دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
در نشست راهبردی مدیریت پسماند مازندران عنوان شد
زباله؛ همچنان در صدر معضلات مازندران
زباله همچنان در صدر پیگیری‌های مدیران قرار دارد، رییس کارگروه پسماند مازندران تأکید دارد که مکان دپوی زباله نباید در دید مردم باشد و منظره غیرقابل تحملی را ایجاد کند و از سوی دیگر، نریختن زباله و تفکیک آن از مبدأ باید به عرف تبدیل شود.
آوای خزر: آزاده بابانژاد: چهارمین نشست کارگروه راهبردی مدیریت پسماند مازندران در سالن شهید رجایی استانداری مازندران با سه دستور کار در رابطه با شیرابه‌های تولیدی مراکز دفن و دپوی زباله، تعیین تکلیف مکان‌یابی سایت زباله آمل، و عملکرد کمیته‌های پسماند استان برگزار شد.

استاندار مازندران در جمعبندی این نشست، با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته برای اینکه موضوع پسماند استان روی میز رئیس جمهور قرار بگیرد، اظهار کرد که پیرو ارائه گزارشات مربوطه، بودجه خوبی برای زباله‌سوز ساری و سایت عمارت آمل مصوب و ابلاغ شده است.

سید محمود حسینی‌پور گفت: فاز نخست زباله‌سوز ساری باید تا ۲۲ بهمن امسال راه‌اندازی شود و این ماموریت اول معاونت عمرانی است.

از نظر استاندار مازندران باید با تجربه‌ای که از کشور‌های پیشرفته به دست آمده است، پسماند از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان از یک گرفتاری و معضل به یک فرصت اقتصادی تبدیل شود.

او با بیان اینکه لازم است تا متناسب با نیاز‌های استان به‌روزرسانی انجام شود، یکی از پیش‌زمینه‌های آن را گسترش فرهنگ «نریختن زباله و تفکیک زباله از مبدأ» عنوان کرد که باید به یک عرف تبدیل شود تا جایی که هیچ شهرستانی مسئله زباله نداشته باشد.
 
دپوی زباله در برخی شهر‌ها غیرقابل تحمل است

حسینی‌پور با عنایت به اینکه مازندران یک استان مسافرخیز است و مسائل محیط زیستی نیز اهمیت دارد، اعلام کرد: هیچ استانی به اندازه مازندران مزیت‌های زیست محیطی ندارد و باید تلاش کنیم که نارسایی‌های آسیب‌زا مدیریت شوند.
 
زباله؛ همچنان در صدر معضلات مازندران
استاندار مازندران خطاب به اعضای کارگروه تاکید کرد: «شیرابه‌ها، و محل دپوی زباله‌ها در برخی نقاط غیرقابل تحمل است، این مراکز در دید مردم قرار دارد و باید سریعا جمع شود، حتی شده هفتگی جلسه بگذارید و سر و سامان بدهید».

او ادامه داد: «در برخی جا‌ها در شهر‌ها یا اطراف آنها، در خیابان اصلی محل تفکیک زباله گذاشتند. این محل تفکیک زباله‌ها باید جمع شود، حتی در شهرستانی که مقصد گردشگری است زباله‌ها تا نزدیک خیابان آمده است، سگ‌های ولگرد در آنجا جمع می‌شوند و منظره ناپسندی ایجاد کرده است».
 
حسینی‌پور خواستار تشکیل یک تیم رسانه‌ای و تبلیغی برای جلوگیری از معضلات زباله در استان شد به طوری که سواحل، جنگل، شهرها، روستاها، و جاده‌های مواصلاتی و مناطق گردشگری ما عاری از زباله باشد.

استاندار مازندران در خصوص زباله آمل بیان کرد: «قرار نیست که محل جدید محل دپوی زباله باشد بلکه قرار است آنجا یک شرکت دانش‌بنیان کارخانه‌ای را ایجاد کند و حتما باید فضای سبز خوبی نیز برای آن طراحی شود».
 
او با تأکید بر تسریع در اخذ مجوز‌های لازم در این زمینه که حتی شده به صورت دستی دنبال شود؛ از مسوولان آمل نیز خواست تا جدی‌تر از مسوولان استانی به دنبال حل مسئله باشند و حداکثر بهره را ببرند.

حسینی‌پور بر این موضوع تأکید کرد که سایت عمارت باید به سرعت فریز شود و با توجه به سدی که در حال احداث است، یک سال و نیم برای حل مشکلات زباله در عمارت زمان داریم.
 
زباله؛ همچنان در صدر معضلات مازندران
در تغییر مدیران رودربایستی نداریم!

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییرات مدیریتی در معاونت عمرانی با انتصاب محمد مهدی خناری به سمت سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک و فرهاد عسگری به سمت سرپرست دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری، این تغییرات را لازم دانست.

او گفت: از عملکرد در حوزه شهری راضی نیستم، ساختن شهر‌ها باید به عنوان یک نماد برای استان مازندران خودش را نشان بدهد. شهرداری‌های استان باید تامین مالی پایدار داشته باشند.

استاندار مازندران بیان کرد: سالانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون جمعیت وارد شهر‌های استان می‌شوند باید درآمد پایداری و منابع مالی را برای توسعه استان داشته باشیم و برای مازندران هوشمند هدفگذاری کنیم.

حسینی‌پور با اشاره به بی‌انگیزگی در برخی کارکنان ادارات، افزود: مدیر یک اداره نباید رو دربایستی داشته باشد؛ پسرخاله و دخترخاله و این‌ها نداریم؛ مدیران باید تیمی درست کنند که استان را متحول کند.

او همچنین تأکید کرد که هر اندازه به سمت هوشمندسازی برویم؛ فساد را کاهش دادیم. احاطه استانداری بر دورترین شهرداری‌ها با بهره‌گیری از داشبورد اطلاعاتی از وضعیت شهرداری‌های استان ممکن می‌شود.
 
زباله؛ همچنان در صدر معضلات مازندران
ادبیات رفتاری مشترک در حوزه پسماند شکل بگیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه خیلی از مسائل چالش‌برانگیز و معضلات امروز حاصل بی‌توجهی در گذشته بود و اینکه این مسائل در اولویت نبود، خواستار در پیش گرفتن روند تازه‌ای در مدیریت پسماند استان شد.

احمد توکلی ادامه داد: اگر در حوزه پسماند، ادبیات رفتاری استان و کشور نریختن زباله بود الان چنین وضعیتی نداشتیم؛ یک مدتی در دهه هشتاد نام آن را جمع‌آوری و دفع پسماند گذاشتیم، سپس دفع پسماند، و بعد شد مراکز دفع و دفن پسماند که اصلا چنین چیزی به این منظور اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه از پسماند هم می‌توان مواد آلی به دست آورد، هم قابلیت تبدیل به کمپوست را دارد و یا برخی نیز اقلام قابل بازیافت هستند، اظهار کرد: از بیست سال پیش نیامدیم تا زباله‌ها را پردازش کنیم. اگر به این موضوع پرداخته می‌شد و زباله در اولویت بود؛ اکنون معضل زباله نداشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به سایت زباله عمارت در آمل، گفت: اگر سد زده نمی‌شد این کوه زباله همچنان بالا می‌رفت و الان به این فکر افتادیم که این قضیه را به سامان برسانیم.

مهندس توکلی با اعلام اینکه سایت پردازش در برخی شهرستان‌ها درست شد، افزود: مرکز دفن زباله باید استاندارد و برگرفته از قانون مدیریت پسماند باشد.

او در پایان گفت: با انداختن توپ در زمین یکدیگر کاری درست نمی‌شود؛ باید در یک کار تیمی شرکت کنیم و آن‌ها را با تفاهم و تعامل پیش ببریم.
 
زباله؛ همچنان در صدر معضلات مازندران
آمار‌های حوزه پسماند محصول شکل‌گیری کمیته‌های تخصصی است

در ادامه، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران و دبیر کارگروه راهبردی  پسماند، گفت: بازدید‌های دوره‌ای از مراکز جمع‌آوری و دفن پسماند در شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

عطا ا... کاویان ادامه داد: تلاش این است که با تعامل سازنده و هماهنگی بیشتر بین این اداره‌کل، استانداری و دستگاه‌های مربوطه، همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان و پیمانکاران حوزه پسماند یکی از معضلات بزرگ استان را برطرف کنیم.

او با بیان اینکه کارگروه پسماند کارکرد نظارتی دارد نه اجرایی، اشاره‌ای هم به تشکیل کمیته‌های ذیل این کارگروه داشت که جای آن خالی بود و آمار‌هایی که اکنون در حوزه پسماند اعم از زباله‌های عادی، بیمارستانی و پسماند‌های صنعتی، ساختمانی، کشاورزی و ... اعلام می‌شود نتیجه بررسی‌های همین کمیته‌هاست.

به گزارش خبرنگار ما، جمعبندی نشست امروز در پی ارائه گزارشاتی در خصوص مدیریت شیرابه‌های تولیدی مراکز دفن و دپوی زباله، تعیین تکلیف مکان‌یابی سایت مدیریت پسماند شهرستان آمل، و ارائه گزارشی از سوی دبیرخانه در خصوص عملکرد کمیته‌های تخصصی و کمیته فنی پسماند استان عنوان شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها