زهرا شریفی –
آوای خزر:
حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سطح کشور برنامههایی برای اعزام مبلغین جهت انجام فعالیتهای فرهنگی به مناطق مختلف به ویژه مناطق محروم و دور دست در دست اقدام و اجرا داریم، گفت: مبلغین باید آموزشهای بدو تبلیغ و ضمن تبلیغ را سپری کنند.
وی با اشاره به اجرای طرح هجرت افزود: در قالب این طرح مبلغان حوزه علمیه برای مدیریت مساجد شهری و روستایی اعزام میشوند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور گفت: در طرح هجرت طرح ارتقای مسجد در تراز اسلام و انقلاب اسلامی در حال اجراست و حدود ۸ هزار طلبه حوزه در مساجد مجری این طرح هستند.
حجت الاسلام ملانوری به اجرای طرح امین با حضور ۲۱هزار مبلغ در مدارس مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این طرح مورد استقبال آموزش و پرورش و مدیران قرار گرفته است.
وی از فعالیت مراکز مجازی تبلیغی در ۱۱ استان کشور خبر داد و گفت: مبلغان دینی در فضای مجازی به تولید محتوای دینی و نشر و ترویج آموزههای دینی اهتمام ویژه دارند.
حجت الاسلام ملانوری با بیان اینکه تبلیغ در میان اصناف و بازاریان، توریستها، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و... نیز ذیل معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه مورد توجه است، افزود: طرح هجرت طرحی دائمی است و کسانی که به عنوان روحانی طرح هجرت اعزام میشوند حداقل یکسال با مردم آن منطقه زندگی میکنند و فعالیتهای فرهنگی انجام میدهند.
وی فعالیت طرح امین را ۹ ماهه عنوان کرد و گفت: در طرح هجرت کسانی که میخواهند در روستا مستقر شوند باید سطح ۲حوزه و افرادی که قصد استقرار در شهرها را دارند باید سطح ۳حوزه را داشته باشند.

حجت الاسلام ملانوری با بیان اینکه مجریان طرح امین باید حداقل سطح ۲ حوزه و آشنایی با آموزش و پرورش را داشته باشند، ادامه داد: ۳۲ هزار مبلغ در سراسر کشور فعالیت دارند که نیمی از آن طلاب برادر و باقی از طلبههای خواهر هستند.
وی گفت: مناطق حاشیه شهرها، مناطق آسیب و مناطقی که جریانهای خاص فکری در آنجا فعالیت دارند برای اعزام مبلغ مورد توجه است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور به هجمهها و تهاجمهایی که از سوی دشمنان علیه انقلاب اسلامی روانه میشود، اشاره کرد و افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در عرصههای مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در مقابل نظام اسلامی و فرهنگ آن ایستادگی و دشمنی کردهاند؛ اما بیشترین تهاجمات آنان در عرصه فرهنگی بوده است که نشانگر لزوم اهتمام ویژه به مسائل فرهنگی است.
وی به تامین محتواهای تبلیغی مناسب برای مبلغان اشاره کرد و گفت: در معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه، شورای مناسبتها وجود دارد که برای هر مناسبتی موضوعات مختلفی محتوا تهیه میکنند و غالبهای ارائه آن در مدارس، مساجد و دانشگاهها تعیین و مشخص میشود که با دستور عملی به استانها اعلام خواهد شد.
حجت الاسلام ملانوری از انقلاب اسلامی به عنوان مهمترین اقدام تبلیغی در عرصه تبلیغ دین اسلام یاد کرد و گفت: با انقلاب اسلامی هیمنه استکبار مورد حمله قرار گرفت و در پاسخ به انقلاب اسلامی با ابزار رسانهای و تبلیغاتی ورود کردند تا خود را حفظ کنند استکبار با زدن انقلاب اسلامی به دنبال بقای خودش است.
وی افزود: برای تولید محتوا از حدود بیست و سه سال گذشته مجله مبلغان طراحی شده که محتوای تبلیغ عمومی را ارائه میکند که از این مجله چاپ و دیجیتال موجود است.
حجت الاسلام ملانوری به چاپ مجله ویژه دانشآموزی با عنوان «سفیر امین» نیز اشاره کرد و گفت: مجلهای هم با عنوان خانواده مبلغان منتشر میشود.

وی از چاپ و توزیع مجله علمی پژوهشی با عنوان مطالعات تبلیغ با هدف توسعه دانش مبلغان خبر داد و افزود: مجله تربیت متعالی نیز علمی پژوهشی است و مسائل تعلیم و تربیت را ارائه میکند.
حجت الاسلام ملانوری گفت: همچنین چند کانال محتوایی با عنوان بیان ناب داریم که در واقع نشریه الکترونیک روزانه مبلغان ویژه تبلیغ عمومی است؛ کانال مدارس امین یا همان نشریه الکترونیک مجریان طرح امین نیز در عرصه دانشآموزی فعالیت دارد.
وی ادامه داد: کانال پاسخ به پرسشهای دانش آموزی و کانال کودک شاد نیز در حوزه تبلیغ فعالیت دارند.
حجت الاسلام ملانوری بیان کرد: در ایران هفت گرایش دینی و فرقهای فعالیت تبلیغی دارند که برای این حوزه هفت کتاب وجود دارد و مبلغان میتوانند از این کتابها بهرهمند شوند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور گفت: برای مخاطب مبلغان در فضاهایی مثل کانال و سایت اندیشه برتر محتوا تولید میشود.
وی در پایان سخنان خود به جشنواره «هنر آسمانی» اشاره کرد و افزود: توسعه رشتههای مرتبط با حوزه هنر با سرعت در حال انجام است و مبلغان و طلاب ما در رشتههای مختلف هنری فعالیت دارند.
انتهای پیام/۱۰۰۲/