دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
مدیرکل محیط زیست مازندران:
پاسخ به استعلامات در سریعترین زمان انجام شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در جمع همکاران خود اعلام کرد: پاسخگویی سریع و دقیق به مکاتبات، درخواستها و استعلامات زیست محیطی در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

کامیار ولی‌پور - آوای خزر: عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در نشست شورای معاونین این اداره کل با اشاره به عملکرد و دستاوردهای مثبت مجموعه محیط زیست استان در سال ۱۴۰۱، از همه پرسنل اعم از معاونین، روسای ستادی و شهرستانی، کارشناسان و محیط بانان پرتلاش استان، همینطور تشکلهای زیست محیطی، اصحاب رسانه و همیاران این حوزه در راستای همکاری و همراهی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان در سال گذشته، تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به بیانات نوروزی مقام معظم رهبری در آغاز سال ۱۴۰۲ افزود: نگاه ویژه و توجه معظم له به مباحث زیست محیطی و تقدیر ایشان از حوزه محیط زیست، افتخار و دستاورد بزرگی برای خانواده بزرگ سازمان محیط زیست محسوب شده و وظایف و مسئولیت همه مدیران و پرسنل این حوزه را سخت تر می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره نامگذاری سال ۱۴۰۲ به سال"مهار تورم و رشد تولید" از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مجموعه محیط زیست در تحقق اهداف این شعار به خصوص در " رشد تولید" نقش بسزایی دارد و از همه کارکنان و کارشناسان خواست تا ضمن داشتن دغدغه های محیط زیستی و حفظ قوانین و مقررات این حوزه، با نگاه ویژه به چرخ تولید کشور و استان کمک کنند.

کاویان همچنین به سفر ریاست جمهور در سال ۱۴۰۰ به استان اشاره کرد و گفت: از محل سفر ریاست جمهور به استان مازندران اعتبارات خوبی در حوزه محیط زیست به استان تخصیص داده شد که بسیار اثر بخش بود.

وی خواستار پاسخگویی سریع و دقیق به مکاتبات، درخواستها و استعلامات زیست محیطی شد و تاکید کرد، ضمن بررسی دقیق در راستای حفظ ضوابط زیست محیطی، مکاتبات در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه محیط زیست مازندران در سال گذشته در بین سه استان برتر کشور در برخورد با متخلفین شکار و صید قرار گرفت، از زحمات همه محیط بانان غیور و پرتلاش استان قدردانی کرد.

کاویان با تاکید بر برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه کارکنان محیط زیست در همه حوزه های اداری، بر کیفی سازی خانه های محیط زیست تاکید کرد و گفت: خانه های محیط زیست باید با حضور جوامع محلی، ذینفعان و مدیران شهرستانی، به جایگاه اصلی خود که ترویج فرهنگ زیست محیطی در شهرها و روستاهاست، برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دیپلم محیط بانی دراستان اشاره کرد و افزود: با پیگیری های این اداره کل، استان مازندران به عنوان استانهای پیشگام در این حوزه، در سال تحصیلی جدید، با برگزاری آزمون اولیه در رشته محیط بانی، از بین پذیرفته شدگان در آزمونهای کتبی و مهارتی، دانش آموز خواهد پذیرفت.

پاسخ به استعلامات در سریعترین زمان انجام شود

وی همچنین بر حفظ عفاف و حجاب کارکنان و همینطور صرفه جویی در مصرف انرژی در کلیه ادارات محیط زیست و محیط بانی ها تاکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان سخنانش، بر وفاق، همدلی میان کارکنان مجموعه محیط زیست استان مازندران تاکید کرد.

گفتنی است در این جلسه معاونین، روسای ادارات بازرسی، حراست، روابط عمومی، فرمانده یگان حفاظت و مشاور امور ایثارگران این اداره کل به بیان مسائل و نقطه نظرات خود در حوزه محیط زیست استان پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار