دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
نماینده استاندار مازندران در امور نخبگان گلوگاه:
شرکت ۹ نخبه گلوگاهی در مسابقات بین‌المللی سوئیس/ برگزاری جشنواره استعدادیابی اختراعات گلوگاه در آبان‌ماه
نماینده استاندار مازندران در امور نخبگان گلوگاه ضمن اعلام برگزاری جشنواره استعدادیابی خلاقیت و اختراعات این شهرستان در اواسط پاییز، اظهار داشت: هفته گذشته نیز ۹ نخبه گلوگاهی ایده‌های خود را در مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌ها ارائه دادند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: در جریان نخستین سفر شهرستانی سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران به شهرستان گلوگاه که ۶ خرداد سال ۱۴۰۱ رقم خورده بود، «محمد صالح صیدانلو» یکی از نخبگان جوان کشورمان به عنوان نماینده استاندار در امور نخبگان این شهرستان حکم خود را از حسینی‌پور دریافت کرد.

پیرو این حکم، مهدی داودی فرماندار گلوگاه نیز یک اتاق در فرمانداری را به این امور اختصاص داد تا ساماندهی نخبگان صورت بگیرد. در یکسال گذشته نخبگان خردسال و نوجوان گلوگاهی عناوین خوبی را به دست آوردند که ازجمله آن‌ها را می‌توانید در خبری به آدرس  https://www.avayekhazar.ir/۰۰۰DCi دنبال کنید.

در هفته جاری نیز سری به این واحد زدیم؛ محمدصالح صیدانلو طی گفتگویی از برگزاری نخستین جشنواره «دانش‌آموز، خلاقیت و اختراعات» در گلوگاه خبرداد که با هدف استعدادیابی و حمایت از پروژه‌های دانش‌آموزی تدارک دیده است.

او اعلام کرد که این جشنواره در آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود و دانش‌آموزان پروژه‌های خود را برای بازدیدکنندگان، داوران و مسوولان ارائه خواهند کرد و در نهایت نیز آثار منتخب جهت حمایت از نخبگان معرفی خواهند شد.
 
شرکت ۹ نخبه گلوگاهی در مسابقات بین‌المللی سوئیس/ برگزاری جشنواره استعدادیابی اختراعات گلوگاه در آبان‌ماه
نماینده استاندار مازندران در امور نخبگان گلوگاه همچنین یادآور شد: در هفته گذشته تیم نخبگان این شهرستان با ۹ پروژه خلاقانه در «مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌ها ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان» شرکت کردند.

صیدانلو تصریح کرد: این مسابقات به صورت غیرحضوری به میزبانی سوئیس برگزار و ۹ شرکت‌کننده خردسال و نوجوان گلوگاهی ایده‌های خود را ارائه دادند که نتایج آن در هفته نخست شهریورماه اعلام می‌شود.

این جوان نخبه درباره طرح‌های ارائه‌شده در مسابقات مذکور تصریح کرد: ایده‌ی تصفیه آب باران برای مصارف مختلف توسط کیاوش نصرتی، تشخیص وضعیت تور ماهیگیری همراه با سنسور ضد آب توسط پارسا امیرخانلو، سیستم تماس اضطرار لحظه‌ای خودکار در خودرو توسط محمدامین برزگر، و ایده‌ی محافظ درختان جنگلی توسط شاهرخ فضلعلی در مسابقات ارائه شده است.   
 
شرکت ۹ نخبه گلوگاهی در مسابقات بین‌المللی سوئیس/ برگزاری جشنواره استعدادیابی اختراعات گلوگاه در آبان‌ماه
همچنین سید رادین صدری با طرح دستگاه کنترل و مراقبت منابع انرژی، امیر رضا اکبری با طرح منبع تغذیه اتوماتیک، شاهین اوانپور با ایده‌ی برق پسآب در خروجی فاضلاب، محمدطا‌ها تات با طرح سیستم پیشگیری از آتش‌سوزی خودرو و در نهایت نیز علی صیدانلو با ایده‌ی باطری‌های خورشیدی خودرو از دیگر مخترعان گلوگاهی هستند که به گفته نماینده استاندار مازندران در امور نخبگان این شهرستان، آثار خود را در مسابقات بین‌المللی اختراعات و نوآوری‌ها ویژه اعضای فدراسیون جهانی مخترعان ارائه دادند.

او در پایان گفتگو اظهار امیدواری کرد که بار دیگر اعضای نخبگان شهرستان گلوگاه بتوانند پرچم جمهوری اسلامی ایران را در رقابت‌های علمی بین‌المللی به احتزاز درآورند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها