دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران:
دستگاه‌های اجرایی نسبت به رعایت قوانین عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به رعایت قوانین عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

زهرا شریفی - آوای خزر: مهرداد محمدی در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دستورالعمل «طرح عفاف و‌حجاب» اشاره کرد و از مسئولان استان خواست تا نسبت به اجرای این طرح به ویژه در ایام نوروز اهتمام داشته باشند.

وی افزود: این طرح به دنبال این است که مسأله حجاب در جامعه تبیین شود و تحقق این مهم نیز نیاز به کار فرهنگی با کمک مسئولان و متولیان دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران یادآور شد: بخشنامه فوری از سوی وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ شد که بر اساس آموزش و دقتی که مدیران در اجرای قانون دارند دیگر جای هیچ توجیهی نیست و اگر شئونات رعایت نمی‌شود، مسئولین بر عهده مدیر مجموعه موردنظر است و باید پاسخگو باشد.

وی گفت: تمامی دستگاه‌ها، نهاد‌ها و واحد‌های تولیدی و خدماتی و صنفی از قوانین موجود در این بخش تبعیت کنند.

محمدی افزود: براساس آموزش و دقتی که مدیران در اجرای قانون دارند، دیگر جای هیچ توجیهی نیست و چنانچه شئونات اخلاقی و اداری در دستگاه‌ها رعایت نشود، مسئولیت مستقیم بر عهده مدیر مجموعه مورد نظر است و باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه اداره امور اصناف و اماکن، نظارت بیشتری بر این امور داشته باشند، افزود: آمران معروف و ناهیان از منکر نظارت‌های محسوس و نامحسوس را بر اساس دستورالعمل‌های قانونی انجام می‌دهند و گزارش اقدامات را به مراجع ذیصلاح منعکس می‌کنند؛ می‌طلبد اصناف و مدیران نیز به وظایف خود در این حوزه به خوبی عمل کنند.

 

دستگاه‌های اجرایی نسبت به رعایت قوانین عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند

محمدی ادامه داد: مردم دنبال آرامش هستند و یکی از فواید بهره‌مندی از عفاف و حجاب و استفاده از پوشش عفیفانه همراه با حفظ حریم، آرامش و امنیت در خانواده و اجتماع است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با تاکید بر اینکه مدیران به وظایف شرعی خود به خوبی عمل کنند، ادامه داد: باید با تکیه بر مبانی دینی و اعتقادی و با بکارگیری روش‌های به روز تربیتی، عفاف و حجاب در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان ضرورت دارد تا فضای مناسبی را با همکاری مردم و نهاد‌های مسئولیت پذیر از جمله فراجا، بسیج و همچنین حمایت‌های قضایی، دادستانی و دستگاه قضا و امامان محترم جمعه هر شهر در استان مازندران فراهم کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۴/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار