دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
سفر استاندار مازندران به پهناورترین کشور در شمال اوراسیا/۱
وقتی نهاده‌های دامی در یک‌قدمی است و ما از آفریقا وارد می‌کنیم!
استاندار مازندران در سفر به ولگاگراد و و آشنایی با فعالیت مدرن‌ترین شرکت تبدیلی و فرآوری غلات، براساس توضیحات استاندار این استان اظهار داشت:" ما نهاده‌های دامی که شما در ولگاگراد تولید و فرآوری می‌کنید را از کشور‌های آفریقایی وارد می‌کنیم".
آوای خزر آزاده بابانژاد: سفر سید محمود حسینی پور استاندار مازندران و هیات همراه به روسیه بالاخره پس از سه بار تغییر زمان، روز گذشته اتفاق افتاد و در نخستین روز سفرشان با قسمتی از ظرفیت‌های کشاورزی استان ولگاگراد آشنا شدند.

آندری ایوانوویچ باچاروف استاندار ولگاگراد روسیه در یکی از بازدید‌های میدانی خود به استاندار مازندران و هیات همراه با بیان اینکه استان ولگاگراد در بین ۱۰ استان نخست صنعتی و کشاورزی روسیه قرار دارد، از توانمندی‌های مهم آن به تولید غلات، آفتابگردان، سبزیجات و فرآوری سبزیجات اشاره کرد که در این زمینه‌ها نیز در زمره سه استان نخست روسیه قرار دارد.

او با اعلام اینکه طی سال‌های اخیر پروژه‌های زیادی را در بخش تبدیل محصولات کشاورزی اجرا کرده است و یکی از سنگین‌ترین آن‌ها کارخانه فراوری و تبدیل عمیق ذرت است به طوری که بخشی از آن برای تغذیه کودک استفاده می‌شود، حجن سرمایه گذاری در این طرح را بیش از ۳۰۰ میلیون دلار عنوان کرد که به مدرن‌ترین و مناسبت‌ترین کارخانه تبدیل ذرت در جهان تبدیل شده است.

استاندار ولگاگراد با توضیح اینکه پنجاه درصد ذرت کشت‌شده در مزارع این استان را همینجا و در همین کارخانه تبدیل می‌کنیم و مجتمع‌هایی نیز برای تبدیل و فرآوری آفتابگردان داریم، محصول دیگر استراتژیک را تولید روغن و کنجاله از آفتابگردان عنوان کرد.

ایوانوویچ باچارف همچنین گفت که ولگاگراد ۸۰ درصد سبزیجات روسیه در حوزه صنعتی را تولید و ۷۰ درصد آن نیز در همین کارخانه فرآوری می‌شود و این اقدام، هم شفافیت را برای مردم به وجود می‌آورد و هم ما می‌توانیم به خود تولیدکنندگان کشاورزی کمک کنیم.

او با اشاره به اینکه پنج نوع محدوده اقلیمی و زمینی از جنگل تا نیمه بیابانی در ولگاگراد است و همه جای آن نیز مردم زندگی می‌کنند و همه محصولاتی که تولید می‌شود اینجا مورد تقاضا است، البته عنوان کرد که زمینه‌هایی برای تعامل با مازندران می‌بینیم که در محصولات کیوی، مرکبات، آجیل و سبزیجات در زمان‌هایی که نیاز است، استفاده کنیم.

ایوانوویچ باچاروف با تاکید بر اینکه مبنای اصلی کشاورزی در ولگاگراد تولید غلات است، توضیح داد که در روسیه نمی‌شود نان خورد، اما بدون غلات استان ولگاگراد باشد. کیفیت گندم در این استان بیش از حد بالاست؛ یعنی نان سفید را بدون گندم این منطقه نمی‌شود، این گندم از طریق کشور‌های واسطه به ایران هم می‌رسد.

نماینده دولت روسیه در ولگاگراد با بیان اینکه ۹۲ درصد غلات این استان خوراکی است، اعلام کرد که سالانه چهار و نیم تا هفت میلیون تن غلات در ولگاگراد تولید می‌شود که یک و نیم تا دو میلیون تن آن مصرف داخل است و سه میلیون تن را می‌توانند صادر کنند.

او با تاکید بر اینکه تبدیل و فرآوری غلات مهم است، از هدفگذاری برای کشاورزان ولگاگراد جهت تبدیل و فرآوری این محصولات به آرد، خوراک دام، و تبدیل عمیق آن برای تولید آمینه اسیدها، گفت.

ایوانوویچ باچاروف با اشاره به تولید یک نوع محصول برای تغذیه کودک در این مجتمع از طریق فرآوری غلات، تصریح کرد که این محصول را بدون غلات ما نمی‌توان تولید کرد تا حدی که شرکت‌های بزرگ جهانی تا قبل از به وجود آمدن مشکلات سیاسی، حاضر بودند این کارخانه را بخرند، اما من به صاحب شرکت گفتم که نمی‌شود اینجا را بفروشی؛ یا باید به شرکای ما سودی برسد یا به روسیه.
 
وقتی نهاده‌های دامی در یک‌قدمی است و ما از آفریقا وارد می‌کنیم!
استاندار ولگاگراد با بیان اینکه آنچه بین دو استان تصمیم گیری و مذاکره می‌شود منافع آن در راستای منافع دو کشور است، خرسند است که ولگاگراد در شمال و مازندران در جنوب خزر، دروازه‌های ورودی روسیه و ایران باشند به این دلیل که هر دو کشور به کشور‌های همجوار خود دسترسی دارند.

او همچنین از تولید کود پتاسیم و هر محصول دیگر مربوط به پتاسیم گفت که یک کود معدنی است.

ایوانوویچ باچاروف که خواستار این است تا مسیر سبز گمرکی بین دو استان ایجاد شود، همچنین از ورود یک ارز سوم غیر از ارز ملی گفت که وزارتخانه‌های دارایی دو کشور به طور جدی در تلاشند که در سطح دولت برای این مسائل راهکاری پیدا کنند.
 
استاندار ولگاگراد با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه این کشور به ویژه پس از اتفاقات اخیر، اعلام کرد که درآمد این کشور در نیمسال اول ۲۰۲۳ نسبت به مشابه سال قبل، ۱۱ درصد افزایش داشته است، حتی هیچ شرکت جدی از روسیه نرفت، شرکت‌های آمریکایی دوست ندارند بروند، ولی شرکت‌های اروپایی مثل آلمان رفتند و بازار اینجا را از دست دادند.

او معتقد است که این اتفاقات، امکانات جدیدی را برای کشور روسیه باز می‌کند و از نظر او یک ضرب المثل روسی است که می‌گوید: "خرس روس خیلی زمان می‌برد تا حرکت کند، ولی وقتی شروع به دویدن می‌کند نمی‌شود جلوی او را گرفت".

ایوانوویچ باچاروف با بیان اینکه ما با استان مازندران نباید رقیب باشیم بلکه باید یکدیگر را تکمیل کنیم و دنبال راهکاری برای افزایش این ارتباط باشیم، اظهار داشت که باید ببینیم برای ما و مازندران بهتر است که سرمایه گذاری مشترک در کجا صورت بگیرد، چون باید منافع اقتصادی دو طرف برای تقسیم سود و درآمد در نظر گرفته شود.

استاندار ولگاگراد همچنین اشاره‌ای به تعیین پیش برنامه شهر ولگاگراد برای یک دوره ده ساله گفت که در ماه آوریل (اردیبهشت) انجام شد که پروژه‌های در نظر گرفته به طور جدی در سال ۲۰۲۴ اغاز می‌شود.
 
وقتی نهاده‌های دامی در یک‌قدمی است و ما از آفریقا وارد می‌کنیم!
سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران، اما کنجکاو بود که بداند مباحث مطرح شده درباره تولید غلات و کنجاله ذرت و آفتابگردان از سوی استاندار ولگاگراد آیا به دیگر استانداران مازندران نیز گفته شده است، به نوعی با پاسخ تاییدی ایوانوویچ روبرو شد که گفت آن زمان  درباره پروژه‌هایی که اجرای آن تمام نشده -، ولی الان تمام شده – صحبت کردم.

او اظهار داشت: نهاده‌های دامی که شما در ولگاگراد تولید و فرآوری می‌کنید را ما داریم از کشور‌های آفریقایی وارد می‌کنیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه شما شما اشاره داشتید به اینکه در گذشته پیشنهاداتی مطرح شد، اما همکاران ما پیشنهادات شما را جدی تلقی نکردند، تصریح کرد که"من به عنوان استاندار مازندران از طرف آقای رییس جمهور برای انعقاد هرگونه قراردادی بین دو طرف، اختیار تام دارم".

استاندار مازندران این را هم گفت که "پشتوانه صد درصدی آ قای رییس جمهور را دارم و حتی ایشان فرمودند اگر لازم شد برای تعمیق روابط با همسایه‌ها می‌توانید روادید را هم بردارید".
 
او با بیان اینکه ما در حال حاضر درک عمیقی از وضعیت کشور روسیه داریم و مشکل شما را ۴۴ سال است که با آمریکایی‌ها داریم، یادآور شد: کشور روسیه در طول این سال‌ها همواره در کنار دولت ایران بود و در مجامع بین المللی کمک‌های زیادی به کشورمان داشته است.

حسینی پور ادامه داد: ما الان در شرایط تحریم آمادگی داریم که حداکثر کمک را به شما بکنیم تا شما در این کریدور فعالیت‌های خود را مثل گذشته انجام بدهید.

او بر ایجاد ساز و کار مالی منحصر به دو استان تاکید کرد و اینکه با این کار، در واقع  بزرگترین راهگذار شمالی – جنوبی را باز خواهیم کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سفر او هیات همراهش به روسیه چند روزه است و علاوه بر ولگاگراد از مسکو و آستاراخان نیز بازدید خواهند داشت، این را هم گفت که گرایش مجموعه اتاق بازرگانی و مجموعه فعالان اقتصادی ما به ولگاگراد است و دلیل آن را اصالت این استان عنوان کردند.
 
وقتی نهاده‌های دامی در یک‌قدمی است و ما از آفریقا وارد می‌کنیم!
حسینی پور ضمن عذرخواهی از همتای روسی خود به دلیل تغییر زمان سفر که نهایتا بار سوم عملیاتی شد، تصریح کرد که این تاخیر به دلیل چند موضوع رخ داد که اخیرا نیز سفر رئیس جمهور برای افتتاح قطعه دوم آزادراه تهران – شمال بود.

او از این فرصت استفاده کرد و گفت که تمام مراحل طراحی و اجرا با مهندسان ایرانی بوده و حتی یک کارشناس خارجی نداریم و همه این‌ها به برکت تحریم آمریکایی‌ها بوده است.

حسینی پور گریزی هم به سخنان رهبر معظم انقلاب زد که اعتقادش این است که اگر این تحریم‌ها نبود کشور ما اینقدر پیشرفت نمی‌کرد و اینکه ما نباید دنبال رفع تحریم‌ها باشیم بلکه باید به دنبال بی اثر کردن تحریم‌ها باشیم.
 
استاندار مازندران از علاقه پوتین رئیس جمهور روسیه به رهبر ایران گفت و اشاره به این داشت که سه سال قبل در سفری که برای حضور در اجلاس به ایران آمده بود در یک برنامه خارج از پروتکل دیپلماتیک به جای اینکه به دیدار رییس جمهور برود مستقیم به دیدار رهبری رفتند.

"وقتی پوتین منزل رهبری رسیدند رهبر ما به ایشان تعارف کرد که خسته راه هستید بفرمایید چای میل کنید، آقای پوتین جواب دادند هیچگونه خستگی ندارم بلکه به عشق شما آمدم اینجا و آنجا آقای پوتین به رهبر ما گفتند که بدون استثناهمه سخنرانی‌های شما را بلافاصله برای من ترجمه می‌کنند و من آن‌ها را مطالعه می‌کنم".

پوتین همچنین به رهبر ما گفتند: سخنرانی‌های شما دو تا شاخصه دارد؛ یکی اینکه هیچ سخنرانی شما با قبلی تکراری نیست و دوم اینکه شما تنها کسی هستید که پس از گذشت چند سال از انقلاب از انقلابتون محکم دارید دفاع می‌کنید.

استاندار مازندران گفت: رابطه پوتین با رهبر ایران باعث شد که پوتین مورد احترام مردم ما قرار گرفتند. ما با ارتباطات این دو رهبر کار‌های بزرگی را باید انجام بدهیم که حداکثر استفاده را ببریم.

ایوانوویچ باچاروف استاندار روسیه در این گفتگو، از استاندار مازندران که اطلاعات او را نسبت به مردمان ایران بالا برد، سپاسگزاری و اعلام کرد: در این بازدید‌ها حتی به کوچکترین نتیجه هم برسیم چیز خوبی است، ولی روابط انسانی موضوع مهمی است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها