دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
پور قاسم:
رشد مخاطبان سینما در مازندران
مدیر امور سینمایی مازندران از افزایش تعداد مخاطبان سینما در مازندران نسبت به سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی امور سینمایی استان مازندران سید سعید پور قاسم با اشاره به در پیش بودن روز سینما، اظهار کرد: هنر و صنعت «سینما»، به عنوان یکی از تأثیرگذارترین ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ جمعی در نظام‌ اجتماعی جهان امروز، بدون تردید نقش بسزایی در همگرایی، همراهی و همبستگی اجتماعی در مسیر رشد، شکوفایی و توسعه فرهنگ عمومی و ارتقای خودآگاهی و شناخت اجتماعی دارد.

وی تصریح کرد: سینمای مطلوب، ابزاری شگفت‌انگیز برای درک بیشتر آسیب‌های مکتوم در بطن مدنیت امروز است و زمینه‌ساز تعالی باورها و الگوسازی رفتاری در جامعه است.

مدیر امور سینمایی استان مازندران، خاطر نشان کرد: در این میان، سینما, سینماگر و تولیداتی مورد نیاز است که مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی و اراسته به زیورخلاقیت باشد.

وی اضافه کرد: بیست و یکم شهریور ماه به‌عنوان «روز ملی سینما» را فرصتی برای تکریم و تقدیراز تمامی هنرمندان متعهد سینمای کشور مخاطبین پرمهر که حضورشان دلیل استواری ماست و خانواده فرهیخته سینماگران استان مازندران بخصوص همکاران پرتلاش وکم خواه خودم می‌دانم چرا که همواره رویاهای مارا بر پرده نقره ای جانی دوباره بخشیدند.

پور قاسم با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای پویایی این صنعت در استان مازندران، افزود: زمینه سازی برای حضور همه اقشار مختلف جامعه در سینماهای استان فراهم شده است به طوریکه همه فیلم‌های اکران شده در کشور مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

مدیر امور سینمایی استان مازندران با اشاره به ظرفیت بسیار مناسب ایجاد شده برای اکران به روز فیلم‌های سینمایی در استان مازندران، گفت:همکاران ما در استان همه توان خویش را برای جلب رضایتمندی علاقمندان به این صنعت را فراهم کردند.

وی با اشاره به تحولی که در ساخت فیلم در کشور ایجاد شده است، افزود: بررسی اجمالی فیلم‌های روی پرده نشان می‌دهد که متولیان در عرصه فیلم سازی تلاش دارند با ایجاد تنوع در ساخت فیلم پای همه اقشار را به سینما باز کنند به طوریکه در طول روز شاهد حضور اقشار مختلف مردم با خواسته‌ها و سلایق مختلف در سینما هستیم.

پور قاسم یکی از نکات قابل توجه در سال‌های اخیر افزایش تولید فیلم‌های مربوط به کودکان و نوجوانان ذکر کرد و افزود: همین موضوع باعث شده که بخش اعظمی از کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان این صنعت در کشور تلقی شوند.

وی در پایان با اشاره به رشد شبکه اجتماعی در جامعه، گفت: از این ظرفیت برای معرفی بیشتر فیلم‌های در حال اکران سینما استفاده شده و امروز شبکه‌های اجتماعی منتسب به سینما در استان مازندران محل مراجعه مخاطبان این صنعت در استان است.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها