دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۸
فرمانده انتظامی مازندران در پاسخ به آوای خزر:
آرامش روانی جامعه با تعامل پلیس و رسانه/ مهم؛ روایت اول است
فرمانده انتظامی استان مازندران اظهار داشت: گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که مردم در جریان نیستند، اما با ورود خبرنگاران در کنار پلیس، حقیقت گفته می‌شود و مردم به آرامش روانی می‌رسند.
آوای خزرسعید منصوری: نشست خبری سردار حسن مفخمی فرمانده انتظامی مازندران روز سه‌شنبه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار یادبود خبرنگار شهید محمود صارمی در فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

وی از حمایت‌ها، همکاری‌ها و پشتیبانی‌های رسانه‌ها از مجموعه پلیس استان و همچنین از خدمات همکاران خود در حفاظت و اطلاعات و امنیتی سیاسی مازندران نیز قدردانی کرد.

سردار مفخمی با بیان اینکه فصل مشترک کار خبرنگار و پلیس در این است که هر دو افسران مبارزه با جنگ ترکیبی هستند و باید تهدیدات را بشناسند، افزود: آگاهی بخشی به جامعه، جستجوگری برای حق و حقیقت جهت تنویر افکار عمومی به ویژه در عرصه امنیت عمومی با آسایش فکری، روحی و روانی نیز فصل مشترک وظیفه پلیس و رسانه است.
 
آرامش روانی و ارائه حقایق در جامعه با تعامل پلیس و رسانه
فرمانده انتظامی استان مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار آوای خزر مبنی بر مشخص‌کردن خبرنگاران حوزه پلیس و آموزش آنها، تصریح کرد: روایت اول خیلی مهم است؛ هر چقدر کنار هم باشیم این روایتگری بهتر صورت می‌گیرد و مشکلات و دغدغه مردم نیز کمتر می‌شود.

مفخمی گفت: بعضا اتفاقاتی در سطح استان رخ می‌دهد که مردم در جریان نیستند، اما با ورود خبرنگاران در کنار پلیس، حقیقت گفته می‌شود و مردم به آرامش روانی می‌رسند.

وی ادامه داد: حتما این موضوع را به صورت تخصصی دنبال می‌کنیم؛ پلیس هم نیاز به آموزش در بخش رسانه‌ای دارد و این تعامل دو سویه بین پلیس و رسانه را پیگیری می‌کنیم. (پلیس رسانه‌ای و رسانه‌های حوزه پلیس)

سردار مفخمی از طرح امنیت محله‌محور خبرداد و گفت: مردم در محله خودشان در حوزه‌های مختلف با پلیس همکاری می‌کنند و پلیس نیز برای رفع مشکلات امنیتی برنامه‌ریزی و ورود پیدا می‌کند.

فرمانده انتظامی مازندران خواستار پر رنگ‌تر شدن تعامل بین پلیس و رسانه شد و عنوان کرد: در حرفه پلیس و رسانه باید متعهد به اخلاق رسانه‌ای بود؛ دلسوزی نسبت به مردم، مطالبه‌گری برای استیفای حق و باورمندی به اعتقادات، و در نظر گرفتن منافع ملی و توجه به مصالح نظام نیز از دیگر الزامات کار پلیس و رسانه است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شایسته است تا خبرنگاران نسبت به جرائم نیز تحلیل‌هایی داشته باشند، تصریح کرد: در بعضی از جرائم، پلیس نقش مقابله‌کننده را دارد، اما بخش پیشگیری با قلم‌های خبرنگاران می‌تواند تبیین شود.

سردار مفخمی خبرنگاران را امین جامعه عنوان و اظهار کرد: مسوولیت سنگینی در عرصه‌های مختلف دارید و پلیس نیز امین جامعه است، پلیس و رسانه شب و روز نمی‌شناسند و هر جا و هر زمان که ضرورت داشته باشد خبرنگاران همچون پلیس پای کار می‌آیند.
 
آرامش روانی و ارائه حقایق در جامعه با تعامل پلیس و رسانه
فرمانده انتظامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، به بیان آمار‌ها در حوزه‌های مختلف پرداخت. او ابتدا از کشف یکهزار و بیست و دو کیلوگرم مواد مخدر در استان طی چهار ماهه امسال خبرداد.

وی همچنین در خصوص سرقت‌ها اعلام کرد: در چهار ماهه امسال ۱۶ درصد سرقت‌های خرد افزایش داشته است، در بخش سرقت مسلحانه صد درصد کاهش داشتیم.

سردار مفخمی اظهار داشت: با وجود اینکه وقوع قتل در استان آمار خوبی نیست، اما همه آن‌ها منجر به کشف شد و نکته مهم این بود که علت و انگیزه‌های قتل نیز مشخص شده است.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: برخی جرائم مانند راهزنی، آدم ربایی و تجمعات غیرمجاز منجر به تخریب در استان، ۱۷ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به جرائم فضای مجازی، شایع‌ترین جرم را کلاهبرداری عنوان و اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند کمک کنند که مردم در دام شیادان قرار نگیرند و در این زمینه شگرد‌های آن‌ها را رو کنند.

سردار مفخمی در بحث ترافیک مازندران بیان کرد: در همین تعطیلات اخیر، از بامداد رو چهارشنبه تا عصر روز جمعه ۵۱۱ هزار دستگاه خودرو وارد استان شد.

عضو شورای تأمین مازندران گفت: ورود این تعداد خودرو در حالی است که مازندران دارای زیرساخت چهل سال پیش است و از سویی این سوال را نیز مطرح کرد که وقتی فاز و یک و دو تهران شمال راه می‌افتد و وقتی به مازندران می‌رسد شبیه قیف می‌شود باید چه کرد؟
 
آرامش روانی و ارائه حقایق در جامعه با تعامل پلیس و رسانه
وی ادامه داد: در تعطیلات اخیر شرایط ترافیک به طوری بود که مردم نمی‌توانستند به خانه‌های خود برسند، اما پلیس صبوری کرد و صدایش را هم در نیاورد!

سردار مفخمی با بیان اینکه «طرح جامع ترافیک شهری و برون شهری مازندران» نوشته شده است و قرار است اجر اشود، از تعدد دوربین‌های مداربسته در جاده‌های استان گفت و این میزان را کافی ندانست.

فرمانده انتظامی مازندران همچنین از افزون بر ۷ هزار و ۵۰۰ تماس با پلیس ۱۱۰ استان در هر روز خبرداد و گفت: علاوه بر این، تیم‌های تخصصی در پلیس راهور، پلیس راه، پلیس فتا، پلیس امنیت اقتصادی و پلیس مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند که جای قدردانی دارد.

وی در پایان از کاهش جرائم چاقوکشی و نزاع فردی و دسته جمعی، و از کاهش تصادفات در استان خبرداد و تصریح کرد: از ۱۷ خرداد تا ۱۷ مرداد امسال (زمان حضورش در مازندران) به نسبت سال گذشته در بحث تصادفات ۲۶ درصد تصادفات فوتی، ۱۰ درصد تصادفات جرحی، ۱۶ درصد مصدومان تصادفات و ۲۸ درصد متوفیان تصادفات کاهش یافته است.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها