دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
در دیدار استاندار مازندران و معاون وزارت امور خارجه عنوان شد
پیگیری مستمر جهت رفع موانع صادراتی و توسعه بنادر مازندران/ تأکید بر تسهیلگری در صادرات مازندران به چین و روسیه
نماینده عالی دولت در مازندران، در سفر روز گذشته خود به تهران با دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه دیدار و بر توسعه زیرساختی و رفع موانع صادراتی این استان به ویژه با کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع تاکید کرد.
آوای خزر سعید منصوری: استاندار مازندران که چند روزی می‌شود روند جدیدی را در پیگیری جهت رفع موانع صادراتی این استان در پیش گرفته است، طی نشست اخیر خود دیدار امیدبخشی با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در سفر به تهران داشت و رفع چالش‌های موجود در روند صادرات را خواستار شد.

در این دیدار، سید محمود حسینی پور با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان عنوان کرد: مازندران در تولید ۱۴ قلم محصول راهبردی کشاورزی مقام اول را دارد و به دلیل قرار گرفتن در کریدور اصلی شمال جنوب دارای ویژگی‌های ممتاز راهبردی در توسعه دیپلماسی اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیتی که دولت سیزدهم برای توسعه‌ی دیپلماسی با کشور‌های همسایه قائل شده استان مازندران نقش ویژه‌ای در ارتباط با کشور‌های هدف صادراتی از جمله اتحادیه اقتصادی اوراسیا، کشور‌های عضو اکو و سازمان همکاری شانگ‌های را می‌تواند داشته باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به  تولید محصولات راهبردی کشاورزی در حوزه مرغ، گوشت سفید، برنج و مرکبات و کیوی، از زمینه سازی برای صادرات آن‌ها به کشور‌های همجوار خبرداد.

حسینی پور به وجود برخی موانع صادراتی و توسعه روابط خارجی مازندران با کشور‌های هدف صادراتی اشاره کرد و خواستار پیگیری و رفع این موانع شد و ازجمله آن‌ها موانع گمرکی بانکی و داخلی و برخی استاندارد‌های سختگیرانه در کشور‌های هدف صادراتی را برشمرد.
 
پیگیری مستمر جهت رفع موانع صادراتی و توسعه بنادر مازندران/ تأکید بر تسهیلگری در صادرات مازندران به چین و روسیه
 
مهدی صفری معاون وزیر امور خارجه نیز با بیان اینکه مازندران ظرفیت‌های لازم را برای تبدیل به یکی از استان‌های پیشرو در حوزه دیپلماسی اقتصادی دارد، افزود: یکی از ظرفیت‌های اصلی این استان وجود بندر امیرآباد است که با اتمام ساخت اسکله رو – رو، این بندر می‌تواند نقش ویژه‌ای در افزایش توان صادراتی این استان و مثبت شدن تراز تجاری کشور و تبدیل شدن مازندران به یک استان صادراتی و همچنین اشتغالزا داشته باشد.

در این نشست، موانع توسعه بنادر استان و مواردی از این دست مطرح و استاندار مازندران قول داد تا حصول نتیجه در همکاری با وزارت خارجه و سازمان بنادر پیگیر این موضوعات باشد.

همچنین مقرر شد؛ معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در راستای پیگیری رفع موانع صادرات، برخی محصولات کشاورزی از جمله محصولات لبنی به روسیه و مرکبات به چین را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

دو طرف بر این موضوع توافق کردند که در تعامل مثبت مداوم و پایدار با یکدیگر بتوانند برای توسعه صادرات مازندران و رفع موانع موجود در این مسیر تلاش کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار