دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
پیام تبریک رئیس فرهنگ و ارشاد گلوگاه به مناسبت روز خبرنگار
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلوگاه در پیامی هفدهم مردادماه، روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریک گفت.

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گلوگاه؛ مجتبی ذاکری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلوگاه طی پیامی 17 مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت و از برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان گلوگاه در روز خبرنگار خبر داد.

در متن پیام تبریک آمده است :
بسم الله الرحمن الرحیم
ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ

گرامي باد ياد و نام شهيد محمود صارمي و شهداي خبرنگار که در راه انجام وظيفه بقاي حقيقت را به بقاي خود ترجيح داده و با ايثار جان به شرافت اين حرفه مقدس اعتباري فزون‌تر بخشيده و به سوگندشان به قلم و قداست آن تا انتها وفادار ماندند.

اين روز سالروز تجليل از پيام آوراني است که در خلق جهاني آباد، آزاد و آگاه، همتي والا و تلاشي بياد ماندني اما دشوار از خود به نمايش گذاشته و پرده از ناآگاهي ناآگاهان بر مي دارند.

بی شک در عصر گسترش ارتباطات در رویکرد ترویج آگاهی عمومی، صحنه رشد و توسعه پایدار فرهنگ و هنر غنی آمیخته با ارزش های متعالی سرزمین سرافراز مان ، همواره متکی به وجود متعهد، عملکرد دلسوزانه و مساعدت موثر فرهیختگان شریفی چون قشر وارسته خبرنگاران است .

اينجانب ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و اسارت آل الله و به تأسی از پیام آور کربلا ، عقیله بنی هاشم، زینب کبری(علیها السلام)، از جمله شخصیتهای تأثیرگذار این نهضت عظیم است ، "هفدهم مردادماه" سالروز شهادت شهيد محمود صارمي و دوستانش را گرامی و روز بزرگداشت مقام خبرنگار و اصحاب رسانه، روز احترام به حقوق ملت در دسترسي به اطلاعات آزاد را به تمامي خبرنگاران و فعالان عرصه آگاهي بخشي و ارتقاء سطح فرهنگي، فکري، سياسي، و اقتصادي جامعه و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را تبريک عرض نموده و براي آنان سلامتي و توفيق آرزو مي نمايم.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار