دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
در رویداد ملی گردشگری حوزه خزر عنوان شد
لغو روادید ایران و روسیه فصل جدید در روابط همسایگان شمالی/ تحقق یک آرزوی دیرینه با ابتکار مازندران
فصل نوینی از روابط ایران و روسیه با لغو روادید بین دو کشور در یک رویداد ملی گردشگری که با ابتکار مازندران رقم خورد، آغاز شده و به اذعان کارشناسان، راهبردی است برای توسعه دیپلماسی عمومی.
آوای خزر - زهرا شریفی: سفر استاندار مازندران و هیات همراه به روسیه سرآغاز فصل جدیدی از روابط تجاری، فرهنگی و گردشگری بین استان‌های ساحلی و مسکو بود که یکی از وعده‌های عملیاتی آن را امروز با برگزاری رویداد ملی گردشگری در مازندران با حضور نخستین هیات گردشگری که با لغو روادید به این استان سفر کردند را در هتل میزبان بابلسر شاهد بودیم.

در رویداد امروز سخنرانان زیادی داشتیم و همه آن‌ها به ظرفیت‌های مهم استان مازندران اشاره داشتند و در این میان بر تقویت گردشگری به عنوان یک صنعت سبز تاکید شد.

ابتدا صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان میزبان اظهار داشت: پس سفر استاندار مازندران به کشور روسیه بر برگزاری رویداد گردشگری مازندران تاکید شد.

وی افزود: به همین منظور دو کمیته اجرایی و ستادی تشکیل که در ذیل آن ۲۳ جلسه تخصصی و ۵۰ جلسه ستادی برگزار شد.
 
لغو روادید ایران و روسیه فصل جدید روابط بین دو کشور همسایه/ تحقق یک آرزوی دیرینه با ابتکار مازندران
برپایی جشنواره غذا در حاشیه رویداد ملی گردشگری مازندران

مدیرکل گردشگری مازندران نکته مهم این رویداد بین‌المللی را لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه عنوان کرد و گفت: نمایشگاه توانمندی‌های استان در ۳۵ غرفه شامل محصولات کشاورزی، گردشگری کشاورزی، گردشگری سلامت و ... از جمله برنامه‌ها است.

برزگر به جشنواره غذا با معرفی ۴۳ غذای سنتی مازندران در این رویداد اشاره و اظهار کرد: گردشگری سلامت، گردشگری روستایی و‌بوم‌گردی، گردشگری کشاورزی و طبیعت‌گردی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، صنایع دستی فاخر، گردشگری خلاق و ماجراجویانه و گردشگری فرهنگی و تاریخی از موضوعات مهم در نشست‌های b ۲ b بین فعالین گردشگری دو کشور است.

وی افزود: مردم مازندران با فرهنگ دیرینه و کهن و میراثی قوی در میزبانی از مهمانان خارجی از کشور روسیه و cis پیشقدم هستند.

مازندران؛ ظرفیت‌ها و زیبایی‌ها

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز هدف از این رویداد را معرفی فرهنگ غنی مازندران به کشور‌های دوست و‌هماسیه عنوان کرد و گفت: اگر بنا باشد مراودات تجاری و اقتصادی را تقویت کنیم نخست نیازمند کار فرهنگی هستیم.

وی افزود: مازندران با ظرفیت‌های بی‌نظیر دریایی می‌تواند به یکی از مقاصد مهم برای سفر دریایی گردشگران تبدیل شود متاسفانه تاکنون هیچ بهره‌ای از دریا به‌ویژه در حوزه سفر‌های دریایی نبردیم.

حسینی‌پور با اشاره به لغو روادید دوطرفه میان ایران و روسیه گفت: این اقدام گامی بزرگ در توسعه گردشگری بود که با موافقت رئیس جمهور صورت پذیرفت و لغو روادید با دیگر کشور‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی مساحت استان مازندران را ۲۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت ثابت استان را ۳ میلیون ۴۰۰ نفر معادل ۴ درصد جمعیت کشور اعلام کرد و افزود: در طول سال نیز  بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت تحت عنوان گردشگر و مسافر از داخل و خارج وارد مازندران می‌شوند.
 
لغو روادید ایران و روسیه فصل جدید روابط بین دو کشور همسایه/ تحقق یک آرزوی دیرینه با ابتکار مازندران
استاندار مازندران، وجود سه بندر مهم در مازندران را مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان عنوان کرد که می‌تواند راه ارتباطی بین مازندران و دیگر کشور‌ها باشد.

وی جنگل‌های حفاظت شده هیرکانی با گونه‌های مختلف گیاهی، کشاورزی، آبزی‌پروری، شیلات، راه‌های ارتباطی جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی را از دیگر ظرفیت‌های استان مازندران برشمرد.

حسینی‌پور به گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: این گردشگری در اولویت استان قرار دارد و جزء گردشگری‌های گران دنیا محسوب می‌شود که درصدد رونق و توسعه آن در استان هستیم.

وی به وجود ۷۷ مرکز علمی در استان اشاره کرد که  می‌تواند در تعامل علمی با کشور‌های همسایه مقصد گردشگری باشد.

حسینی‌پور از فعالیت‌های کشاورزی و شیلات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع سرمایه‌گذاری این استان نام برد که با تقویت گردشگری می‌تواند مسیر جدیدی را باز کند.

استاندار مازندران به محور کندوان یکی دیگر از جاذبه‌های زیبای این استان در خطه سبز شمال اشاره کرد و گفت: بسیاری از گردشگران به دلیل طبیعت خاص این مسیر را به جای پرواز هوایی انتخاب می‌کنند.

وی افزود: در مسیر سوادکوه، مناظر زیبای گردشگری و مسیر ریلی وجود دارد که می‌تواند برای گردشگران از جذابیت خوبی برخوردار باشد.

حسینی‌پور، افزایش سهم گردشگری خارجی، ایجاد اشتغال، افزایش ارزش افزوده و بهره‌وری، صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی و معنوی، و حفظ تالاب‌ها به‌ویژه تالاب میانکاله را از جمله اهداف در توسعه گردشگری استان عنوان کرد.
 
لغو روادید ایران و روسیه فصل جدید روابط بین دو کشور همسایه/ تحقق یک آرزوی دیرینه با ابتکار مازندران
تدوین برنامه جامع گردشگری با نگاه جهانی

یوسف نوری مشاور وزیر امور خارجه در حوزه گردشگری با مهم بر شمردن امنیت و منافع ملی در حوزه‌های سرزمینی گفت: این امنیت در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی نیز وجود دارد.

وی استفاده از ظرفیت‌های بومی را در توسعه گردشگری مهم دانست و افزود: هرگاه از دیوان سالاری خارج و از نیرو‌های بومی استفاده کردیم به قله رسیدیم، اما در گردشگری هنوز یه این‌موضوع نرسیدیم.

مشاور وزیر امور خارجه در حوزه گردشگری افزود: شناخت آثار تمدنی کشورها، شناخت مفاخر و فرهنگ‌ها می‌تواند از طریق گردشگری با سرعت بیشتری فراهم شود.

نوری با بیان اینکه نقش گردشگری در تولید ناخالص داخلی باید افزایش یابد، گفت: برنامه جامع گردشگری با نگاه جهانی تدوین شود البته این موضوع فقط مختص کشور‌های حوزه دریای خزر نباشد و کشور‌های حوزه خلیج فارس و سایر نقاط جهان هم دیده شود.

بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری

پیام باقری نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به جایگاه مهم مازندران در گردشگری به لحاظ موقعیت‌های طبیعی، تاریخی و جغرافیایی در دریا، دشت، جنگل اعلام کرد: این استان می‌تواند قطب گردشگری کشور بشود و در این زمینه استاندار مازندران به طور ویژه در گردشگری دریایی اهتمام ویژه داشتند.

او به نمایندگی از اتاق ایران و ساری اعلام کرد که کاملاً در راستای صنعت گردشگری در مازندران همراه و همسو هستیم و سرمایه‌گذاری در این بخش را با  توسعه متوازن مورد توجه قرار داده‌ایم.

نایب رییس اتاق ایران در پایان سخنان خود از ابتکاری که مازندران در برگزاری رویداد ملی گردشگری انجام داده است آن را یک فرصت برای میهمانانی دانست که از کشور‌های حاشیه خزر به این استان آمده‌اند تا در نهایت؛ شناخت ظرفیت‌ها، به تبادلات فرهنگی و توسعه فعالیت‌های اقتصادی منجر شود.
 
لغو روادید ایران و روسیه فصل جدید روابط بین دو کشور همسایه/ تحقق یک آرزوی دیرینه با ابتکار مازندران
لغو روادید با روسیه به ابتکار استاندار مازندران

محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور نیز با بیان اینکه لغو روادید آرزوی دیپلماسی کشور بوده است که با ابتکار عمل استاندار مازندران به حوزه گردشگری هدیه شد، گفت: دیپلماسی گردشگری بهترین راهبرد برای توسعه دیپلماسی عمومی است.

وی به اهمیت صنعت گردشگری در توسعه اجتماعی و اقتصادی پرداخت و افزود: این صنعت آنقدر مهم است که از آن به عنوان صادرات نامرئی یاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از مازندران به عنوان یکی از زیباترین استان‌ها با متنوع‌ترین ظرفیت‌های گردشگری یاد کرد و گفت: این استان امن‌ترین استان برای حضور خانواده‌ها به دور از هرگونه ناهنجاری است.

کوشش‌تبار با بیان اینکه تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید در کشور جدی گرفته شود، افزود: برنامه خوبی در استان داریم؛ رویکرد وزارت کشور حمایت زنجیره‌ای و راهبردی در استان گردشگری است.

وی با بیان اینکه سال قبل ۲۵ هزار و ۶۱۷ طرح سرمایه‌گذاری در کشور به ثبت رسید که این تعداد تنها هزار و ۶۶۸ در حوزه گردشگری بوده است، گفت: هزار و ۲۷۹ درخواست گردشگری در استان مازندران ثبت شد که از این تعداد ۴۸۰ طرح مجوز دریافت کرد.

کوشش تبار با بیان اینکه در کشور نیز از ۵۵ هزار درخواست ۲۵ هزار مجوز صادر شد، ادامه داد: در ۶ ماهه امسال ۳ میلیون و ۳۵۴ هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند.

گشایش در حوزه گردشگری با تلاش استاندار مازندران

محمدعلی محسنی بندپی نائب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و وجود سه بندر و فرودگاه را از جاذبه‌های گردشگری این استان عنوان و اظهار کرد: جاده‌ها و طبیعت زیبا، نوار ساحلی ۴۷۰ کیلومتری و مردم نجیب و اصیل از دیگر قابلیت‌های مازندران در حوزه گردشگری هستند.

وی افزود: ۱۰ درصد اشتغال و ۱۱ درصد سرانه تولید دنیا در بخش گردشگری است و باید ببینیم چقدر توانستیم از آن بهره‌گیری کنیم.

نائب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: در بند چ ماده ۸۳ قانون برنامه هفتم، اختیارات ویژه‌ای به استانداران داده شده است و با این بند گره عمده استان مازندران باز شده است.
 
لغو روادید ایران و روسیه فصل جدید روابط بین دو کشور همسایه/ تحقق یک آرزوی دیرینه با ابتکار مازندران
محسنی بندپی، بخش خصوصی را در توسعه گردشگری مهم دانست و با تاکید بر کار تیمی افزود: فرهنگ کار تیمی در حوزه گردشگری باید جدی گرفته و این فرهنگ در وجود فرزندان ما تزریق شود.

وی عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها را از جمله مشکلات توسعه استان دانست و یادآورشد: پروژه تعریض راه مرزن‌آباد با ۱۲۰ کارگر و ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار به دلیل دعوای بین دستگاه‌ها، معطل مانده است.

محسنی بندپی ثبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را سبب رونق گردشگری دانست و گفت: باید نگاه سنتی را به نگاه علمی تبدیل کنیم و اگر قرار است تا پایان برنامه هفتم ۱۵ میلیون گردشگر خارجی داشته باشیم باید کار تیمی را تمرین کنیم.

نائب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس افزود: با تلاش استاندار مازندران گام‌های عملی توسعه مازندران یکی پس از دیگری در استان برداشته می‌شود و شاهد گشایش‌های مختلف در عرصه گردشگری هستیم.

انتصاب مدیران متفاوت در شهرستان‌های ساحلی

حجت الاسلام قلی‌پور امام جمعه بابلسر نیز ضمن تبریک ولادت پیامبر و گرامیداشت هفته وحدت و خوشامدگویی به کشور‌های cis و روسیه و مهمانان کشوری و استانی که برای پیشرفت و توسعه استان تلاش شبانه‌روزی دارند، اظهار کرد: یکی از موضوعات مطرح توریسم و صنعت گردشگری در دنیاست که طرفداران بسیاری دارد و اگر به درستی به این موضوع نگاه شود مشکلات بسیاری از جامعه رفع می‌شود.

وی از مسوولان بالادستی خواست تا در گزینش مدیران و فرمانداران مناطق گردشگری و ساحلی  دقت کنند تا تفاوت چشمگیری با بقیه شهرستان‌ها داشته باشند.

امام جمعه بابلسر ادامه داد: باید مدل حرف زدن و پوشش و ادبیات و شناخت و آگاهی لازم این مدیران با شهرستان‌های دیگر متفاوت باشد. تجربه کامل نسبت به منطقه گردشگری و شهرستان‌های گردشگری و ساحلی داشته باشد.

وی بیان داشت: مازندران با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و میراثی می‌طلبد که یک برنامه‌ریزی درست در صنعت توریسم صورت بگیرد و استفاده بهینه‌ای از آن داشته باشیم.
 
لغو روادید ایران و روسیه فصل جدید روابط بین دو کشور همسایه/ تحقق یک آرزوی دیرینه با ابتکار مازندران
گردشگری متأثر از فرهنگ

رودبارکی نماینده بخش خصوصی از جامعه هتلداران نیز در این رویداد اظهار داشت: گردشگری مبحث جذابی است و گردشگری پایدار چند سالی است که در گفتمان فعالان این حوزه کاربرد یافته‌است.

وی ادامه داد: قرن‌ها پیش از این که جهان امروز درباره محاسن گردشگری پایدار که ناظر به حفظ زمین برای آیندگان است، ملاصدرا از منظر دیگری ان را تعریف کرد، ملاصدرا می‌گوید برای دانستن از فرهنگ، گذشته، ظرفیت حال و آینده مردم و برای فهم قدرت پروردگار باید سفر کنید. با نگاه به تاریخ یک سرزمین دریافت می‌کنید که در چه سطحی از توان و کیفیتی زیست می‌کردند.

این فعال بخش گردشگری اظهار داشت: مبحث مورد اتفاق حاکمان در گذشته، افزایش توان ژئوپلوتیک کشور بود که قدرت چانه‌زنی یک کشور را افزایش می‌دهد، برخی کشور‌ها ژئوکالچر هستند و این توان در روابط دیپلماتیک کمک می‌کند تا آن کشور در مقام احترام قرار یگیرد.

وی ادامه داد: گردشگری متاثر از فرهنگ است و افتخار می‌کنیم که علاوه بر فرهنگ، پهنه سرزمینی داشته که در گفتمان بین حاکمان و مردمانمان به واسطه آن می‌توانیم همان گفتمان را با مردمان کشور‌های همسایه داشته باشیم.

تلاش برای توسعه گردشگری بین ایران و روسیه

خانم آلینا مدیرعامل شرکت گردشگری روسیه با بیان اینکه ایران دارای تمدن چند هزار ساله در آسیاست، گفت: در نمایشگاه‌های بین‌المللی با ایرانیان آشنا شدیم و هم‌اکنون به‌عنوان نماینده صنعت گردشگری و آژانس‌های روسیه در این همایش حضور دارم.

مدیرعامل شرکت گردشگری روسیه بر روابط بین ایران و روسیه در زمینه گردشگری تاکید کرد و افزود: ما نیز در توسعه این صنعت کمک می‌کنیم.

وی گفت: ایران و روسیه نقاط مشترک خوبی با هم دارند که می‌تواند تعامل گردشگری خوبی میان دو کشور باشد.

آلینا افزود:  تفاهم‌نامه لغو روادید سفر‌های گروهی میان گردشگران دو کشور اتفاق بسیار خوبی بوده است.

مدیرعامل شرکت گردشگری روسیه با بیان اینکه چشم انداز وسیعی را در رابطه با توسعه گردشگری ایران و روسیه می‌بینم، گفت: به‌عنوان نماینده استانی از روسیه تمام تلاشم را برای توسعه روابط گردشگری به کار خواهم گرفت.
 
لغو روادید ایران و روسیه فصل جدید روابط بین دو کشور همسایه/ تحقق یک آرزوی دیرینه با ابتکار مازندران
ثبت نام اینترنتی ۳۰ هزار نفر برای سفر به ایران

الیزابت آیدیان دیگر فعال بخش گردشگری روسیه نیز در این همایش با بیان اینکه این گروه گردشگری بدون روادید از روسیه به ایران آمده است، آشنایی با فرهنگ و قدمت تاریخی به ایران را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد و افزود: قبل از بیماری کرونا مسئله گردشگری دچار بحران شد و انتظار داریم این مانع رفع شود.

وی با اشاره به یادداشت تفاهم‌نامه در حوزه گردشگری با ایران به لغو روادید گردشگری بین روسیه با ایران گفت: تاکنون ۳۰ هزار نفر برای دریافت ویزای الکترونیکی مراجعه کردند.

الیزابت آیدیان افزود: برای ایران اولیه جرقه برای لغو روادید گردشگری با روسیه زده شده است و از این رو مردم می‌توانند به صورت الکترونیک از خانه‌هایشان ویزا دریافت کنند.

لغو روادید و توسعه گردشگری در ایران

لیلا اژدری مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با تبریک روز جهانی گردشگری، به ظرفیت‌های گردشگری استان مازندران اشاره و اظهار کرد: گردشگری باید با الزامات توسعه پایدار و حفظ طبعیت باشد و در قالب توسعه اقتصادی باعث نشود تا به داشته‌های طبیعی خود آسیب بزنیم.

وی به لغو روادید بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت:  این اولین تجربه ما در لغو روادید است و ما به دنبال این هستیم که لغو روادید را در کشور‌های دیگر نیز تسریع دهیم.

مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی گفت: سال‌های زیادی به دنبال لغو روادید بودیم که این اتفاق روز گذشته با حضور گردشگران  بخش دولتی و خصوصی به ایران رقم خورد.

اژدری این اقدام را مسیری برای توسعه گردشگری در ایران دانست و افزود: این گروه‌ها می‌توانند در قالب ۵ تا ۵۰ نفره از طریق آژانس‌های گردشگری منتخب وارد شوند.

وی در پایان از همه کسانی که در تحقق این مهم نقش داشتند قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار ما، پایان بخش مراسم افتتاحیه رویداد گردشگری در مازندران، برپایی پنل تخصصی و بازدید از جشنواره غذا‌ها و سوغات و صنایع دستی بومی و محلی مازندران بود.
 


انتهای پیام/۱۰۰۴/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها