دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
رپورتاژ آگهی/
برای آشنایی با حوه تعمیر دسته صندلی اداری در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه تعمیر دسته صندلی اداری چگونه است؟

دسته صندلی اداری یکی از آسیب پذیرترین قطعات جانبی آن است. معمولاً اولین خرابی ها در دسته صندلی رخ داده و عملکرد کلی آن را تحت تأثیر قرار می دهد. کهنه شدن صندلی اداری و همچنین عدم استفاده صحیح از صندلی منجر به شکستن سریع دسته آن می شود. برای اینکه بتوانید مجدداً از این صندلی استفاده کنید، لازم است تا به تعمیر دسته بپردازید. با ما همراه باشید تا با نحوه انجام اینکار آشنا شوید.

دلایل خرابی در دسته صندلی اداری

صندلی اداری یکی از پرکاربردترین انواع تجهیازت اداری است که به طور مستمر مورد استفاده کارمندان قرار می گیرد همین مسئله موجب شده تا خرابی در این نوع تجهیزات سریع تر رخ دهد. حتی ایمن ترین و با کیفیت ترین صندلی ها نیز از خطر خرابی در امان نیستند. چرا که بخش زیادی از خرابی ها در اثر استفاده نادرست از صندلی رخ می دهند.

زمانی که کاربر دسته صندلی را بی جهت فشار می دهد و یا وزن خود را بر روی یک دسته اعمال می کند، به مرور زمینه خرابی آن را فراهم می کند. از سوی دیگر جابجا کردن صندلی ها در طول اسباب کشی ریسک اصابت ضربه به دسته را افزایش می دهد. مجموع این آسیب های محیطی و خطاهای انسانی منجر به از دست رفتن عملکرد دسته شده و آن را با علائمی همچون ترک خوردگی و شکستگی روبرو می سازد.

نحوه تعمیر دسته صندلی اداری چگونه است؟

نحوه تعمیر دسته صندلی اداری

برای اینکه عملکرد دسته را احیا کنید، لازم است تا در وهله اول چند ابزار را تهیه کرده و سپس با جدا کردن دسته از بدنه صندلی، اقدام به تعمیر آن کنید. به خاطر داشته باشید تعمیر دسته صندلی اداری مساوی با تعویض آن نیست.

در مواردی که دسته صندلی تقریباً سالم است اما از محل اتصال خود خارج گشته و یا با ترک خوردگی خفیف روبرو شده، می توان دسته را مجدداً احیا کرد و به صندلی چسباند. اما در مواردی که دسته کاملاً شکسته و عملکرد خود را از دست داده، لازم است تا به تعویض دسته بپردازید. ابزار مورد نیاز برای تعمیر سریع دسته صندلی اداری شامل موارد زیر می شود.

  • یک عدد پیچ گوشتی در تناسب با نوع پیچ صندلی
  • دسته صندلی جدید
  • ابزار برای چسباندن دسته صندلی مانند چسب پلاستیک اپوکسی، چسب نواری و یک تکه طناب

 

1.    مرحله اول از تعمیر دسته صندلی اداری؛ جداسازی قطعات

در اولین مرحله از تعمیر دسته های صندلی اداری، لازم است تا دسته قبلی را از بدنه صندلی جدا کنید. دسته صندلی به دو روش مختلف به بدنه آن متصل می شود. در حالت اول دسته تنها به صندلی و در حالت دوم دسته ها علاوه بر اتصال به صندلی به پشتی آن نیز متصل شده اند.

برای جداسازی قطعات سال کافیست پیچ های دسته را به کمک پیچ گوشتی باز کنید. اینکار را با نهایت دقت انجام دهید تا دسته سالم در اثر جداسازی نشکند. در صورتی که بتوانید دسته را به طور صحیح و ایمن از بدنه صندلی خارج کنید، به راحتی می توانید در مرحله بعد آن را به نقطه اتصال اصلی بچسبانید.

نحوه تعمیر دسته صندلی اداری چگونه است؟

2.    مرحله دوم تعمیر دسته صندلی اداری؛ تعمیر بخش های شکسته و ترک خورده

در قدم بعد ابتدا دسته جدا شده را به طور کامل بررسی کنید. به خاطر داشته باشید وجود لکه های چربی و یا گرد و غبار مانع از چسبیدن مجدد دسته به صندلی می شوند. پس حتماً دسته را تمیز کنید. سپس چسب اپوکسی را برداشته و مقدار مساوی رزین و هاردنر را در یک ظرف مجزا مخلوط کنید. در این مرحله از کار باید کمی سرعت عمل به خرج داده و سریعاً چسب را به محل اتصال بزنید. این مورد یکی نکات مهم در تعمیر صندلی اداری است.

چرا که اپوکسی تنها در عرض 5 دقیقه خشک می شود. سپس به کمک یک چوب بستنی سطح شکسته شده دسته را به چسب اپوکسی آغشته کنید. برای اینکه نقاط شکسته شده به خوبی به هم فیکس شوند، از یک طناب استفاده کنید. پس از اینکه دسته را در محل شکستگی با یک طناب بستید، چسب های سر ریز شده از محل شکستگی را پیش از خشک شدن آن پاک کنید.

می توانید پس از ده الی 15 دقیقه، سطح چسب مالی شده را به منظور تقویت اتصال و ایجاد یک سطح کار تمیز، به کمک یک چسب نواری بپیچید. 24 ساعت به دسته زمان دهید تا اتصالات خود را محکم کند. سپس وارد مرحله سوم شوید.

نحوه تعمیر دسته صندلی اداری چگونه است؟

3.    مرحله سوم از تعمیر دسته صندلی اداری؛ نصب مجدد دسته صندلی

در مرحله سوم طناب و چسب نواری را باز کنید. سپس دسته را از محل سوراخ های پیچ بر روی سوراخ های موجود روی صندلی تراز کنید تا پس از وارد کردن پیچ ها، دسته مجدداً به بدنه صندلی متصل شود. بهتر است در این مرحله از کار از پیچ ها را محکم نبندید. چرا که در مواردی انجام اینکار منجر به ایجاد ترک های جدید می شود.

نتیجه گیری

تعمیر دسته صندلی، زمانی که نمی خواهید آن را با یک نمونه جدید جایگزین کنید، کمی سخت و زمان بر خواهد بود. اما انجام اینکار نیاز به خرید دسته را از بین می برد. توصیه می کنیم در صورت بروز هرگونه خرابی در دسته ها، تعمیر آن را به تعویق نیندازید. چرا که انجام اینکار به عمیق شدن سطح خرابی می انجامد.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها