دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
مدیرکل رسانه ملی در مازندران:
مرجعیت صدا و سیما در سایه ارتقای کیفیت تولیدات
مدیرکل صدا و سیما مرکز مازندران گفت: مرجعیت رسانه‌ای زمانی تولید می‌شود که تولید محتوای کیفی و کمی ما تاثیر گذار باشد آنوقت می‌توان ادعا کرد که به مرجعیت رسانه‌ای دست پیدا کردیم.
زهرا شریفیآوای خزر: هادی ابراهیمی روز یک‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران به انتخابات پیش رو در اسفندماه سال‌جاری اشاره کرد و گفت: رسانه ملی با رویکرد مشارکت و رقابت برنامه‌های انتخاباتی را شروع کرد و ستاد انتخابات در درون صدا و سیما شکل گرفت و تلاش دارد تا با بی‌طرفی کامل یک انتخابات پرشور و متفاوت در استان برگزار شود.

وی به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رقابت، امنیت، مشارکت و سلامت در انتخابات اشاره کرد و افزود: دشمن نیز همه ظرفیت‌های فرهنگی خود را بکارگرفته تا این انتخابات سرد برگزار شود؛ البته ما الان وارد انتخابات شدیم و آرایش انتخاباتی در کشور در حال شکل‌گیری است.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران نقش رسانه‌ها را حضور حداکثری انتخابات مهم دانست و گفت: رسانه‌ها در ارتقای اگاهی‌های عمومی نقش دارند و هر رای که وارد صندوق انتخابات می‌شود اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران را افزایش می‌دهد.

وی انتخابات پیش رو را «لیله‌القدر انقلاب اسلامی» عنوان کرد و افزود: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای خنثی کننده تمام دسیسه‌های دشمنان است.

ابراهیمی به کارکرد شبکه‌های اجتماعی پرداخت و اینکه این شبکه‌ها می‌توانند جلسات انتخاباتی را پر کنند، ادامه داد: انتخابات  به شکل‌گیری ساختار نظام سیاسی کمک می‌کند، در نظام جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر مردم سالاری دینی است نقش انتخابات بسیار مهم محسوب می‌شود.
 
مرجعیت صدا و سیما در سایه ارتقای کیفیت تولیدات
وی پایه و اساس جمهوری اسلامی را مردم‌سالاری دینی دانست و افزود: راه‌های حضور اثرگذار مردم را به صورت مستقیم و غیرمستقیم باید مورد بحث و بررسی قرار دهیم و همراه با رسانه دیگر جوانب تاثیرگذار در حضور حداکثری در انتخابات را احصاء کنیم.

ابراهیمی به نقش دولت‌ها در انتخابات اشاره کرد و گفت: دولت‌ها مجری انتخابات هستند اگر عملکرد درستی در حوزه‌های مختلف داشته باشند قطعا انگیزه مردم در انتخابات بیشتر خواهد شد.

وی افزود: همه رسانه‌ها در فضای رسانه‌ای می‌توانند یک قرارگاه اقتصادی باشند و رفتار انتخاباتی مردم را مورد بحث و بررسی قرار دهند؛ معتقدیم که رسانه در شکل‌گیری رفتار انتخاباتی مردم موثر است.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران شناخت انواع مخاطبان و نقش فرهنگ در مرجعیت رسانه‌ای را مهم دانست و افزود: ما در روایت اول ضعیف بوده و هنوز نتوانستیم مرجعیت رسانه‌ای خود را پیدا کنیم.

ابراهیمی گفت: در اغتشاشات سال گذشته اگر فیلم مهسا امینی ۷۲ ساعت زودتر به دست ما رسیده بود بهتر می‌توانستیم وضعیت را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در انتخابات حضور پرشور داشته و موفق باشیم باید روایت اول با ما باشد.
 
مرجعیت صدا و سیما در سایه ارتقای کیفیت تولیدات
ابراهیمی گفت: در شکل گیری و‌مرجع رسانه‌ای مثلثی تحت عنوان مخاطبان، بافت ابزار رسانه و بافت اجتماعی وجود دارد که اگر درست در کنار هم قرار دهیم در تحقق مشارکت حداکثری انتخابات می‌توانیم موفق باشیم.

وی به عادت‌واره‌های مردم اشاره کرد و گفت: اینکه مخاطبان کدام یک از رسانه‌ها را مرجع قرار می‌دهند و به کدام یک از رسانه‌ها مراجعه می‌کنند و کدام رسانه می‌تواند مرجعیت داشته باشد، این عادت‌واره یکی از مولفات مهم در انتخابات است.

ابراهیمی به رسانه ملی در اغتشاشات سال قبل نمره قبولی داد و افزود: رسانه ملی به رغم تمام معذوریت‌ها در دریافت تصویر، اما عملکرد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: اگر آسیب‌ها در مرجعیت‌های رسانه‌ای شناسایی شود ما بهتر می‌توانیم در موضوعات مختلف تصمیم‌گیری کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران گفت: مرجعیت رسانه‌ای زمانی تولید می‌شود که تولید محتوای کیفی و کمی ما تاثیر گذار باشد آنوقت می‌توان ادعا کرد که به مرجعیت رسانه‌ای دست پیدا کردیم.
 
مرجعیت صدا و سیما در سایه ارتقای کیفیت تولیدات
وی با بیان اینکه محبوبیت رسانه با میزان مخاطب رسانه سنجیده می‌شود، ادامه داد: مردم پایه بودن رسانه یکی از مولفه‌های ارزیابی مرجعیت رسانه است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه سکو‌های جدیدی در عالم رسانه ایجاد شده است، گفت: برنامه‌ریزی برای مشارکت بیشتر مردم ضروری است، زیرا دشمن تلاش دارد انتخابات سرد را در پیش داشته باشیم.

وی تولید محتوای اثرگذار را در شور انتخاباتی مهم دانست و گفت: رسالتی که رسانه‌ها باید به خوبی به آن ورود پیدا کرده و در تولید محتوای موثر مطابق با ذائقه مخاطب نقش‌آفرینی کنند.

ابراهیمی گفت: مشارک افزون در انتخابات همراهی دولت را نیز می‌طلبد اینکه تورم و نابسامانی‌ها را مهار کند البته دولت سیزدهم اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داد، اما مردم انتظار بیش از این دارند؛ اگر دولت عملکرد درستی باشد انگیزه مردم برای مشارکت بیشتر می‌شود.
 
در این نشست، تعدادی از خبرنگاران استان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص رسانه ملی پرداختند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: