دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
امام جمعه موقت ساری:
خبرنگاران بلندگوی نظام جمهوری اسلامی هستند/ لزوم توجه به امنیت شغلی خبرنگاران
  حجت‌الاسلام نصوری از خبرنگاران به عنوان بلندگوی نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و از مسئولان امر خواست نسبت به امنیت شغلی خبرنگاران توجه ویژه داشته باشند.
زهرا شریفی- آوای خزر: حجت‌الاسلام محمد رضا نصوری در خطبه‌های نماز جمعه ساری نمازگزاران را به تقوای الهی و رعایت به شئونات اسلامی و عمل به تکالیف الهی توصیه کرد و گفت: انسان اگر در حوزه‌های دینی، علمی، عقلانیت و ارادی خودش را ارتقا دهد مهندسی رفتار او در مسیر تقوای الهی قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: اگر انسان یقین به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و غیبت و ظهور امام داشته باشد تلاش می‌کند زمینه را برای ظهور حجت فراهم کند و روحیه عدالت خواهی داشته باشد.
 
امام جمعه موقت ساری گفت: در طول دوران زندگی ۲۵۰ ساله امامان ما جهل سیاسی بر مردم غالب بود و حجت خدا را یاری ندادند، چون قدرت قدرت تحلیل و بصیرت لازم نداشتند؛ لذا انسان اگر بتواند در حوزه فردی خود بصیرت دینی خود را رشد داده و آگاه به زمان باشد راهبری را می‌تواند به نحو احسن انجام دهد.
 
وی بر انس با قرآن تاکید کرد و افزود:انس با قرآن را باید به شدت در زندگی و جامعه رواج دهیم، در کشور کوچکی، چون لیبی از پنج میلیون جمعیت آن یک میلیون حافظ کل قرآن دارد، اما ما هشتاد میلیون جمعیت داریم، اما هنوز یک میلیون نفر حافظ کل نداریم این موضوع بحرانی است که بار‌ها مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند.
 
حجت‌الاسلام نصوری یادآور شد: متاسفانه در ایام محرم شاهد باز بودن برخی مغازه‌ها بودیم و دستگاه‌های متولی در این زمینه باید ورود کنند این موضوع زیبنده مردم ولایت مدار این استان نیست.
 
وی افزود: برخی مداحان و روضه خوانان به بهانه زبان حال روایت‌هایی را نقل کردند که سندی برای آن وجود ندارد؛ ما نباید به هر بهانه‌ای مردم را به گریه بیندازیم. خطیب نماز جمعه ساری ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی نسبت به این مقولات نظارت محتوایی داشته باشند، چون نسل نو نسل تفکر و اندیشه است و هر مطلبی را نمی‌پذیرد بنابراین باید دقت کنیم زمینه بدعت‌ها و فتنه‌ها در این زمینه ایجاد نشود.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید فضل‌الله نوری و روز حقوق بشر و کرامت انسانی بر لزوم برلزوم بازخوانی کتاب‌های تاریخ معاصر، گفت:در آن زمان مردم در فضای جهل سیاسی ماندند و شیخ فضل‌الله نوری به دار آویخته شد باید با بازخوانی این کتاب‌ها عبرت گرفت.
 
حجت‌الاسلام نصوری با بیان اینکه امروز جریان مکتب انگلیسی هم به دنبال ایجاد فضای جهل سیاسی در جامعه اسلامی است، افزود: قرآن کریم پانزده قرن پیش مسئله حقوق بشر را گفته است، اما مورد توجه قرار نمی‌گیرد و عده‌ای به دنبال حقوق بشر و کرامت انسانی هستند این خوب است، اما باید در تقابل با نگاه غرب باشد.
 
وی افزود: در نظام کرامت محوری انسان می‌خواهد انسان در مسیر توحید قرار گیرد و با شهوت مبارزه کند؛ انسان ارزشمند است باید در این نظام هویت دار شود.
 
امام جمعه موقت ساری تاکید کرد: غفلت از مبدا و معاد انسان را به سمت لذت گرایی سوق می‌دهد. حجت‌الاسلام نصوری به ۱۷ مرداد روز خبرنگار اشاره کرد و از خبرنگاران به عنوان بلندگوی نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و از مسئولان امر خواست نسبت به امنیت شغلی خبرنگاران توجه ویژه داشته باشند.
 
وی صداقت و شجاعت را مهم‌ترین شاخصه خبرنگاران عنوان کرد و گفت: تحلیل از واقعه و واقع نگری از دیگر شاخصه خبرنگاران است.
 
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار