دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه:
خوشحالی جوانان از احیای شرکت صدرا
عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت که با انتشار خبر احیای شرکت صدرا، شاهد موجی از خوشحالی در جوانان بیکار هستم.

آوای خزر آزاده بابانژاد: فعالیت مجتمع کاسپین شرکت صدرا در ساحل بزرگترین دریاچه جهان، بیش از یک دهه است که متوقف شده است و می‌توان گفت پس از ساخت شناور‌های پشتیبانی برای سکوی نیمه شناور امیرکبیر، دیگر پروژه‌ای برای آن تعریف نشد و یا مسوولان وقت الزام و اعتقادی به ساخت شناور و افزودن آن به ناوگان حمل و نقل دریایی ایران نداشتند.

با توجه به گسترش روابط بین ایران و کشور‌های حاشیه خزر در دولت سیزدهم و تاکید بر اقتصاد دریا پایه و همچنین نظر به برگزاری همایش‌هایی با عنوان توسعه تجارت دریایی در کشور‌های حوزه خزر، و از سویی با توجه به بهره مندی جمهوری اسلامی ایران از مهندسان جوان و نخبه بومی، و سرانجام نقش بازیگری و مدیریت ایران در خزر، ایجاب کرد که ناوگان کشتیرانی ایران در شمال تقویت شود.
 
احیای مجتمع کاسپین شرکت صنعتی دریایی ایران زیرمجموعه شرکت کشتیرانی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و پیرو آن نیز تعریف چهار پروژه ساخت شناور برای آن مقدمه ایجاد اشتغال برای هزار نفر است.

البته روز‌های اعتراض کارگران صدرا به پرداخت نشدن حقوق و اعتراض مجدد به تصمیم برای فروش تجهیزات این شرکت و در نتیجه توقف این شرکت را در سواحل پُر تلاطم خزر، به یاد داریم.

در آذرماه ۱۳۹۹ بود که غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار ما خبر از خروج شرکت صدرا حوزه بهشهر از بحران داشت و تاکید کرده بود که باید پروژه جدیدی برای این مجموعه تعریف شود.

گرچه این خبر برای مجتمع کاسپین یک مسکّن بود، اما مقدمه‌ای شد برای پیگیری‌های طولانی مدت، و سرانجام احیای آن را امروز پس از نزدیک به سه سال پیگیری مستمر، دیدیم.

امروز نیز این عضو خانه ملت در مراسم آغاز ساخت دو فروند شناور چند منظوره در مجتمع کاسپین شرکت صنعتی دریایی ایران که سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشت، اظهار کرد: نمی‌توانم خوشحالی خود را از بابت این طرح بزرگ پنهان کنم چرا که در این مجتمع صنعتی با همراهی و همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.

او ادامه داد: البته این به اعتماد دولت است و از این بابت از دکتر مدرس خیابانی مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، وزیر تعاون، و استاندار مازندران نیز قدردانی کرد.

شریعتی گریزی به روز‌هایی زد که شاهد تغییر و تحویل شیفت‌ها در شرکت صدرا بهشهر بود، روز‌هایی که به گفته او ده‌ها اتوبوس و مینی بوس برای جابجایی کارگران در تردد بودند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، همچنین از روز‌هایی گفت که کارگران با چشم گریان، شرکت صدرا را ترک کردند.

او ادامه داد: با انتشار خبر احیای شرکت صدرا، شاهد موجی از خوشحالی در جوانان بیکار هستم.

شریعتی اعلام کرد: نرخ بیکاری در مازندران ۹ درصد و در شرق استان ۱۸ درصد است، این عدد شاید معادل نرخ بیکاری در نقاط کم برخوردار است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از توجهات و تلاش استاندار مازندران برای احیای واحد‌های صنعتی نیمه تمام و کم ظرفیت استان قدردانی کرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کار با بیان اینکه شرکت شستا و مجموعه عظیم آن در مازندران سرمایه گذاری انجام نداده است، افزود: در همین شرق مازندران هزاران هکتار باغ سیاه ریشه و مرکبات داریم، اما سرمایه گذاران به بخش صنایع تبدیلی توجه نمی‌کنند.

شریعتی، از وزیر کار خواست که به عنوان یک نیروی انقلابی و متولی کار در دولت سیزدهم؛ خیر و برکت شستا را به مازندران به ویژه شرق این استان وارد کند.

او درباره بیکاری در شرق مازندران یادآور شد: قریب به ۳۲ هزار نفر در بهشهر، ۱۵ هزار نفر در نکا و ۱۰ هزار نفر در گلوگاه جویای کار هستند و به همین دلیل، انتظار داریم که مجموعه شستا به عنوان قدرت اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سرمایه گذاری در شرق مازندران، به رفع بیکاری در این منطقه کمک کند.

عضو خانه ملت، اشاره‌ای هم به نرخ بهره مندی زمین در شهرستان گلوگاه داشت و آن را ۴ هزار متر اعلام و اظهار کرد: یقینا در چنین شرایطی باید به سمت صنعتی شدن برویم.

شریعتی گفت: استاندار مازندران گام‌های بلندی را برداشت و شهرک صنعتی یکهزار هکتاری با نام شهید سلیمانی را تدارک دیدند که در حال تامین زیرساخت‌های آن هستیم.

او در پایان از وزیر کار درخواست کرد که به ایجاد صنایع بزرگ در استان کمک کند.
 
(وزیر کار اعلام کرد که شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، سرمایه گذاری گسترده تری را در مازندران انجام می دهد).

به گزارش آوای خزر، امروز قرارداد دو فروند شناور ۳ هزار و ۵۰۰ تنی چند منظوره به طول ۱۱۲ متر که ظرفیت حمل کانتینر را دارند و همچنین قرارداد ساخت دو فروند شناور رو – رو کانتینری که هر کدام ۴ هزار تن ظرفیت حمل دارند، بین شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وابسته به سازمان سرمایه گذاری تامین اجتماعی با شرکت صدرا زیر مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) منعقد شده است.
انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار