دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
در هفته دولت شاهد خواهیم بود؛

پایان انتظار ۱۷ ساله مردم قائمشهر با افتتاح بیمارستان رازی

پایان انتظار ۱۷ ساله مردم قائمشهر با افتتاح بیمارستان رازی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیمارستان رازی قائمشهر پس از ۱۷ سال چشم‌انتظاری مردم این شهرستان، با صرف ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار، در هفته دولت افتتاح می‌شود.
زهرا شریفیآوای خزر: دکتر فرهاد غلامی در آستانه هفته دولت به خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران مرکز یک آمایشی و به لحاظ وسعت ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و درمانی جزء ده دانشگاه اول کشور است.

وی به پروژه ۱۷ ساله رازی قائمشهر اشاره و اظهار کرد: این طرح از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران است و در ۱۵ سال اول حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و در دو سال اخیر ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان و تاسیسات آن هزینه شد.

غلامی ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیز این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی هزینه شد و در مجموع با ۹۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به پروژه ۲۲۰ تختخوابی بیمارستان تنکابن نیز اشاره کرد و گفت: ده سال از شروع این پروژه می‌گذرد، در هفته دولت ساختمان و تاسیسات آن به پایان می‌رسد و در صورت تامین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

غلامی به بیمارستان ۱۱۰۰ تختخوابی درمانی، آموزشی و پژوهشی آیت الله طبرسی در ماهفروجک ساری اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در سه فاز در دست اجراست که فاز یک آن ۷۰ درصد و فاز دو آن ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و فاز سه نیز در مرحله صفر قرار دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مرجعیت علمی دانشگاه در سه رشته قارچ‌شناسی، داروسازی هسته‌ای و بیوتکنولوژی در حال انجام است که تلاش داریم در سطح کشور، منطقه و جهان مطرح شویم.

غلامی به مشارکت‌های مردمی در حوزه سلامت استان اشاره و عنوان کرد: خیرین مازندرانی در سال ۱۴۰۰، ۱۵۰ میلیارد تومان، سال قبل ۲۵۰ میلیارد تومان و چهارماهه امسال ۱۳۵ میلیارد تومان به حوزه سلامت استان کمک کردند که نمونه بارز آن بهره‌برداری بخش‌های آی. سی. یو، سی. تی. اسکن، مامایی و ارتوپدی در بیمارستان امام خمینی است.

وی کسب رتبه برتر این دانشگاه در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ را از افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و افزود: این دانشگاه در جشنواره جوانی نیز جزء سه رتبه برتر انتخاب شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در خصوص ضریب تاثیر مجلات علمی و حوزه پژوهشی، مجله روانشناسی این دانشگاه ضریب تأثیرگذاری یک را پیدا کرد.

غلامی به حوزه جوانی جمعیت و حمایت خانواده اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به اینکه استان مازندران بعد از گیلان بدترین نرخ رشد در کشور را دارد نیاز است در این زمینه اقدامات و تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی به ایجاد رشته فلوشیپ در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به مهم بودن این موضوع مرکز سطح سه کوثر در ساری تجهیز و به لحاظ نیروی انسانی نیز تقویت شد و در دو شیفت صبح و عصر فعال است و ضریب موفقیت این مرکز  ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده است.

غلامی افزود: سال گذشته و امسال ۴۸۰ هزار زوج در استان غربالگری شدند که ۱۱ هزار زوج نابارور شناسایی و تاکنون ۲ هزار نفر به مراکز ناباروی معرفی شدند.

وی از راه‌اندازی مرکز ناباروری بهشهر در سطح دو خبر داد و گفت: تاکنون ۲۰ زوج به این مرکز مراجعه کردند و در شش ماهه اخیر ۵ زوج با کمک این مرکز بارور شدند؛ ساخت مرکز ناباروری در شهرستان نوشهر نیز رو به پایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز، ساخت، آموزش و حمایت از زوج‌های نابارور برای این دانشگاه هزینه شده است.

وی حمایت  و کمک از زوج‌های دانشجو را از دیگر اقدامات این دانشگاه عنوان کرد و افزود: ۲۸۰ تولد نوزاد موفق در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه افزایش داشتیم.

غلامی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ۲۷ بیمارستان، ۱هزار و ۱۸ خانه بهداشت، ۳۰۰ مرکز جامع شهری و روستایی، ۶۰۰ هیات علمی و ۳۰ رشته علمی دارد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما