دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
در دیدار با وزیر آموزش و پرورش مطرح شد:
احیای دانشگاه فرهنگیان در دولت سیزدهم
 آیت‌الله لائینی با تاکید بر اینکه معلم و رسیدگی به معلم بسیار مهم است، از دولت سیزدهم به دلیل احیای دانشگاه فرهنگیان، و همچنین اعمال رتبه‌بندی فرهنگیان قدردانی کرد.

زهرا شریفی-آوای خزر: آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار با وزیر آموزش و پرورش در ساری گفت: ما با دشمنان خودمان در حوزه آموزش و پرورش یک نقطه اشتراک و یک نقطه افتراق داریم.

وی افزود: نقطه اشتراک اینکه همه قبول داریم آموزش و پرورش یک کانون اصلی است، سنگ بنای اولیه آینده فرد و جامعه از اینجاست، نقطه افتراقمان هم اینجاست که آن‌ها این مسئله را جدی گرفتند، ولی ما آن را جدی نگرفتیم و آنچه را که مایه رشد و تربیت بود را یا لغو کردیم یا دست کم گرفتیم، مثل همین بحث تربیت معلم یا تعطیلی طرح تحول بنیادین.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تعطیل کردن طرح بنیادین کار کمی نیست، گفت: صد‌ها فکر ساعت‌ها برای نوشتن این طرح وقت گذاشت، اما این سرمایه عظیم را کنار گذاشته که ای کاش فقط کنار گذاشته بودیم، متاسفانه به سراغ مواردی رفتیم که نقطه مقابلش بود.

وی به احیای دانشگاه فرهنگیان در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در دولت انقلابی سیزدهم شاهد احیای مسائل هستیم، البته باید با ترک فعل‌ها برخورد شود چرا که ضرر و زیان‌های فراوانی در پی دارد، باید سیاست‌گذاری‌ها به گونه‌ای باشد که با آمد و شد مسئول و یا دولت آسیب چندانی نبیند، اصول نباید تغییر کند.

آیت‌الله لائینی با تاکید بر اینکه معلم و رسیدگی به معلم بسیار مهم است، از دولت سیزدهم به‌واسطه اعمال رتبه‌بندی فرهنگی معلمان قدردانی کرد و گفت: ممکن است طرح تحول بنیادین ضعف و نقص‌هایی داشته باشد، بشر یعنی ناقص، اما این به معنای این نیست که آن مورد بازبینی، حذف و اضافه قرار بدهیم،‌ای کاش کسانی که داعیه بازبینی دارند هدفشان زدودن ضعف‌ها باشد در حالی که می‌خواهند قوت‌ها را حذف کنند.

وی تاکید کرد: ما باید به مسائل جدی در حوزه آموزش و پرورش با رعایت اولویت‌ها بپردازیم و آن‌ها را حل کنیم، مثلا اینکه در مازندران ضعف و قدرت‌ها چیست، نکته دیگر اینکه آن بخش از دانش آموزانی را که برون‌سپاری کردیم بیش از ۷۰۰ مدرسه در مقابل بیش از ۴ هزار مدرسه، دانش آموزان مازندران ما به دست نهاد‌های خصوصی سپرده شدند.

آیت‌الله لائینی افزود: ثقل و مرکز توجه ما باید به بخش مدارس دولتی عادی باشد، این‌ها بخش مهم دانش‌آموزی ما هستند، چه کسی می‌تواند برای تحصیل هزینه بالا بپردازد؟ استعداد‌های درخشان و تیزهوشان به جای خود محفوظ، اما بستر عمده و عادی در مدارس دولتی را باید دریابید و به دانش آموزان و مدارس برسید، بهترین معلمان باید در آن تدریس کنند، معدل نمرات در این مدارس باید بالاتر از همه جا باشد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه رسالت نهاد حکومت دینی برای رسیدگی به اقشار متوسط است، گفت: به فرموده امام صادق (ع)، سلمان فارسی رضای امیرالمومنین (ع) را بر رضای خود ترجیح می‌داد، علم و عالم را دوست داشت و به فقرا عشق می‌ورزید، ما هم که از قوم سلمان هستیم و پیامبر اکرم بشارت‌هایی داده، ما نیز باید اینگونه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: پیوند مدرسه، مسجد و خانه با محوریت مسجد بسیار مسئله مهمی است، طرح محله مهدوی نیز همین است، نهاد خانواده بسیار تاثیرپذیر است، مسجد هم باید خانواده محور باشد.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه قشر دانش آموز کنش‌های هنجاری و کنش‌های ناهنجاری ریشه دار و عمیق ندارد، افزود: از این رو اگر مظاهری از ناهنجاری از یک رفتار در درصدی بسیار جزئی دیده شده نگران نیستیم، اساس کار این است که باید به دنبال نهادینه کردن فرهنگ دینی در دل و جان دانش آموزان و ساختن شخصیت آنان با تعلیم و تربیت دینی خود که سرآمد همه تعلیم‌های عالم است برویم و دین خودمان را ادا کنیم.

وی ادامه داد: برخی از شهر‌های مازندران هنوز مدارس دوشیفته دارد از این جهت نیاز به مدرسه‌سازی داریم، تا تک‌شیفته شوند، نوسازی هم که خیلی از مدارس ما نیاز دارند؛ به معلمان هم باید رسیدگی شود خصوصا کسانی که از معبر دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم وارد مدارس می‌شوند باید توجه جدی شود تا معلمان دیندار باشخصیت و دغدغه‌مند داشته باشیم.

نماینده، ولی فقیه در مازندران خواستار برگزاری آزمون و فرصت مجدد برای جذب نیرو در آموزش و پرورش باهدف حفظ نیرو‌های خوب باقیمانده در حد امکان شد.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار