دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶
سفر به شهر خسته/۴
«خرماکلا» نمونه بارزی از توانمندسازی روستاها
نماینده عالی دولت در مازندران، روستای خرماکلا را نمونه بارزی از توانمندسازی روستاهای استان دانست که باید این اراده در تمامی روستاها شکل بگیرد

آوای خزر - آزاده بابانژاد: دیدار استاندار مازندران با اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا، فعالان فرهنگی، سیاسی و اقتصادی قائمشهر در چهاردهمین سفر شهرستانی استاندار، امشب در فرمانداری برگزار شد.

او با اشاره به سوال یکی از حضار که این جلسات چه فایده‌ای دارد و قبلاً هم بوده‌است، گفت: شاید اگر من هم جای شما بودم سوال تندتری می‌پرسیدم اما من هم در جایگاه خودم می‌توانم پاسخ بدهم.

استاندار ادامه داد: باید یک آینده‌ای را برای شهرستان ببینیم و نیاز است تا سخن یکدیگر را بشنویم، همه دوستان نیز گفتند که این جلسات ابتکار جدید است که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد و تلاش داریم که بهترین تأثیرگذاری را داشته باشد.

او با اشاره به تیم فوتبال نساجی که نماد انسجام اجتماعی است، اظهار داشت: در یک و نیم سال اخیر بیشترین حمایت‌ها از این تیم صورت گرفت.

رییس شورای اداری مازندران بیان کرد: در سال ۱۳۸۶ ساخت یکی از بهترین بیمارستان در قائمشهر آغاز شد، در این سالها ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در یک و نیم سال گذشته ۴۰ درصد پیشرفت داشت و این طرح آماده افتتاح است.

حسینی‌پور گفت: تردید نکنید که تحولات بزرگی در استان در حال رقم خوردن است، از سویی با روسیه و از سویی دیگر با چین وارد قراردادهای تجاری شدیم.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام فرهنگی و اقتصادی مهمی که در روستای «خرماکلا» صورت گرفته است، از صادرات لیمو ترش این روستا به روسیه و عراق گفت و اینکه باید نظیر همین اراده در همه روستاها صورت بگیرد.

او با اشاره به پایانه مهم صادراتی روماک اعلام کرد: ما در استان نیاز به ۱۰ و ۲۰ پایانه صادراتی نظیر این مجموعه داریم به این دلیل که کشوری مانند روسیه نیاز به کالاهای ما به ویژه مرکبات دارد.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه هیچ فردی اجازه ندارد ناامیدی را در کشور پمپاژ و سیاه‌نمایی کند، افزود: باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود تکیه و افتخار کنیم.

او با اشاره به رشد اقتصادی ۴٫۱ درصدی در استان مازندران از اقشار قائمشهر خواست که سهم شهرستان قائمشهر در این رشد را مطالبه کنند.

استاندار مازندران در پایان گفت: در این سفر به دنبال آن هستیم که طرح توانمندسازی روستاها شکل بگیرد و در گام نخست، پانصد روستا در این طرح قرار خواهد گرفت.

او یادآور شد: دبیر این طرح نیز یکی از جوانان قائمشهر است که می‌خواهد در پانصد روستا تحول ایجاد کند.

رییس شورای اداری مازندران از نخبگان و نمایندگان اقشار قایمشهر خواست تا این جلسات را در گروه‌ها و میزهای مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دنبال کنند.

حسینی‌پور در پایان گفت: قرار نیست افرادی از جای دیگر بیایند و قائمشهر را بسازند، این شهرستان باید به دست جوانان همین منطقه ساخته شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها