دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
در دیدار آیت الله لائینی و رئیس سازمان حمایت عنوان شد
ارتباط انحصار و مافیا / انصاف در اصناف مازندران
دیدار رئیس سازمان حمایت با نماینده ولی فقیه در مازندران دو مسئله در خصوص انصاف در بین اصناف مختلف و پیامدهای انحصار به‌ویژه مافیا را گوشزد کرد.
آوای خزرزهرا شریفی: مراسم تجلیل از ۱۶ مدیرعامل برتر حامی حقوق مصرف‌کنندگان در استان مازندران که بیشتر آن‌ها از کارآفرینان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر استان نیز هستند، بیستم مهرماه با حضور حسین فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در سالن همایش بانک صادرات مازندران برگزار شد.

فرهیدزاده پیش از شرکت در این برنامه، دیداری با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران داشت و به تشریح عملکرد سازمان تحت مدیریتش پرداخت.
 
غنای نفس؛ پیوست فرهنگی اصناف

آیت الله لائینی با تاکید بر اینکه در بخش حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید کار فرهنگی صورت بگیرد، گفت: انسان‌ها در این زمینه باید غنای نفس داشته باشند.

آیت الله لائینی تصریح کرد: برخی‌ها وضع اقتصادی ساده‌ای دارند، اما غنای نفس هم دارند و به سود اندک و حلال قانع هستند، بنابراین انجمن‌ها و اصناف باید برای مجموعه خود علاوه به پیوست فرهنگی، کار فرهنگی هم داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: اقتصاد باید بر روی دو خط عرضه و تقاضا حرکت کند؛ اگر این دو متوازن نباشند کار نظارت بسیار سخت می‌شود و بلکه خود ناظرین نیز دچار وسوسه می‌شوند.

وی افزود: وظیفه مسئولان حوزه اقتصادی این است که این عرضه و تقاضا را متوازن کرده و قیمت را نیز عرضه و تقاضا تعیین کند و البته بخش رقابت آزاد هم باید وجود داشته باشد.
 
ارتباط انحصار و مافیا / انصاف در اصناف مازندران

انحصار و مافیا

آیت‌الله لائینی بیان داشت: چنانچه در جایی "انحصار" به‌وجود بیاید بازار عرضه و تقاضا را به دست می‌گیرند، "مافیا" همان عناصر انحصارگری هستند که هر طور بخواهند رفتار می‌کنند.

امام جمعه ساری با تاکید بر عدالت، خاطرنشان کرد: به امید خدا با قوت و سلامت می‌توان کاری کرد که عامه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خودشان را با فضای عادلانه‌ی به‌وجود آمده تطبیق بدهند.

انصاف در اصناف مازندران

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز گفت: این سازمان قبل از انقلاب تشکیل و بعد از انقلاب با سازمان بازرسی ادغام شد و بر رفتار تولیدکنندگان از نظر تولید، کیفیت، قیمت و تحلیل بازار در آینده نظارت می‌کند.

حسین فرهیدزاده بازرسی را بازوی این سازمان در صنعت و معدن معرفی کرد و افزود: این مجموعه اتفاقات را از نظر قیمت، شفافیت در عرضه و رسیدگی به شکایات مردم بررسی می‌کند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: قائل به اجحاف نسبت به تولید کننده و مصرف کننده نیستیم، معیاری به نام قیمت وجود دارد و بر اساس آن اسناد مالی شرکت‌ها بررسی می‌شود که‌  سود متعارف بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری دارد.

وی افزود: به‌رغم اینکه معتقدیم نباید اقتصاد و قیمت‌گذاری دستوری داشته باشیم، اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ایران به سمت اقتصاد مقاومتی و جهادی حرکت می‌کنیم؛ در این موقعیت باید نظارت وجود داشته باشد و سفره مردم مورد توجه قرار گیرد.
 
ارتباط انحصار و مافیا / انصاف در اصناف مازندران
فرهید زاده ادامه داد: بعضی از مواقع به دلیل فشار بر روی تولیدکنندگان بعضی از رفتار آن‌ها خارج از ضوابط می‌شود که باید بررسی، اصلاح رویه و نظارت صورت گیرد.

وی از ۷۵ هزار مورد بازرسی صنفی در مازندران طی سال جاری خبر داد و گفت: آمار نشان می‌دهد که بازرسی‌های مازندران خیلی منتج به تشکیل پرونده تعزیراتی نشده است و این امر نشان می‌دهد که تولید کنندگان و اصناف استان منصف بوده و عدالت را رعایت می‌کنند.

فرهیدزاده افزود: مازندران به لحاظ این موضوع نسبت به دیگر استان‌ها پیشرو بوده و نسبت بازرسی‌ها و پرونده‌ها  حدود ۱۰ درصد است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پس از این دیدار در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان حامی مصرف‌کنندگان استان مازندران قدردانی کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها