دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلای مازندران:
آغاز به کار طرح «مدرسه کانون تربیت محله» در ۵۰ مدرسه مازندران
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلای مازندران گفت: طرح «مدرسه کانون تربیت محله»در گام نخست در ۵۰ مدرسه مازندران با هدف تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله آغاز به کار می‌کند

به گزارش آوای خزر، محمد تقی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران در خصوص طرح «مدرسه کانون تربیت محله» گفت: این طرح با هدف بسط و توسعه فضای تربیتی در مدارس و محلات با مخاطب قشر نوجوان البته در شروع و در ادامه اتصال با والدین و جوانان با استفاده از فضای مدرسه است‌‌.

وی افزود: طرح مدرسه، کانون پیشرفت و تربیت محله می‌خواهد مدرسه را به‌عنوان یک واحد نقش‌آفرین در محله برای تربیت فعال کند، همانطور که هر محله ارکان مختلفی همچون مسجد دارد، یک مدرسه هم در آن وجود دارد که الان فقط کارکرد آموزشی آن برجسته است آنهم برای دانش‌آموزانی که در آن ثبت نام کردند با این طرح می‌خواهیم مدرسه را به‌عنوان یک کانون تربیتی برای نوجوانان ساکن در محله پویا و فعال کنیم. 

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلای مازندران گفت: به همین منظور جلسات متعددی در استانداری، آموزش و پرورش و سپاه تشکیل و در نهایت در شورای عالی برنامه ریزی طرح تصویب شد.

تقی زاده افزود: در گام نخست ۵۰ مدرسه در استان به تعداد هر شهرستان دو مدرسه یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه با جامعه هدف پایه متوسطه اول انتخاب و جلسات آموزشی توجیهی با مدیران مدارس، کانون‌های تربیتی محله و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت هر محله برگزار شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح مجموعه آموزش و پرورش، سپاه در راستای اجرای این حرکت تربیتی و آموزشی پای کار آمدند تا تا در راستای این حرکت کمک کنند تا خدمات تربیتی و آموزشی عادلانه به همه بچه‌ها برسد، افزود: مدارس منتخب از همین هفته کار خود را آغاز می‌کنند.

تقی زاده تربیت و مهارت را دو هدف مهم در این طرح عنوان کرد و گفت: آموزش مهارتی در طرح به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و بنا داریم با استعدادیابی نوجوانان خانواده‌ها را با استعداد فرزندانشان آشنا و در آن جهت سوق داده و‌آموزش دهیم.

وی افزود: این طرح مشارکت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد تا در ارتقای تربیت نوجوانان و آموزش در حوزه مهارت گام‌ برداریم.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه مرحله دوم این طرح با آغار سال تحصیلی شروع می‌شود، گفت: این کانون‌ها
صرفا تابستانه نیستند، بیشتر مدارس استان تک‌شیفته و بعدازظهری هستند که می‌توان در ساعات غیر مدرسه از آن استفاده کرد.

وی افزود: تلاش داریم در این طرح گام‌های اثر بخش برای نوجوانان انقلابی برداریم.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: