دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
فعالیت‌های فرهنگی دیار علویان توقف ندارد
آغاز به‌کار نمایشگاه
نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی استان مازندران از امروز در ساری مرکز استان با ۴ هزار جلد کتاب و تولیدات آموزشی و سرگرمی با حضور مسوولان آغاز به کار کرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی استان مازندران در آخرین هفته از فروردین و ماه مبارک رمضان با حضور سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران و هیات همراه افتتاح شد.

این نمایشگاه به گفته حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شامل ۴۰ غرفه است که بخشی از آن به دستگاه‌های فرهنگی، هنری، تبلیغی و آموزشی اختصاص داده شده است.

رونمایی از ۲۱ عنوان کتاب جدید در مازندران

او اعلام کرد که در این نمایشگاه ۲۱ عنوان کتاب از ۲۱ نویسنده بومی رونمایی می‌شود. ضمن آنکه امروز نیز چند کتاب با حضور استاندار رونمایی شده است.
 
جوادی ادامه داد: ۴ هزار عنوان کتاب از ۴۳ نمایندگی انتشارات کشوری و ۱۳ انتشاراتی استان در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
 
آغاز به‌کار نمایشگاه
 
رونمایی از تمثال شهید شاخص قرآنی

رونمایی از تمثال سردار شهید موسی نظری از شهدای روحانی و قرآنی استان مازندران نیز یکی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب و قرآن بوده است.

غرفه‌های آموزشی و سرگرمی

غرفه‌های آموزشی و سرگرمی برای کودکان نیز در نمایشگاه دایر است و به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، هر شب برنامه‌های متنوعی همراه با جایزه را برگزار می‌کند.

تجلیل از فعالان قرآنی

جوادی این را هم گفت که مراسم تجلیل از فعالان قرآنی را در نمایشگاه خواهیم داشت و سعی شد که برنامه‌ها در دو نوبت صبح و شب برای مخاطبان برنامه‌های جذابی را داشته باشد.

"رمان" در صدر کتاب‌های مورد علاقه دانش‌آموزان

در مراسم افتتاحیه که البته با تاخیر چند ساعته برگزار شد، حضور دانش‌آموزان مدارس ابتدایی شور و حال خاصی را به فضای نمایشگاهی بخشیده بود.

خرید کتاب‌های رمان، آموزشی و سرگرمی براساس مشاهدات خبرنگار ما در صدر علاقمندی‌های دانش‌آموزان قرار داشت. خرید کتاب براساس عنوان روی جلد، مورد توجه دانش‌آموزان بود به طوری که برخی از آن‌ها کتاب‌هایی بالاتر از رده سنی خود خریداری می‌کردند.
 
آغاز به‌کار نمایشگاه
عذرخواهی استاندار از نونهالان!

اجرای دو سرود از کودکان پیش‌دبستانی نیز مورد توجه حضار قرار گرفت. از سوی استاندار مازندران هدایایی به رسم یادبود به نونهالان تقدیم شد و البته آقای حسینی‌پور از بابت تاخیری که پیش آمد، از این کودکان که ساعاتی را منتظر ورود ایشان بودند، عذرخواهی کرد.

پای صحبت ناشران

او در بازدید از غرفه‌های انتشارات مازندران، جویای وضعیت چاپ و نشر شد. گلایه‌هایی در زمینه هزینه‌های بالای چاپ عنوان شد و اینکه نویسندگان دغدغه زیادی برای چاپ آثار خود دارند به طوری که بسیاری از آن‌ها به دلیل مسائل مالی، آثار خاک‌خورده‌ای هم دارند.

نماینده عالی دولت در مازندران اعلام کرد که به زودی نشستی را با نویسندگان، فعالان صنعت چاپ و نشر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای حل این مشکلات، خواهد داشت.

رایزنی جهت اعتبارات تکمیلی تالار مرکزی

حسینی‌پور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره افتتاح تالار مرکزی که هنوز با مشکلات فنی مواجه است، اظهار داشت: رایزنی‌هایی جهت تامین اعتبارات تکمیلی این طرح در حال انجام است.

او در بخش دوم از بازدید‌های خود؛ به سراغ غرفه دستگاه‌های فرهنگی، هنری و تبلیغی رفت و با تولیدات آن‌ها آشنا شد.

نمایشگاه کتاب، قرآن و محصولات فرهنگی مازندران که به مناسبت ماه رمضان برگزار شد، از امروز ۲۷ تا ۳۱ فروردین در ساعات ۱۰ تا ۱۴ و ۱۶ تا ۲۱ میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها