دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
برای نخستین‌بار در راه‌آهن شمال انجام می‌شود
نصب باکس ۸ متری زیرگذر در خط آهن قائمشهر
مدیرکل راه آهن شمال گفت: با توجه به بافت شهری بسیار فشرده در قائمشهر، اداره کل راه‌آهن دو مجوز در گذرگاه قائم و دخانیات این شهرستان صادر کرد که یکی از آنها نصب باکس زیر گذر به ارتفاع ۸ متر برای نخستین بار در راه‌آهن شمال را شامل می‌شود.

زهرا شریفی - آوای خزر: رحمان معصومی در گفتگو با خبرنگاران از رشد ۸۵ درصدی بارگیری در پنج ماهه نخست امسال در راه‌آهن شمال خبر داد.

این مسوول با اشاره به افزایش دوربین های نظارتی در راه آهن شمال، گفت: سال گذشته ۲۱ دوربین نظارتی در ۴۵ گذرگاه همسطح در جهت نظارت بر عملکرد راهداران و تردد ریلی نصب شد.

وی اعلام کرد: در شهر قائمشهر با توجه به اینکه بافت شهری بسیار فشره است و حریم جاده، رودخانه و راه‌اهن اجازه گسترش این شهر را نمی‌دهد بالطبع مردم باید از راه‌آهن عبور کنند به همین منظور اداره کل راه‌آهن دو مجوز در گذرگاه قائم و دخانیات داد که یکی از این دو در حال نصب باکس زیر گذر به ارتفاع ۸ متر برای اولین بار در راه‌آهن شمال است.

مدیرکل راه‌آهن شمال یادآور شد: در سیل مرداد سال گذشته که دو کیلومتر از خط راه‌آهن در منطقه مازندران دچار آسیب شده بود بازسازی و دو باکس سه در چهار در این منطقه ایجاد شد تا در صورت حادثه دچار مشکل نشویم.

 

نصب باکس ۸ متری زیرگذر در خط آهن قائمشهر

وی به ورود دستگاه سرند به این اداره کل بعد از ۱۸ سال اشاره کرد و افزود: این دستگاه ۲۰ کیلومتر از خط ریلی شمال را بازسازی کرد.

معصومی با بیان اینکه سال گذشته راه‌آهن شمال در تن کیلومتر نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳۰ درصد رشد داشته است، گفت: در پنج ماهه نخست امسال به ۱۰۸ درصد تن کیلومتر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه میزان سوانح ریلی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به سنوات قبل ۷۰ درصد کاهش داشته است، افزود: با تلاش این اداره کل ۷ پاسگاه پلیس در سطح شبکه ریلی تقویت شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال همچنین تعویض سالن‌های فرسوده از سنوات قبل در خط ساری - تهران را از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد و گفت: نیازمندی‌های توانخواهان در این حوزه مرتفع شد.

انتهای پیام/1004/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار