دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
در دیدار محیطزیستی‌های مازندران با آیت الله لائینی عنوان شد
تجهیز میانکاله به ۲ دستگاه پهپاد/ اصرار به استقرار صنایع آب‌بر در مازندران/ روستا‌ها و الزام به پیوست‌های محیط زیستی
عطش و اصرار به استقرار صنایع آب‌بر در مازندران، لحاظ نشدن پیوست‌های محیط زیستی در روستا‌ها و هجوم بی‌رویه خوش نشینان به روستا‌های استان، مجوزاتی که به انحراف می‎روند، تجهیز میانکاله به پهپاد، و استقرار ۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا در نکا و آمل از مواردی بود که در دیدار اهالی محیط زیست مازندران با امام جمعه مرکز استان عنوان شد.
آوای خزرآزاده بابانژاد: امروز در چهارمین روز از هفته محیط زیست که به نام "محیط زیست، آموزه‌های دینی، مسئولیت اجتماعی، فرهنگ و رسانه" نامگذاری شده است؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران به اتفاق معاونان، فرمانده یگان حفاظت و تعدادی از محیطبانان و پرسنل این اداره‌کل با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران و امام جمعه مرکز استان دیدار کرد.

آیت الله لائینی با تبریک این ایام و قدردانی از زحمات مجموعه محیط زیست در حفظ سرمایه و میراث گرانبهای طبیعی، همچنین مبارزه با متجاوزان، مخلان و آلوده کنندگان محیط زیست، برای آن‌ها موفقیت‌ها و درخشندگی‌های بیشتر و بهتری را خواستار شد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: انتظار داریم که در یک فرصت بیشتر توضیحات، نظام مسائل و مطالبات محیط زیست را بشنویم.

او با اشاره به سخنان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، بیان کرد: اینکه یک دهه مجوز معدن یا صنعت دست یک نفر باشد و اقدامی انجام نگیرد و برای مجوز جدید جنجال راه بیندازد یا اینکه پیوست‌های محیط زیستی و نیازمندی‌های روستا‌ها دیده نشود و منجر به آسیب‌های محیط زیستی شود، از مسائل مهمی است که بیشتر باید درباره آن صحبت شود.
 
تجهیز میانکاله به ۲ دستگاه پهپاد/ اصرار به استقرار صنایع آب‌بر در مازندران/ روستا‌ها و الزام به پیوست‌های محیط زیستی
نماینده، ولی فقیه در مازندران ادامه داد: باید برای آغاز به کار طرح‌های صنعتی و تولیدی که مجوز و پاسخ مثبت استعلام را دریافت کردند زمان گذاشته شود و پس از پایان بازه زمانی اگر کاری انجام ندادند با آن‌ها برخورد شود.

آیت الله لائینی با اشاره به توسعه روستا‌ها و اینکه با دو گروه مواجهیم، افزود: یک گروه روستاییانی هستند که حق طبیعی آنهاست که به دیار خود بازگشته و برای اقامت ساخت و ساز کنند و دیگری مهاجرین غیر روستایی و خوش نشینان هستند که ابتدا باید شرایط توسعه دیده شود و اگر شرایط مهیا نبود از استقرار آن‌ها جلوگیری شود.

خطیب نماز جمعه ساری با اشاره به کمبود‌هایی که محیط زیست مازندران با تمام گستردگی خود دارد، اعلام کرد: سازمان حفاظت محیط زیست باید نگاه جدی به این استان داشته باشد تا مدیریت و پرسنل بدون دغدغه به فعالیت بپردازند.

او با بیان اینکه سرمایه و امانت عظیمی در اختیار محیط زیست است که باید از آن حفاظت شود، گفت: محیط بانان با پذیرفتن خطر و ریسک با شکارچیان و متخلفانی که مسلح هستند مبارزه می‌کنند، سازمان حفاظت محیط زیست به این مسائل آگاه است و باید بیشتر به پرسنل خود توجه کند.
 
تجهیز میانکاله به ۲ دستگاه پهپاد/ اصرار به استقرار صنایع آب‌بر در مازندران/ روستا‌ها و الزام به پیوست‌های محیط زیستی
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به فعالیت ۵۰۰ پرسنل محیط زیست در استان، به بیان عملکرد این مجموعه از زمان حضورش (۳۰ فروردین ۱۴۰۱ تاکنون) پرداخت.

عطاالله کاویان با اشاره به یکی از دغدغه‌های نماینده، ولی فقیه در استان در خصوص آتش‌سوزی‌های مکرر میانکاله، از راه‌اندازی نخستین پایگاه اطفای حریق ساحلی در این پناهگاه و تجهیز آن به یک دستگاه لودر و ۴ دستگاه تراکتور گفت.

او توضیح داد: باتوجه به شرایط ویژه میانکاله با داشتن شنزار‌ها و تپه ماهور‌ها که لودر و تراکتور بهترین ادوات مناسب برای تردد در این منطقه هستند، افزود: در زمان آتش سوزی به دلیل نبود لودر و زمانی که برای تهیه آن صرف می‌شد گاهی آتش‌سوزی‌های ۵۰۰ متری به ۵۰ هکتار هم می‌رسید.

کاویان ادامه داد: در دو هفته گذشته آتش سوزی‌هایی داشتیم که به دلیل بهره مندی از امکانات، در همان دقایق اولیه از طریق احداث آتش‌بر خاموش شد.
 
تجهیز میانکاله به ۲ دستگاه پهپاد/ اصرار به استقرار صنایع آب‌بر در مازندران/ روستا‌ها و الزام به پیوست‌های محیط زیستی
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه پایش‌ها در مناطق حفاظت شده علاوه بر پایش دستی از طریق بکارگیری دو دستگاه پهپاد به شعاع ۱۵ کیلومتر به مدت ۴۵ دقیقه و با ثبت کیفیت بالای تصاویر امکانپذیر شده است، افزود: انواع تخلفات شکار و صید، و ثبت ورود و خروج ذی نفعان و سایر افراد به مناطق حفاظت شده میانکاله از این طریق انجام می‌شود.

او همچنین از استقرار ۴ پاسگاه محیط بانی با فعالیت ۲۴ ساعته در فاصله ۱۵ کیلومتری از یکدیگر در پناهگاه حیات وحش میانکاله گفت و اشاره‌ای نیز به پایین آمدن سطح آب دریا و تاثیرات آن بر وقوع خشکسالی در تالاب میانکاله داشت که به همین دلیل از سمت جنوبی شبه جزیره تخلفات گسترده‌ای صورت می‌گرفت.

کاویان اظهار داشت: سال گذشته افراد غیربومی که عمدتا از جنوب کشور بودند را با کمک مجموعه امنیتی و پلیس امنیت استان دستگیر کردیم که افرادی از بومیان منطقه را با قیمت بالا اجیر می‌کردند و با زنده‌گیری انواع پرندگان حفاظت شده آن‌ها را به کشور‌های عربی ارسال می‌کردند. این شناسایی‌ها به کمک پهپاد و فعالیت شبانه روزی محیطبانان در پاسگاه‌های محیطبانی رقم خورد.
 
تجهیز میانکاله به ۲ دستگاه پهپاد/ اصرار به استقرار صنایع آب‌بر در مازندران/ روستا‌ها و الزام به پیوست‌های محیط زیستی
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران همچنین از جذب یک سرمایه گذار بومی جهت فعالیت گردشگری و پرنده‌نگری در میانکاله گفت که به اداره‌کل گردشگری استان معرفی شد تا طرح خود را برای نخستین‌بار در میانکاله به اجرا بگذارد.

راه اندازی دو کلینیک تخصصی حیات وحش در پناهگاه حیات وحش سمسکنده و اداره حفاظت محیط زیست چالوس، تجهیز تمامی ادارات محیط زیست استان به سلاح بیهوشی با توجه به اتفاقی که منجر به کشته شدن یک قلاده پلنگ سرگردان در قائمشهر شده بود، صادر کردن گوزن زرد و قرمز به استان‌های یزد، آذربایجان غربی و لرستان، تلاش برای احیای گله غربی درنای سیبری و اتفاقات مربوط به آن، و استقرار دو ایستگاه پایش آلودگی هوا در نکا و آمل، ازجمله عملکرد‌هایی بود که به گفته کاویان از زمان انتصابش تا کنون انجام شده است.
 
ارائه مشاوره و راهکار‌های محیط زیستی با هدف تبدیل واحد‌های صنعتی به واحد سبز و همچنین مشاوره در خصوص ضوابط و مقررات محیط زیستی پیش از استقرار صنعت، تجهیز یگان حفاظت به البسه و تجهیزات انفرادی، خرید پنج کانکس محیطبانی، خرید ۹۱ دستگاه موتورسیکلت، و نصب ۳۵ دستگاه پنل خورشیدی در محیطبانی‌ها نیز از دیگر مواردی بود که به گفته مدیرکل محیط زیست مازندران طی یک سال گذشته انجام شده است. 
 
او با اشاره به عطش زیاد در استقرار صنایع بزرگ و مادر در استان، اعلام کرد: در دو سال گذشته به ۹۲ درصد استعلامات پاسخ مثبت دادیم، اما از این تعداد، ۷۵ درصد آن‌ها فقط مجوز گرفتند و کار اجرایی انجام ندادند و یا به بدترین شکل ممکن منحرف شده و دست به ویلاسازی و شهرک سازی زدند.
 
تجهیز میانکاله به ۲ دستگاه پهپاد/ اصرار به استقرار صنایع آب‌بر در مازندران/ روستا‌ها و الزام به پیوست‌های محیط زیستی

کاویان همچنین از اصرار به استقرار صنایع آب‌بر در استان گفت در حالیکه به طور ویژه در شرق مازندران برابر با آمایش سرزمینی به شدت با کمبود آب مواجهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با اجرایی شدن طرح هادی در روستاها، برخی روستا‌ها که جمعیت اندکی دارند، هنوز دو سال نشده گاهی تا یک هزار و پانصد نفر جمعیت را در خود جای می‌دهند که اکثرا غیربومی هستند و در تامین آب نیز مشکل دارند.

او همچنین با اشاره به اینکه هر ساله در کل کشور ۳ محیط بان برتر انتخاب و از آن‌ها تجلیل می‌شود، اعلام کرد: محیط بان علی اکبر ایمانی از منطقه سوادکوه مازندران یکی از این سه محیط بان است که فردا طی مراسمی در تهران، تقدیر می‌شود.

مازندران با داشتن ۴۰ درصد تنوع زیستی کشور، دارای ۲۱ منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست به مساحت بیش از ۵۱۰ هزار هکتار است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها