دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
نگاهی به مهمترین چالش‌های مرکز مازندران
شهردار و اعضای شورای شهر ساری در جلسه هفتاد و ششم شورا چه گفتند؟
جلسه اخیر شورای شهر ساری با حضور قبادی شهردار همراه بود و در این جلسه به مهمترین مسائل به ویژه رسیدگی به معوقات کارکنان شهرداری و درآمدزایی شهرداری اشاره شد.
آوای خزرزهرا شریفی: هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ساری عصر سه‌شنبه با حضور ۹ عضو شورا و شهردار ساری در صحن علنی این شورا برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با محکوم کردن جنایت رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین گفت: رژیم صهیونسیتی با کشتن مردم مظلوم فلسطین، سال‌هاست که خوی وحشی‌گری خود را به دنیا نشان می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: حقوق کارکنان شهرداری در اولویت شهرداری ساری قرار گیرد.

پرویز شعبانی به معضل ترافیک در مرکز استان اشاره کرد و گفت: شهرداری تلاش کند با ورود به این موضوع گره‌های ترافیکی را به حداقل برساند.

شعبانی، سد معبر را دیگر معضل شهری عنوان کرد و خواستار حل این مشکل در کارگروه ویژه با دیگر دستگاه‌های اجرایی شد.
 
پیگیری جدی موضوعات مطروحه در شورای شهر

علی عاشقان عضو شورای اسلامی در ادامه این جلسه  به موضوعاتی چون، هدایت‌های آب‌های سطحی، آسفالت معابر، تکمیل پروژه‌های نیمه زود بازده و طرح تفصیلی اشاره و از تیم مدیریت شهری خواست تا نسبت به موضوعات مطروحه توجه و پیگیری جدی داشته باشد.

وی افزود: با همدلی و هم‌نگری شورا و شهرداری می‌توان به توسعه شهری دست پیدا کند.
 
شهردار و اعضای شورای شهر ساری در جلسه هفتاد و ششم شورا چه گفتند؟
 
استفاده از تجارب شهرهای موفق

سید رحمان میرشجاعی دیگر عضو این شورا به تجربیات شهر تهران در حوزه‌های مختلف شهری اشاره کرد و افزود: می‌توان از تجارب شهر‌های موفق در  بهبود خدمات به شهروندان استفاده کرد.

وی افزود: همچنین شهردار ساری اگر قرار است تغییرات مدیریتی داشته باشد سریع‌تر انجام دهد و یا اگر بنا به ثبات مدیران و یا معاونان خود دارد این موضوع را نیز با قدرت دنبال کند.
 
پیشرفت ۹۰ درصدی انبار توشه ساری

شهرام ایرجی دیگر عضو شورای شهر بر تقویت سازمان‌های تابعه تاکید کرد و افزود: می‌توان با استفاده از نیرو‌های توانمند و مجرب در ایجاد درآمد نقش موثری ایفا کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه فضای سبز و روشنایی بلوار کشاورز ماه‌ها است از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، گفت: این در حالیست که این بلوار یکی از مسیر‌های پرتردد است که مسافران بسیاری از آن استفاده می‌کنند؛ می‌طلبد شهرداری به این منطقه توجه بیشتری داشته باشد.

وی همچنین به پروژه انبار توشه اشاره کرد و با بیان اینکه این پروژه از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار بوده و تنها ۱۰ درصد کار باقیمانده است خواستار شد تا شهرداری نیز به اتمام این پروژه اهتمام بیشتری داشته باشد.
 
روزهای خوب شهرداری با حضور قبادی

سید حسن احمدی عضو دیگر این شورا، گفت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون هیچ ریل‌گذاری در شهرداری ساری صورت نگرفته است و جمع‌آوری زباله و حقوق، رفت روب تنها اولویت شهرداری در ۲ سال اخیر بوده است.

وی افزود: آقای قبادی از سال ۱۴۰۰ تاکنون اولین شهرداری است که به‌دنبال ریل‌گذاری است که می‌توان به عقد تفاهنامه با بانک شهر جهت پرداخت به‌موقع حقوق، لایروبی رودخانه تجن و جذب سرمایه‌گذار در دوره مدیریت این شهردار اشاره کرد.
 
شهردار و اعضای شورای شهر ساری در جلسه هفتاد و ششم شورا چه گفتند؟

این عضو شورای ششم شهر ساری، درآمدزایی بیش از ۳ هزار میلیارد تومانی همچون ادامه راه پیاده راه قارن و پارک صفرآباد را از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری عنوان کرد و یادآور شد:  در سال ۱۴۰۰ شهرداری ساری حدود ۱۴۰ نیروی رفت و روب داشت  که این میزان زمانی که آقای احمدی فولادی سکان را در دست گرفته بود تنها۶۲ نفر بودند؛ مشخص نیست مابقی این نیرو‌ها کجا رفتند.

احمدی افزود: ضرورت دارد تا کمیسیون عمران پیگیری کند که در سال ۱۴۰۰ مصالح شهرداری ساری به کجا منتقل می‌شد.

وی متذکر شد: در مدیریت گذشته شهرداری ۲ الی ۳ ماه حقوق معوقه داشتیم و شهردار وقت اعلام می‌کرد تا اطلاع ثانوی اضافه‌کاری پرداخت نمی‌شود، اما هیچکس اعتراض نمی‌کرد.

احمدی ادامه داد: مبلغ امروز معوقات کمتر از دوران مدیریت‌های قبلی است؛ ایمان دارم اوضاع در دوران مدیریت قبادی بهتر از ادوار قبلی است و آن را اثبات می‌کنم.

وی تاکید کرد: منتقدان امروز چرا نسبت به اوضاع وخیم مدیریت‌های قبلی، سکوت کردند و امروز اینگونه نقد می‌کنند.
 
اخذ ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک شهر ساری

سبحان بخشی نیز گفت: مدیران و معاونت‌های شهرداری باید متناسب با اضافه‌کار در شهرداری حاضر باشند.

این عضو شورا  افزود: اخذ تسهیلات ۱۰۰ میلیاردی از بانک شهر اقدام خوبی بود که سال‌ها شهرداران گذشته موفق به آن نشده بودند.

همچنین در ادامه اعضای این شورا چند دستور جلسه را مورد بحث و بررسی قرار دادند که می‌توان به اجاره ۹۰ متر قطعه زمین پارک قائم در جهت توسعه فضای زیپ‌لاین اشاره کرد که اکثریت اعضای شورا با اجرای آن موافقت کردند.
 
پرداخت اقساطی بدهی‌های بخش پسماند شهرداری ساری

محمدحسین محمدی قبادی شهردار ساری نیز اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته  را ۳۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در بازه زمانی امسال به ۵۷۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

 وی از پرداخت ۱۱۴ میلیارد تومان به تامین اجتماعی در چهار ماهه نخست امسال توسط شهرداری خبر داد و گفت: ۵۲۷ میلیارد تومان نیز در همین بازه زمانی پرداخت حقوق داشتیم که با توجه به اعمال قانون تبدیل وضعیت ایثارگری و افزایش رفاهیات میزان پرداختی حقوق کارکنان شهرداری در سال‌جاری ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد.

شهردار ساری با اشاره به اینکه ۴۲ میلیارد تومان برای حمل زباله به استان گلستان پرداخت شده است، یادآور شد: ماهانه ۶۰۵ میلیارد تومان بابت حمل زباله برای بدهی گذشته پرداخت می‌شود.

 قبادی، افزود: از زمان حضورم در شهرداری تاکنون ۵۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای حمل زباله پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین در همین مدت ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای اجرای احکام دادگستری پرداخت شد.

شهردار ساری به پروژه ملی نیروگاه زباله‌سوز ساری اشاره کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه زیست محیطی جذب شده است و ۲۴۰ میلیارد دیگر نیز در دست اقدام قرار دارد.
 
شهردار و اعضای شورای شهر ساری در جلسه هفتاد و ششم شورا چه گفتند؟
حقوق معوق نداریم

قبادی، اصلاح رفیوژ بلوار کشاورز با پیشرفت ۸۰ درصدی را از اقدامات عمرانی این شهرداری نام برد و عنوان کرد: تملک ۱۰ پلاک در اول پروژه پل تا پل از برنامه‌های مهم شهرداری است که در دست اقدام وجود دارد.

شهردار ساری به همکاری بانک شهر بابت پرداخت حقوق اشاره کرد و متذکر شد: در حال حاضر حقوق عقب‌مانده نداریم و طی روز‌های آتی حقوق مهرماه کارکنان نیز پرداخت خواهد شد این در حالیست که در مشابه سال گذشته سه ماه حقوق عقب مانده داشتیم.

لایروبی رودخانه تجن پس از ۶ سال

قبادی، لایروبی رودخانه تجن بعد از ۶ سال را از دیگر اقدامات شهرداری ساری برشمرد و گفت: اخذ مجوز برای راه‌اندازی معدن شن و ماسه از برنامه‌های مهم شهرداری است.

وی ادامه داد: معتقدم شهرداری با این حجم از فعالیت عمرانی نیازمند معدن اختصاصی است البته فعالیت عمرانی با وجود همه این مشکلات در حال انجام است.

قبادی، سم‌پاشی درختان نارنج سطح شهر پس از ۵ سال را از دیگر اقدامات این شهرداری نام برد و افزود: ۳۹۰ هزار لیتر سم‌پاشی از درختان سطح شهر انجام شد.

 تخلفات سال گذشته در تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری

شهردار مرکز استان در بخش دیگری از سخنانش به تبدیل وضعیت نیرو‌های شهرداری ساری اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته تخلفاتی در زمینه تبدیل وضعیت صورت گرفت که توسط دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار