دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
مسئول اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر :
آماده سازی اردوگاه شهید بلباسی برای پذیرش زائرین
مسئول اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر گفت: اردوگاه شهید محمد بلباسی امسال اولین مرحله آماده سازی خود را برای پذیرایی از زائران شهدای عزیز که در قالب کاروان‌های دانش‌آموزی خواهران به این مناطق اعزام می‌شوند پشت سر گذاشته و با آمادگی کامل  از این زائران میزبانی کند.
زهرا شریفی- آوای خزر: عبدالله گرزین در جمع با خبرنگاران از خرمشهر به‌عنوان سرزمین ایستادگی و مقاومت یاد کرد و‌ گفت: به تعبیر شهید آوینی خرمشهر شهری در آسمان است؛ در ۲۴ مهر ۱۳۵۹ وقتی پای دشمن بعثی به خرمشهر باز شد خون رزمندگان و نیرو‌های جبهه مقاومت و مردم مقاوم این شهر در کوچه پس کوچه‌ها و خیابان این خاک ریخته شد و به این دلیل به «خونین شهر» نام گرفت.

وی افزود: امروز حملات ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی را بر علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین شاهد هستیم و در طوفان الاقصی جبهه مقاومت رزمندگان فلسطینی در برابر اسراییل تا بن دندان مسلح ایستادگی و مقاومت کردند و با این عملیات ارتش صهیونیستی را شکست دادند.

مسئول اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر گفت: امروز جبهه مقاومت سرشار از دستاورد و سراسر پیروزی است و این‌ها با شکل‌گیری جریان مقاومت در ۴۳ سال پیش در خرمشهر قهرمان و مسجد جامع و کوچه پس کوچه‌هایش در برابر دشمنی که در آن مقطع زمانی هم تمام دنیا و کشور‌های مستکبرجهانی از صدام و بعثی‌ها حمایت می‌کردند، شکل گرفت.

گرزین افزود: این مردم با دفاع و ایستادگی، مقاومت را شکل دادند و مقاومت را که در آن روز یک نهال بود امروز به درخت پهناوری تبدیل شده است و ندای مظلومیت خواهی تمام مردم مستضعف جهان می‌شود.

وی ادامه داد: امروز به جبهه مقاومت و به شهدای خرمشهر افتخار می‌کنیم که این امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آوردند. گرزین یادآور شد: هر ساله در ایام راهیان نور به‌ویژه راهیان نور دانش‌آموزی، زائران از اقصی نقاط ایران به استان خوزستان و خرمشهر اعزام می‌شوند و از یادمان‌های شهدا به‌ویژه یادمان شهدای اروندکنار بازدید به عمل می‌آورند.

وی افزود: زائران دانش آموز که به خرمشهر مشرف می‌شوند از مقتل و مشهد بیش از ۸ عملیات بزرگ دفاع مقدس در یادمان شلمچه بازدید می‌کنند.

گرزین ادامه داد: در عملیات کربلای ۵ با رمز یا فاطمه الزهرا (س) توانستیم ماشین جنگی دشمن را متوقف کنیم و حماسه بزرگی را خلق کنیم که یادمان شهدای شلمچه یکی از یادمان‌ها است. این راوی دفاع مقدس گفت: شلمچه همان سرزمینی است که خیلی از کسانی که اینجا به شهادت رسیدند دانش آموز بودند و ۵۵۰ هزار رزمنده دانش آموز در سنین ۱۳ تا ۱۵ سال در جبهه‌ها حضور یافتند که در هیچ جنگی در دنیا نمونه ندارد؛ رزمندگانی که با اختیار آمدند و خیلی‌ها شناسنامه را دست زدند خودشان را به جبهه رساندند که از قافله شهادت و کربلا عقب نمانند و امروز دانش آموزان از این یادمان‌ها در قالب راهیان نور بازدید می‌کنند.

مسئول اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر شمار شهدای دانش‌آموز را ۳۶ هزار شهید اعلام کرد و افزود: راهیان نور دانش‌آموزی همان مسیر و همان نمایشگاه و همان کربلایی است که دانش آموزان می‌آیند تا ببینند ۴۳ سال پیش در این سرزمین چه نوجوانان و عزیزان و رزمندگانی برای دفاع از ناموس و خاک و دین و ارزش‌ها خونشان به زمین ریخته شد.

وی افزود: زائران راهیان نور می‌آیند تا از خرمشهر، شلمچه، اروند، فکه، هویزه، طلاییه، هفت تپه قهرمان، فتح المبین و بیت المقدس بازدید کنند تا بتوانند در مسیر شهدا قدم بردارند و از سبک زندگی شهدا الگوبرداری کنند.

گرزین با بیان اینکه اردوگاه شهید مدافع حرم «محمد بلباسی» خرمشهر برای پذیرایی راهیان نور دانش آموزی در ورودی این شهر هر ساله میزبان خیل عظیمی از زائران شهداست، گفت: خادمان در قالب کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی خواهران و برادران، راهیان نور اقشار و محلات و راهیان نور دانشجویی به زائران شهدا خدمات دهی می‌کنند.

وی بیان کرد: اردوگاه شهید محمد بلباسی امسال اولین مرحله آماده سازی خود را برای پذیرایی از زائران شهدای عزیز که در قالب کاروان‌های دانش‌آموزی خواهران به این مناطق اعزام می‌شوند با آمادگی کامل  از این زائران میزبانی کند.

گرزین اعلام کرد:  اردوگاه‌های ما از چهارم آبان با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از خادمان شهدا در بخش‌های مختلف آماده سازی شده است.

وی افزود:  اردوگاه‌هایی که متعلق به ستاد راهیان نور استان مازندران هستند در خرمشهر، هفت تپه و اندیمشک در بخش‌های مختلف فرهنگی، نمایشگاه، ایستگاه صلواتی خدمات دهی می‌کنند و دانش آموزان در رزمایش فرهنگی در اردوگاه شهید باکری از برنامه فاخر فرهنگی استفاده می‌کنند.

گرزین گفت: امسال توفیق داریم نزدیک به ۲۰ روز در هفت - هشت مرحله، در هر مرحله با چهار دستگاه اتوبوس با ۲۰۰ نفر زائر میزبانی کنیم که در مرحله اول مجموعا نزدیک به ۲ هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور خواهران هم زائر و هم خادم در اردوگاه‌های استان مازندرن در اندیمشک، یادمان شهدای هفت تپه و خرمشهر مستقر شدند.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها