دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:
ایمن‌سازی فرهنگی با مردمی‌سازی حوزه‌ی ایثار و مقاومت
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: حوزه ایثار و مقاومت باید با شکل‌گیری تشکل‌های مردمی همراه شود و از این طریق دسیسه‌های معاندان خنثی و ایمن‌سازی فرهنگی اتفاق بیفتد.
آوای خزر آزاده بابانژاد: مراسم رونمایی از پوستر سریال و سینمایی «دیما» و «زیر درخت توت» امروز دوشنبه با حضور فرهاد مختاری مدیرکل دفتر نظارت بر تولیدات فرهنگی هنری ستاد مرکزی بنیاد شهید و امورایثارگران و جمعی از خانواده‌های معزز شهدای مازندران همراه با پخش زنده از سیمای تبرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی مرکز مازندران برگزار شد.  

در این مراسم، سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با اشاره به یکی از رسالت‌های این مجموعه ارزشی در تبلیغ و تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت، آن را یک سفره توحیدی توصیف کرد که باید با آثار فاخر و ارزشمند، جوانان را پای آن نشاند تا واقعیات دفاع مقدس در اندیشه آن‌ها شکل بگیرد.

او معتقد است؛ اگر دوران سراسر پر افتخار هشت سال ایثار و شهادت با آن نکات برجسته‌ای که دارد با زبان هنر تبیین و شناسانده شود، عزتمندی کشور در اذهان عمومی متبادر می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از همدلی و همگامی دستگاه‌های فرهنگی استان با محوریت صدا و سیمای تبرستان در اشاعه فرهنگ جهاد و دفاع مقدس قدردانی و تصریح کرد: زمانی بود که در تولید محتوای دفاع مقدس هیچ نقشی نداشتیم، اما اکنون محال است که در هفته، چند بار برنامه‌ای در حوزه دفاع مقدس و جهاد و شهادت نداشته باشیم.

کهنسال اشاره‌ای هم به پخش زنده بسیاری از یادواره‌های شهدا از سیمای تبرستان داشت و این الگو را برای سایر دستگاه‌های فرهنگی استان نیز متصور دانست که با همین روحیه به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در قالب فیلم، مستند، سریال، تئاتر، هنر‌های تجسمی، شعر، کتاب و ... بپردازند.

او ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران، باید ورودی‌های تمامی شهر‌ها با تمثال مبارک شهدا تزیین و گلزار‌های شهدا نیز آراسته شود تا حس و حال خوبی به جامعه منتقل شود که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است و ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه باید با خانواده‌های شهدا همذات پنداری کرد، معتقد است که در حوزه فرهنگ ایثار و مقاومت باید تشکل‌های مردمی شکل بگیرد و از این طریق دسیسه‌های معاندان خنثی و ایمن‌سازی فرهنگی اتفاق بیفتد.
 
ایمن‌سازی فرهنگی با مردمی‌سازی حوزه‌ی ایثار و مقاومت
کهنسال با اشاره به رویداد‌های مهم مقاومت که از زبان شهید سید مرتضی آوینی بیان شد، از اهمیت کار رسانه‌ای گفت و از همین منظر به اقدام مشترکی با صدا و سیمای مرکز مازندران در شکل‌گیری قرارگاه رسانه‌ای خبرداد که به زودی مراسمی در این زمینه برگزار می‌شود.

او با اشاره به رونمایی از دو اثر فرهنگی هنری «دیما» و «زیر درخت توت» از فعالیت خوب بسیج هنرمندان گفت و سهمی از آنچه شاهد آن هستیم را به پاس زحمات و حمایت‌های این مجموعه ارزشی و هنری دانست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با ابراز خرسندی از اتفاقات خوبی که در عرصه فرهنگ و هنر مازندران با همدلی دستگاه‌های فرهنگی رخ داده است، سلوک رفتار هنرمندان را در جامعه اثربخش عنوان و اظهار کرد: کار‌های «دلی» و «خالصانه» سبب ایجاد نشاط و شادابی و ایجاد انگیزه در جامعه هدف و خلق آثار بدیع در هنرمندان و علاقمندان خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/   
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها