دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
در چهارمین نشست شورای اداری مرکز استان عنوان شد
افزایش شاخص آبرسانی در ساری/ افتتاح پل اروست در هفته دولت/ قرار گرفتن 63 روستای ساری در طرح توانمندسازی/برگزاری عزاداری‌ها با حفظ حدود و شئون
شورای اداری مرکز مازندران در نشست تیرماه با نگاهی به سفر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور دولت سیزدهم به این استان و بازنگری در مصوبات سفرها، همچنین اعلام وضعیت طرح های مهم شهرستانی در بخش راه، گردشگری، اقتصاد روستا و عمران شهری، همراه شد.
آوای خزرزهرا شریفی: چهارمین نشست شورای اداری مرکز مازندران، روز پنجشنبه در فرمانداری ساری با حضور دو نماینده ساری و میاندورود، نماینده ولی فقیه در مازندران، فرماندهان نظامی و انتظامی ساری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز با حضور در این نشست، آغاز مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام را تسلیت گفت و از تلاش‌های همه دست‌اندرکاران بزرگداشت این ایام قدردانی کرد.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی افزود: همه کسانی که در حوزه خدمت به مردم مسئولیت دارند اگر درست کار کنند یعنی به امام حسین علیه السلام یاری کردند.
 
افزایش شاخص آبرسانی در ساری/ افتتاح پل اروست در هفته دولت/ قرار گرفتن 63 روستای ساری در طرح توانمندسازی
حفظ حدود و شئون در عزاداری ها

نماینده ولی فقیه در مازندران به اهمیت حفظ ارزش‌ها پرداخت و بر محافظت از ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: عزاداری‌های محرم‌ باید با حفظ حدود و شئون برگزار شود و این مراسمات به اندازه صفوف نماز جمعه برای ما اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهور بازنگری شود، خواستار پیگیری آن از سوی دستگاه‌های مربوطه شد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: ساری مرکز مازندران در حوزه عمرانی گره‌هایی دارد و مناطقی از شهر، سال‌ها در طرح توسعه‌ای قرار گرفته که باید تکلیف آن‌ها برای مردم مشخص شود.
 
افزایش شاخص آبرسانی در ساری/ افتتاح پل اروست در هفته دولت/ قرار گرفتن 63 روستای ساری در طرح توانمندسازی
بازگشت 12 واحد تولیدی صنعتی ساری به چرخه تولید

فرماندار شهرستان ساری نیز با تسلیت ایام سوگواری آقا عبدالله الحسین علیه السلام گفت: درس مهمی که حماسه عاشورا به ما آموخت این بود که در مقابل ظلم و ستم‌ تن به ذلت ندهیم.

محمدعلی نوبخت « کرامت شهر و عمران» را دو مقوله مهم در گفتمان توسعه و پیشرفت مرکز استان عنوان و اظهار کرد: معتقدیم می‌توان با در نظر گرفتن این دو موضوع ساری را به یک شهر دینی، آیینی و فرهنگی معرفی کنیم.

فرماندار ساری گفت: انقلاب اسلامی به برکت همین اندیشه و پیشروپی روحانیت حرکت  کرد و ‌ما امروز باید با همین رویکرد پشت سر روحانیت به ویژه نماینده ولی فقیه در مازندران حرکت کنیم.

وی یادآور شد: جشن بزرگ‌ غدیر با برپایی ۱۱۰ موکب و بیش از ۱۵ هزار شرکت کننده با همکاری دستگاه‌های مختلف در مرکز علویان برگزار شد که جای قدردانی دارد و انتظار می رود مردم ولایی ساری با اجتماع حسینی بار دیگر حماسه آفرینی کنند.
 
افزایش شاخص آبرسانی در ساری/ افتتاح پل اروست در هفته دولت/ قرار گرفتن 63 روستای ساری در طرح توانمندسازی
الزام در رعایت نظم و انظباط کاری

نوبخت به جهش تولید مسکن اشاره و از عملیات اجرایی ساخت ۴۸۶ واحد مسکونی در قالب اجرای طرح جهش ملی مسکن در روستای"گلدون" ساری خبر داد و افزود: امیدواریم ساری در این زمینه به شرایط مطلوب دست پیدا کند.

وی نظم و انضباط را مهم دانست و گفت: معتقدیم برای رسیدن به کرامت شهر داشتن نظم و انضباط الزامی است و بنا نداریم آخرت خود را به دنیای دیگران گره بزنیم و با عزم راسخ در این حوزه حرکت می‌کنیم.

نوبخت به شناسایی ۸۴ فرصت سرمایه‌گذاری در شهرستان ساری اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۲ واحد راکد نیز به چرخه فعالیت بازگشت.
 
افزایش شاخص آبرسانی در ساری/ افتتاح پل اروست در هفته دولت/ قرار گرفتن 63 روستای ساری در طرح توانمندسازی
خروج شورای کشاورزی از پشت دربهای بسته

وی به اهمیت حوزه کشاورزی پرداخت و گفت: شورای کشاورزی را از پشت درهای بسته به میان مردم بردیم و از نزدیک مشکلات این بخش را به دور از من‌سالاری و واقع‌بینانه رصد کردیم.

نوبخت عنوان کرد: با همت جهاد کشاورزی ۲۵ هزار و ۳۲۲ هکتار از اراضی شالیزاری در استرس آبی زیر کشت برنج رفت.

فرماندار ساری به فعالیت ۶۷۰ واحد خباری در این شهرستان خبر داد و گفت: نظارت بر نانوایی از روز گذشته در شهرها و روستاهای شهرستان ساری آغاز و به دستور استاندار نیز آرد ویژه برای ماه محرم به نانوایی‌ها داده شد.

وی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب افزود: این موضوع به جد در دستور کار قرار گرفت و دستگاه‌های مربوطه نیز باید جدی به این موضوع ورود پیدا کنند و در این زمینه هیچ ملاحظه‌ای نداریم.
 
افزایش شاخص آبرسانی در ساری/ افتتاح پل اروست در هفته دولت/ قرار گرفتن 63 روستای ساری در طرح توانمندسازی
قرار گرفتن 63 روستای ساری در طرح توانمندسازی

نوبخت توانمند کردن روستاها را از رویکردهای مهم نام برد و گفت: ۶۳ روستا برای انجام این کار انتخاب شد و امسال نیز ۹روستا از بودجه و اعتبارت این بخش بهره‌مند می‌شوند تا با با همکاری سازمان گردشگری و بنیاد مسکن به سمت توانمند شدن حرکت کنند.

وی افزود: ۴۲ پروژه با ۲۲۰ میلیارد تومان در شهرستان ساری به بهره‌برداری کامل رسید؛ پروژه‌های نیمه کاره نیز زیاد داریم اما برای نهایی شدن آن‌ها باید گام به گام حرکت کنیم.

افتتاح پل اروست در هفته دولت

نوبخت به مصوبه سفر مقام معظم رهبری به روستای "اروست مالخواست" در منطقه چهاردانگه مبنی بر احداث پل اشاره کرد و گفت: حدود سه دهه از این سفر می‌گذرد اما در دولت‌های مختلف با وجود نیروهای انقلابی به این موضوع توجه نشد و‌ مصوبه این سفر بر زمین ماند هم‌اکنون این پل در حال ساخت بوده و در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی افزود: با دستور استاندار نزدیک به ۱۱ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شد.
 
افزایش شاخص آبرسانی در ساری/ افتتاح پل اروست در هفته دولت/ قرار گرفتن 63 روستای ساری در طرح توانمندسازی
نوبخت به نیروگاه زباله سوز از مهم‌ترین پروژه‌های زیست محیطی در مرکز استان اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری شهرداری ساری، شورای اسلامی این شهر به جد پیگیر این مطالبه مردمی در مرکز استان هستیم.

75 روستای ساری در انتظار آسفالت و طرح هادی

وی به تامین آب شرب مردم مرکز استان اشاره و تحقق این موضوع را مهم دانست و گفت: هم‌اکنون اجرای خط لوله از مخزن کرمانی به ساری در حال انجام است.

فرماندار مرکز استان افزود: آسفالت راه‌های روستایی از دیگر اقدامات است و قرار است در ۷۵ روستا آسفالت و طرح هادی اجرا شود.

نوبخت به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت راهبرد ما در این مسیر است و اجازه نمی‌دهیم کسی به قانون تخطی کند در این صورت از ظرفیت قانونی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: همه کسانی که در گرو پیشرفت انقلاب اسلامی دارند می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.
 
افزایش شاخص آبرسانی در ساری/ افتتاح پل اروست در هفته دولت/ قرار گرفتن 63 روستای ساری در طرح توانمندسازی
خدمت بر مدار قانون

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در چهارمین نشست شورای اداری مرکز مازندران، ابتدا ایام سوگواری سید و سالار شهیدان آقا عبدالله الحسین علیه السلام را تسلیت گفت.

وی اظهر داشت: در طول یک دهه گذشته مرکز استان دچار گسست سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شده بود و این گسست می توانست بخشی از سرمایه جامعه را از بین ببرد اما با نگاه عالمانه ابعاد محتلف سیاسی اجتماعی در مرکز استان شکل گرفت و اهداف مربوطه محقق نشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: برای رسیدن به رشد و توسعه نیاز به همدلی و تعامل است اما برخی‌ها بر طبل تفرقه افکنی می‌کوبند؛ طبق فرمایش مقام معظم رهبری خدمت باید بر مدار قانون باشد.

وی از قانون اساسی به عنوان میراث بزرگ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: در انجام همه امور باید قانون فصل الخطاب قرار گیرد.
 
افزایش شاخص آبرسانی در ساری/ افتتاح پل اروست در هفته دولت/ قرار گرفتن 63 روستای ساری در طرح توانمندسازی
رشد شاخص آبرسانی در ساری

بابایی کارنامی با اعلام رضایتمندی از بسیاری شاخص‌های دولت سیزدهم در شهرستان ساری، افزود: با مقایسه بودجه‌ای در سنوات و کمیسیون مختلف می‌توان گفت از لحاظ عملکردی رتبه خوبی داریم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در خانه ملت گفت: بیش از ۷۰ درصد اعتبارات بر اساس بودجه‌های سنواتی است که ما آن را پیش بینی کردیم و در اختیار وزرا قرار دارد و آنها نیز بر اساس پیگیری تخصصی بین‌بخشی و دستگاه‌ها توسعه فرا دستی را سرلوحه فعالیت قرار می‌دهند.

بابایی کارنامی گفت: در بحث شاخص آب‌رسانی شهرستان ساری و میاندورود نسبت به سایر مراکز استان‌ها عقب بود اما اکنون رشد پیدا کرد و تلاش داریم بهتر از این هم شود.
 


حرکت در مسیر خدمت رسانی

افزایش شاخص آبرسانی در ساری/ افتتاح پل اروست در هفته دولت/ قرار گرفتن 63 روستای ساری در طرح توانمندسازی
 
وی با بیان اینکه برخی‌ها روی موج احساسات حرکت می‌کنند اما هدف ما حرکت در مدار خدمت‌رسانی است، گفت: همچنین نگاه توسعه‌ای، کرامت انسان‌ها و حقوق شهروندی از رویکردهای مهم ما محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: برای اینکه اهداف غدیر و محرم را درجامعه نهادینه کنیم باید  برگزاری این مراسمات بی‌ریا و با مشارکت همه مردم صورت گیرد.

در پایان این نشست، از دانش‌آموزان و معلمان شهرستان ساری که در رشته‌های ووشو، معارف، علمی، قرآن،تدریس جدید، عصر یادگیری، و تولید محتوای الکترونیکی رتبه‌های برتر را به دست آوردند، قدردانی شد.
 
انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها