دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸
زارعی نماینده ساری در جمع خبرنگاران:
تأکید نمایندگان مازندران بر احداث پتروشیمی به‌شرط رعایت الزامات محیط‌زیستی
نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت نمایندگان استان برای احداث پتروشیمی در استان، اظهار داشت: " ما ۱۲ نماینده مازندران امضا کردیم و گفتیم در صورت رعایت الزامات محیط زیستی بلامانع است، این را به سرمایه‌گذار هم گفتیم، به دولت هم گفتیم".
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست همدلانه منصورعلی زارعی عضو کمیسیون آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی عصر تا شامگاه امروز در اتاق اصناف مرکز مازندران با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

او در بخشی از سخنان خود در خصوص پتروشیمی مازندران اظهار کرد: "اگر ما می‌خواهیم یک صنعت پتروشیمی یا هر صنعت دیگری مرتبط به آن داشته باشیم؛ باید همه مسائل محیط زیستی رعایت شود".

او ادامه داد: "مزیت اصلی استان مازندران محیط زیست است، اگر جنگل نداشته باشیم، دریا نداشته باشیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ این فضای زیبای مازندران را نداشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد؟ معلوم است که مزیت اصلی، گردشگری از دست می‌رود".

زارعی بیان کرد: "مقاومت ما‌ها و برخی افراد از ابتدا، متخصصان و دلسوزان استان که وقتی می‌خواهیم پتروشیمی بزنیم چه مشکلات و مسائلی را ایجاد می‌کند؟ آیا محیط زیست قبول دارد؟ چندین جلسه ما هم شرکت کردیم".

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس بیان کرد: "در دو - سه سال اخیر الزاماتی را که سرمایه‌گذار باید انجام می‌داد، محیط زیست در واقع نمی‌پذیرفت. آخرین جلساتی که انجام شد، عبور از فیلتر‌های مختلف تا وسایل و جدیدترین تکنولوژی که باید از آن‌ها استفاده می‌شد، عنوان شد -، چون خیلی‌ها می‌گویند در اروپا در وسط شهر آلمان پتروشیمی کار می‌کند، آلمان که سبزترین و صنعتی‌ترین کشور است پس معلوم است در آنجا هم دارند کار می‌کنند".

او ادامه داد: "با این حال، رعایت الزامات محیط زیستی را متخصصان محیط زیست باید نظر بدهند ما که متخصص نیستیم؛ محیط زیست وظیفه دارد همه مسائل محیط زیستی را رعایت بکند تا یک صنعت ایجاد شود. ما با صنعت پتروشیمی مخالف نیستیم در صورتی که همه الزامات محیط زیستی رعایت شود. فکر نکنم کسی بر این موضوع حرفی داشته باشد".

زارعی با اشاره به اینکه "از ۶۰ هزار هکتار اراضی میانکاله ۳۰ هزار هکتار آن خشکید"، گفت: "داریم داد می‌زنیم، اما یک کارگروه قوی استانی و کشوری هنوز تشکیل نشد مگر الان پتروشمی داریم که میانکاله خشک شد؛ می‌گویند آب دریا عقب‌نشینی کرد، چطور می‌توانیم از خلیج فارس آب را شیرین‎سازی کنیم بیاوریم کویر، اما از دریای خزر نمی‌توانیم آب بیاوریم به میانکاله که میراث طبیعی ثبت‌شده‌ی جهانی‌ست".

این عضو مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: "حتی به رییس جمهور هم گفتیم و نامه هم زدیم، مطالبه هم کردیم و درخواست جلسه هم دادیم".

او بیان کرد: "ما در بحث پتروشمی هر دوازده نماینده مازندران امضا کردیم و گفتیم در صورت رعایت الزامات محیط زیستی بلامانع است، به سرمایه‌گذار هم گفتیم و به دولت هم گفتیم".

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها