دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
در نشست خبری مدیرکل ارشاد مازندران عنوان شد:
اعلام جزییات اختتامیه جشنواره رسانه‌ای خزر
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جمع خبرنگاران این استان به بیان جزییات نخستین جشنواره رسانه‌ای خزر پرداخت که قرار است پایان هفته جاری در شهر ساحلی و زیبای چالوس برگزار شود.
 آوای خزر - آزاده بابانژاد: نخستین نشست خبری احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عصر امروز یکشنبه در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.
 
او با بیان اینکه برگزاری رویداد‌های خبری منشأ تحولات رسانه‌ای است، افزود: مازندران قابلیت برگزاری رویداد‌های بزرگ فرهنگی و هنری را دارد.

آهنگر با اشاره به قابلیت بالای گردشگری در استان که باید بیشتر به آن پرداخته شود، گفت: با یک نگاه راهبردی و علمی می‌توانیم گردشگری استان را به جایگاه واقعی آن همانند آنچه در کشور‌های توسعه یافته وجود دارد، برسانیم.

او ادامه داد: عوامل مختلفی در این زمینه مؤثر هستند و رسانه‌ها با ترغیب و تشویق نسبت به این مقوله نقش مهمتر و اثرگذار تری دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به فرااستانی و فراملی بودن رویداد رسانه‌ای خزر، توسعه گردشگری کشور‌های حاشیه خزر را نیز از منظر همین رویداد به عنوان یک کارکرد مهم، حائز اهمیت دانست.
 
آهنگر با اشاره به بخش ویژه این جشنواره که به گردشگری چالوس پرداخته است، افزود: رسانه‌ها با اطلاع رسانی مناسب، نقش غیرقابل انکاری در مدیریت شهری دارند.

او با اعلام اینکه اختتامیه پیش جشنواره رسانه‌ای خزر پنجشنبه هفته جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چالوس برگزار می‌شود، بیان کرد: در این رویداد خبرنگاران مستقل و فعال داخلی، و فعالان رسانه‌ای خارجی که در کشور حضور دارند نیز دعوت شده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد: ۳۵۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد، ۳۳۰ اثر در بخش اصلی و ۲۱ اثر در بخش ویژه است.

به گزارش خبرنگار ما، ۳۵ خبرنگار در بخش‌های مختلف خبری از رسانه های مکتوب، مجازی و دیداری و شنیداری حائز رتبه شدند و آثار ۲۰ خبرنگار پس از ترجمه به جشنواره آستاراخان راه یافت.
 
گزارش کمی آثار ارائه شده به جشنواره رسانه‌ای خزر

مهدی جویباری، عضو هیات مدیره خانه مطبوعات مازندران نیز با قرائت بخش هایی از فراخوان جشنواره، به جزییات کمی آثار در دو بخش اصلی و ویژه پرداخت.

او اعلام کرد: از ۳۳۰ اثر ارائه شده در بخش اصلی، ۴۰ خبر با ۱۸ شرکت کننده، ۱۱۴ گزارش با ۵۲ شرکت کننده، ۳۶ مصاحبه با ۱۹ شرکت کننده، و ۵۳ یادداشت و سرمقاله با ۲۸ شرکت کننده، به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

همچنین ۲۸ اثر توسط ۱۲ شرکت کننده در بخش چند رسانه ای، و ۱۲ اثر با ۶ شرکت کننده در بخش طراحی و صفحه آرایی، و ۵ اثر با ۳ شرکت کننده در بخش کاریکاتور و طنز به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

جویباری در بخش ویژه نیز که به مدیریت شهری چالوس، توسعه عمرانی و گردشگری اختصاص داشت، اعلام کرد: در این بخش از جشنواره ۲۱ اثر متعلق به ۱۳ شرکت کننده به ثبت رسید.

او ادامه داد: ۱۰۲ نفر در سایت جشنواره شرکت کردند که عبارتند از: دو نفر از استان البرز، پنج نفر از استان تهران، پنج نفر از استان گلستان ، یک نفر از استان خراسان رضوی، ۲۰ نفر از استان گیلان، و ۶۹ نفر از استان مازندران.

جویباری گفت: از تعداد مجموع یعنی ۱۰۲ نفر نیز، ۸۹ نفر با ارسال ۳۵۱ اثر، در جشنواره شرکت کردند.

این فعال رسانه‌ای بیان کرد: ۲۰ اثر نیز توسط اداره کل مطبوعات خارجی ترجمه و برای دبیرخانه جشنواره آستاراخان روسیه ارسال شده بود که نتایج آن هنوز به ایران ارسال نشده است.

او بیان کرد: دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای خزر با محوریت مدیریت شهری و گردشگری در محل شورای اسلامی شهر چالوس افتتاح می شود تا این جشنواره با قدرت و کیفیت بیشتر در سالهای بعد برگزار شود.

نخستین جشنواره رسانه ای خزر، به میزبانی شهر ساحلی و زیبای چالوس، پنجشنبه شب بیست و هفتم مهرماه در سینما جهان نمای این شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها