دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
نماینده عالی دولت در مازندران:
دنیا تسلیم عزتمندی و وفاداری ملت ایران است
استاندار مازندران گفت: غیرتمندی، عزتمندی و وفاداری ملت ایران سبب شد که جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌ها با پشتوانه قوی حضور یابد.

آزاده بابانژاد - آوای خزر: سید محمود حسینی‌پور پیش از ظهر امروز در پنجمین نشست شورای اداری استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهداء و یاران باوفایش همچنین گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: نهضت عاشورا برکات زیادی را برای جوامع مختلف دنیا داشته است و الگویی برای تمام آزادگان جهان در هر دین، مسلک و مرام به ویژه ملت‌های مسلمان انتخاب شده است.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران شاید از نخستین حکومت‌های برجسته عاشورا در بیشتر از هزار و چهارصد سال پس از این واقعه است، چرا که با محوریت حضرت امام راحل به عنوان الگوی حکومتی توانست در برابر دیکتاتور بزرگ جهان قد علم کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروز نیازمند مدیرانی هستیم که دنباله‌رو فرهنگ عاشورا باشند، افزود: تمام مدیران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. تیم‌های پایش در تمامی ادارات و نهادها هستند و در هفته دولت نیز مدیران فعال و مدیران کم‌کار را معرفی می‌کنیم.

حسینی‌پور با یادآوری اینکه ما چهل و چهار سال در تحریم دشمن قرار داریم اما باید در همین فضا نیز پیگیر کارها باشیم؛ از تسلیم دنیا در برابر عزتمندی و وفاداری ملت ایران گفت و اینکه مدیران باید خود را در دادگاه و نگاه مردم مورد قضاوت قرار بدهند.

استاندار مازندران ادامه داد: آیت الله بهجت در بیانات خود، خدمت به مردم را بالاترین عبادت توصیف کرد و در آموزه‌های دینی نیز بر این نکته تاکید شده است.

او به سفر خود در روسیه با هیات اقتصادی که شامل مدیران دولتی و بخش خصوصی بوده‌است، اشاره و اظهار کرد: با دارایی‌هایی که در مازندران داریم باید وضعیت ما بهتر از آنچه هستیم، باشد.

حسینی‌پور با بیان اینکه تولیدات خوبی داریم اما در عرضه محصولات همچنان سنتی عمل می‌کنیم، افزود: یک و نیم سال تلاش شد تا محصولات مازندران در سبد غذایی روسیه قرار بگیرد و کار سختی بود که استانداردهای روسیه اعمال شود.

دنیا تسلیم عزتمندی و وفاداری ملت ایران است

رییس شورای اداری مازندران اعلام کرد: در هفته آینده نشستی با معاون اول ریاست‌جمهوری در خصوص ریل‌گذاری برنج و صادرات آن داریم.

او در خصوص عرضه برنج مازندران از طریق فروشگاه‌های معتبر کشور گفت: با پیگیری انجمن برنج ایران تاکنون ۶۰ هزار تن برنج خریداری شده است.

حسینی‌پور در بخش پایانی سخنان خود از فرمانداران خواست تا نسبت به گرامیداشت بهتر ایام سوگواری امام حسین علیه السلام کوشا باشند تا بتوانیم مانور حقانیت عاشورا را به خوبی در برابر تحرکات دشمن انجام بدهیم.

استاندار مازندران گفت: اجتماعات بزرگ عاشورا را باید شکل بدهیم تا دشمن بداند خط عاشورا و اسلام عظیم پیشران بوده و همواره در حرکت است.

او اعلام کرد: ما منتظران عصر ظهور هستیم و عصر عاشورا امتداد راه سرخ عاشورا و راهپیمایی عاشوراست.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: