دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
تهران – دیدار حسینی‌پور با امیرعبداللهیان
دور جدید پیگیری‌ها جهت تقویت توان سیاسی و اقتصادی مازندران/ استقبال وزیر امور خارجه از پیشنهادات استاندار مازندران
دیدار استاندار مازندران با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران، حکایت از آغاز دور تازه‌ای از پیگیری‌ها جهت تقویت توان سیاسی و اقتصادی مازندران دارد ضمن آنکه سید محمود حسینی‌پور با ارائه چند پیشنهاد مهم، نظر مساعد وزیر امور خارجه را نیز دریافت کرد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: استاندار مازندران در سفر روز گذشته خود به تهران برای رایزنی در خصوص رفع مهمترین نظام‌مسائل حوزه اقتصادی استان علاوه بر دیدار با مهدی صفری معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه، دیداری نیز با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه داشت.

او در این ملاقات به مباحث متعددی در خصوص توسعه دیپلماسی مازندران در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی، ظرفیت‌های منحصر به‌فرد ازجمله برخورداری از سه بندر، سه فرودگاه و قرار گرفتن در مسیر اصلی راهگذر شمال – جنوب و نقش ویژه و ملی این استان در گذرگاه‌های خاص تاریخی پرداخت.

سید محمود حسینی‌پور ضمن ارائه آخرین اقدامات و فعالیت‌های دو سال گذشته در حوزه دیپلماسی اقتصادی استان، در راستای ادامه این روند، از وزیر امور خارجه خواست تا نقش ویژه خود را برای هماهنگی، تسهیل در رفت و آمد‌های دیپلماتیک و اعزام هیأت‌های تجاری مازندران به کشور‌های هدف و بالعکس و همچنین هماهنگی سفارتخانه‌ها در این زمینه ایفا کند.

یکی دیگر از نکاتی که در این دیدار از سوی استاندار مازندران عنوان شد، "رفع موانع صادراتی به ویژه در کشور‌های هدف روسیه و چین و کشور‌های حوزه خزر" بود.
 
دور جدید پیگیری‌ها جهت تقویت توان سیاسی و اقتصادی مازندران/ استقبال وزیر امور خارجه از پیشنهادات استاندار مازندران
وزیر امور خارجه نیز با تاکید بر تقویت استاندارد‌های تولیدات داخلی جهت فراهم کردن توقعات هدف صادراتی قول داد در همکاری با سفارتخانه‌ها بتواند این موضوع را برای صدور محصولات تولیدی مازندران فراهم کند.

امیر عبداللهیان همچنین با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری سمینار مشترک استانداران جمهوری اسلامی ایران و سفرای کشور‌های خارجی قرار داریم؛ راهنمایی‌ها و پیشنهاداتی را برای حضور هر چه مؤثرتر مازندران برای معرفی توانمندی‌های بالقوه و بالفعل در راستای دیپلماسی اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری مطرح کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه مازندران توانایی تبدیل شدن به مرکز اصلی اجلاس‌ها، سمینار‌ها و رویداد‌های بین‌المللی را به لحاظ زیرساخت‌های فنی و عمرانی، فرهنگی و تاریخی و طبیعی دارد، به وزیر امور خارجه پیشنهاد داد که این استان می‌تواند زمینه‌ای برای تبدیل شدن به محل اصلی رفت و آمد‌های دیپلماتیک وزارت امور خارجه را فراهم کند.

این پیشنهاد با خرسندی امیر عبداللهیان مواجه شد و عنوان کرد که سمینار‌های بین‌المللی و اجلاس‌های مهم در این استان برگزار و از ظرفیت‌های مهم مازندران به ویژه برخورداری از اقلیم طبیعی فراهم آید چرا که این مهم زمینه‌ساز تقویت وزن سیاسی و اقتصادی استان در تصمیم‌گیری‌های ملی خواهد بود.
 
استاندار مازندران همچنین طرح مکتوب "دیپلماسی آموزشی با محوریت مازندران" - که قبلا مورد توافق وزارت آموزش و پرورش و استانداری قرار گرفته بود - را ارائه داد و خواستار بهره‌مندی از ظرفیت وزارت امور خارجه در این زمینه شد.
 
دور جدید پیگیری‌ها جهت تقویت توان سیاسی و اقتصادی مازندران/ استقبال وزیر امور خارجه از پیشنهادات استاندار مازندران
حسین امیر عبداللهیان نیز ضمن تأیید و استقبال از این طرح، دستیار ویژه خود را مامور کرد تا در همکاری با معاونت آموزشی و مرکز مطالعات و آموزش‌های وزارت امور خارجه و همکاری استانداری، در یک مهلت مقرر به اجرای این طرح با محوریت استان مازندران بپردازد.

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این دیدار به ظرفیت‌های بالای کشاورزی، تولیدی، و گردشگری استان پرداخت و عنوان کرد که وزارت امور خارجه می‌تواند نقش مهمی در پذیرش هر چه مؤثرتر در این زمینه و گذار از گردشگری سنتی به مدرن را فراهم کند.

همچنین توافق شد که ارتباط مداوم و پایداری بین استانداری مازندران و وزارت امور خارجه شکل بگیرد تا به صورت منظم موارد مطرح شده پیگیری شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار