دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷
وزیر آموزش و پرورش:
وجود ۱۲۵ پروژه نیمه‌تمام آموزشی در مازندران/ اختصاص ۴۰ میلیارد تومان به تجهیز هنرستان‌های مازندران
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ۱۲۵ طرح نیمه‌تمام آموزشی در این استان مانند هنرستان‌های تکمیل و تجهیز نشده، اعلام کرد: مقرر شد که ۴۰ میلیارد تومان به تجهیز هنرستان‌های مازندران اختصاص داده شود.
زهرا شریفیآوای خزر: رضا مراد صحرایی عصر امروز پنج‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در استانداری مازندران برگزار شد، گفت: دشمن در جنگ تمام عیار شناختی مدارس را به میدان نبرد تبدیل کرد و دانش‌آموزان در نوک پیکان این مهم قرار گرفتند.

وی به شعار مدرسه قوی، ایران قوی اشاره کرد و افزود: این شعار تمام فتنه‌ها و نقشه‌های دشمن در بیست و پنج شهریور که با شهادت امام رضا (ع) همراه بود را خنثی کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازدید‌ها و بررسی‌هایی که در مازندران انجام داده است، اظهار داشت: هنرستان‌های مازندران در برنامه نسبت به کشور بالاتر است، اما تجهیزات خوبی ندارد و باید به دنبال تاسیس هنرستان‌های جوار کارگاه باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد:  قرار شد ۴۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان‌های مازندران تخصیص داده شود که ۲۰۰ میلیارد توسط استاندار مازندران و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر توسط آموزش و پرورش تامین شود.
 
وجود ۱۲۵ پروژه نیمه‌تمام آموزشی در مازندران/ اختصاص ۴۰ میلیارد تومان به تجهیز هنرستان‌های مازندران
وی با بیان اینکه در استان مازندران ۱۲۵ پروژه نیمه‌تمام آموزشی وجود دارد، پیشنهاد داد: عوارض سه درصد شهرداری‌ها مستقیم به حساب آموزش و پرورش واریز شود، همچنین سهم آموزش و پرورش در اعتبارات فرهنگ و هنر افزایش یابد.

صحرایی، دیپلماسی آموزشی را فرصت کم‌نظیر در استان مازندران عنوان کرد و افزود: استانداری که به این موضوع مهم بپردازد قابل تقدیر است؛ وزارتخانه نیز در این راه همراه خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مدارس اشاره کرد و گفت: هزینه این کار از محل درصد عوارض گاز تامین می‌شود به محض اینکه این بودجه به دست ما برسد کار را شروع خواهیم کرد.
 
وجود ۱۲۵ پروژه نیمه‌تمام آموزشی در مازندران/ اختصاص ۴۰ میلیارد تومان به تجهیز هنرستان‌های مازندران
صحرایی ادامه داد: بنا به گفته مدیریت برنامه و بودجه مازندران، در همین ماه مبلغ مورد نظر به حساب آموزش و پرورش واریز می‌شود و ما نیز کار را شروع خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: سالن همایش و آمفی تئاتر در استان مازندران وجود دارد که بیش از یک دهه تنها با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد، مقرر شد با همکاری استان و ستاد، فرآیند ساخت این پروژه در اردوگاه بادله از سرگیری شود و انشاالله در همین دولت هم به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها