دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
سفر به شهر خسته/۳
حسینی‌پور: اختصاص ۳ میلیارد تومان به بازسازی «امامزاده سیدابوصالح»
نماینده عالی دولت در مازندران در سفر به شهر خسته استان، از اختصاص ۳ میلیارد تومان به مرمت و بازسازی امامزاده سیدابوصالح بخش کوهساران قائمشهر خبرداد که با حمایت میراث و اوقاف استان صورت می‌گیرد

آوای خزر - آزاده بابانژاد: چهاردهمین سفر شهرستانی سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران و هیأت همراه از صبح امروز در قائمشهر آغاز شد.

طبق روال، حضور در یکی از بخش‌های محروم و نشستن پای صحبت مسوولان محلی از برنامه‌های این سفر است که بخش کوهساران و روستای سیدابوصالح مقصد حضور استاندار در بین مردمان روستا بوده است.

 

به گفته استاندار مازندران، در سیزده سفر گذشته، مدیران کل از ۸۵۰ روستای استان بازدید کردند و تلاش می‌کنیم تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

 

او ادامه داد: طی همین سفرهای شهرستانی بوده که براساس مصوبات، تاکنون ۲۲۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی آسفالت شده‌است.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه بنا نداریم همه مشکلات را حل کنیم، افزود: اما مسائل را اولویت‌بندی می‌کنیم و روی آنها تمرکز می‌شود.

 

حسینی‌پور قائمشهر را یکی از شهرستانهایی عنوان کرد که بیشترین معضل بیکاری را دارد و مهمترین آن با تعطیلی نساجی و بیکاری بیش از پنج هزار نفر بوده که اکنون با از سرگیری بخشی از فعالیت آن، ۵۰۰ کارگر مشغول کار هستند.

 

او با اشاره به بازدیدی که از امامزاده سیدابوصالح قائمشهر و تاکید بر توسعه و مرمت آن داشت، اعلام کرد: ۳ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور نیاز است که یک میلیارد را با توجه به فضای توریستی و گردشگری آن، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دو میلیارد تومان را نیز اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان متقبل شود.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه ظرفیت روستاهای مازندران باید احیا شود، گفت: برای بازگشت جوانان به روستا در قائمشهر نیز برنامه‌ها باید باتوجه به استعدادهای هر منطقه ازجمله گردشگری و کشاورزی باشد.

 

 احداث مخزن آب ۲۲۰ مترمکعبی، ۳ هزار متر لوله انتقال آب برای هشت روستا، حل مشکل اینترنت، روکش آسفالت، بهسازی شبکه برق، رفع تداخلات ارضی، بهسازی سردهنه‌های آبی، حمایت تسهیلاتی جهت رونق اشتغال روستا و ایمن‌سازی نقاط رانشی بخش کوهساران، جابجایی تعدادی از تیربرق‌ها، ازجمله مطالباتی بود که توسط رییس شورای بخش، دهیار محل و فرماندار قائمشهر عنوان شد.

 

استاندار مازندران پس از این برنامه به دیدار خانواده شهیدان طبری و تقی‌زاده از شهدای دفاع مقدس و امنیت رفت و همچنین از بیمارستان رازی قائمشهر بازدید کرد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار