دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶
در حکمی
نظر به موافقت اعضای هیات رئیسه بانک توسعه تعاون کشور، یک مازندرانی مسئول نظارت و تطبیق شرعی بانک توسعه تعاون کشور تعیین و امروز با حضور مسئولان مربوطه معارفه شد.

به گزارش آوای خزر ، با حضور رییس و دبیر شورای فقهی بانک مرکزی، مسئول نظارت و تطبیق شرعی بانک توسعه تعاون , روحانی بسیجی «حجت الاسلام دکتر سیدابراهیم صباغیان» استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و از اهالی استان مازندران و شهرستان ساری ، معارفه شد.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم رییس شورای فقهی بانک مرکزی در جلسه معارفه مسئول نظارت و تطبیق شرعی بانک اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در انطباق عملیات بانکی با مبانی فقهی اهتمام فراوان دارد و از جمله بانک های پیشرو در استقرار مسئول شرعی در ساختار بانک می باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولیت اصلی رعایت الزامات برخاسته از مصوبات شورای فقهی در درجه اول بر عهده مدیر عامل و هیات مدیره و سپس هیات عامل و مدیران میانی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: آقای شیخ حسینی از مدیران شایسته نظام بانکی است که هدایت بانک را در انجام تکالیف توسعه ای و حمایت از جامعه هدف و رعایت اصول شرعی به نحو مطلوبی صورت داده است.

در ادامه محمد شیخ حسینی مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار داشت: حضور رییس و دبیر شورای فقهی بانک مرکزی در این جلسه معارفه بسیار ارزشمند است.

شیخ حسینی گفت: بانک توسعه تعاون التزام کافی برای انطباق کامل عملیات بانکی با قوانین فقهی و اسلامی را دارد و حضور مسئول نظارت و تطبیق شرعی فرصتی برای اطمینان از رعایت قواعد و الزامات بانکداری اسلامی است.

وی ادامه داد: تمامی ارکان مدیریتی و اجرایی بانک توسعه تعاون، خود را ملزم به رعایت قواعد فقهی و اسلامی می دانند و همکاری و هماهنگی لازم را با ناظر شرعی بانک در نظر دارند.

این مقام بانکی گفت: حجت الاسلام سید ابراهیم صباغیان از جمله متخصصین و صاحب نظران خبره حوزه بانکداری اسلامی است و حضور ایشان برای اقدامات بانک در حوزه روش های نوین تامین مالی بر پایه قواعد اسلامی بسیار مغتنم است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک دولتی و تخصصی در شبکه بانکی به عنوان خدمتگزاری برای بخش تعاون به عنوان بخش مهم و راهبردی اقتصادی کشور مطرح است و در بین فعالین اقتصادی و مسئولین و بدنه اجتماعی شناخته شده است.

شیخ حسینی تاکید کرد: بانک توسعه تعاون با 448 واحد بانکی به طور گسترده خدمات مالی و اعتباری را به جامعه هدف ارائه می دهد.

این مقام بانکی تصریح کرد: باعث افتخار است که بانک توسعه تعاون به عنوان خدمتگزار تعاونی‌ها تمامی سرمایه و داشته‌ها و امکانات خود را در خدمت بخش واقعی اقتصاد بکار گرفته است.

در ادامه مراسم حسین میثمی دبیر شورای فقهی بانک مرکزی و رییس اداره بانکداری اسلامی بانک مرکزی گفت: فرآیند نظارت و تطبیق عملیات بانکی در بسیاری از کشورهای اسلامی و موسسات مبتنی بر مالی اسلامی در جریان است و قواعد فقهی واسلامی در کنار قواعدو استانداردهای حسابرسی نقش مهمی در فرآیندهای تطبیق و حسابرسی دارد.

وی افزود: هر گونه اقدام اعم از آموزش کارکنان و برگزاری جلسات توجیهی و هماهنگی، می تواند تاثیر مثبتی در تحقق نظارت شرعی داشته باشد.

ایشان حجت الاسلام و المسلمین دکتر‌صباغیان را فردی دانشمند و فاضل دانسته و از بهترین متخصصین در حوزه پولی و مالی که در بین ناظرین شرعی می باشد که برای بانک توسعه انتخاب شده است.

در ادامه حجت الاسلام سید ابراهیم صباغیان مسئول نظارت و تطبیق شرعی بانک توسعه تعاون گفت: حضور آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس شورای فقهی بانک مرکزی در این جلسه بسیار ارزشمند و مایه مباهات است.

ایشان در ادامه بیان کردند: وضع موجود نظارت شرعی بر بانک ها و موسسات مالی نامطلوب می باشد. با اینکه بانک مرکزی وظیفه تضمین اجرایی شدن قانون بانکداری بدون ربا را به عهده دارد، اما کارنامه حدود چهار دهه از بانکداری بدون ربا نشان می دهد که قوانین بانکداری بدون ربا به صورت صحیح و بر اساس آنچه انتظار می رفت اجرایی نشده است بنابر این بانکداری موجود نتوانسته اطمینان مراجع و علماء و همچنین مردم را بدست بیاورد.

این استاد سطوح عالی و تخصصی فقه الاقتصاد حوزه علمیه قم در ادامه بیان کرد: حضور ناظرین شرعی در بانک موجب اطمینان و اعتماد بخشی به مردم و مراجع به حاکمیت شریعت در بانک می شود.

در این جلسه که با حضور محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره، محمد ذوالفقاری معاون مدیرعامل در امور مالی و پشتیبانی، شهرام بخشا معاون مدیرعامل در امور برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، صیاد رحمان پور مدیر امور استان ها و شعب، مهدیه ابراهیمی رئیس داره کل تطبیق قوانین و مقررات، رویا رحمانی رئیس اداره کل حسابرسی داخلی، حمید فلاحتی رئیس اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات و سید علی میر فخرایی رئیس اداره کل روابط عمومی برگزار شد، حکم حجت الاسلام‌ سید ابراهیم صباغیان مسئول نظارت و تطبیق شرعی بانک توسعه تعاون به ایشان تقدیم شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها