دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
فیلم/ مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:
بانک اطلاعاتی پسماند مازندران تشکیل شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: بانک اطلاعاتی پسماندهای استان در بخش های مختلف مشخص و حجم پسماند‌های هر شهرستان به تفکیک اعلام شده است.
آوای خزر - سعید منصوری: عطااله کاویان روز شنبه در سومین کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان مازندران با اشاره به فعالیت چهار کمیته تخصصی شامل پسماند‌های عادی، کشاورزی، عفونی پزشکی و صنعتی ویژه ذیل این کارگروه اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی عضو این کمیته‌ها مدیریت پسماند‌ها را برعهده دارند و محیط زیست نیز بر عملکرد آن‌ها نظارت دارد و به موقع ورود پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: موضوعات ریز و درشت در این کمیته‌ها تصمیم گیری و راه حل مناسب به صورت علمی و فنی انجام می‌شود و حتی از نخبگان دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و سمن‌ها نیز که در این کمیته‌ها نقش دارند استفاده می‌کنیم و نهایتا در کمیته فنی ذیل کمیته پسماند استان تصمیم گیری و در صحن کارگروه راهبردی مدیریت پسماند عنوان می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار داشت: جلسات کارگروه پسماند به مدیریت معاون عمرانی استانداری است، اما به دلیل اهمیت موضوع و دغدغه مندی ویژه‌ای که استاندار مازندران دارند شخصا در این جلسات شرکت می‌کنند و حتی مدیریت پسماند را یکی از اولویت‌های کاری خود اعلام کردند.

کاویان با اشاره به اینکه نخستین بانک اطلاعاتی در حوزه پسماند‌های استان شکل گرفته است، تصریح کرد: آمار و اطلاعاتی از میزان پسماند‌های استان نداشتیم و اکنون بانک اطلاعاتی آن‌ها مشخص و حجم پسماند‌های هر شهرستان در بخش‌های مختلف به تفکیک اعلام شده است.

وی همچنین اعلام کرد: امروز در بخش شیرابه‌ها نیز بحث و بررسی‌های خوبی صورت گرفت و با توجه به اینکه شیرابه‌ها در محل دفن و دپوی زباله‌ها وارد منابع آب‌های سطحی، رودخانه، انهار و چشمه‌ها می‌شوند تأکید شد که در قالب مدیریت سبز به آن رسیدگی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه برای زباله سوز نوشهر برخی اقدامات مانند تعبیه باسکول باید صورت بگیرد، گفت: در بخش گاز‌های متصاعد از این مجموعه مشکلی نیست و در رنج مجاز قرار دارد.

این مسوول ادامه داد: نگرانی جدی در زباله سوز نوشهر بحث شیرابه‌های آن است که با ساخت تصفیه خانه این نگرانی رفع می‌شود. اکنون تصفیه خانه با پیشرفت ۸۰ درصد در حال انجام است.

وی درباره زباله سوز شهر ساری نیز اعلام کرد که در سفر اخیر احمد وحیدی وزیر کشور به مازندران اعتبار خوبی به این طرح داده شد و تلاش داریم تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان سخنان خود گفت: استاندار مازندران خواستار حضور وبیناری همه فرمانداران و شهرداران در کارگروه راهبردی مدیریت پسماند استان شد چرا که سخنان استاندار برای آن‌ها به عنوان یک تکلیف باید در اولویت باشد.
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار