دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
گزارش آوای خزر از نشست شورای اداری آبان‌ماه در مازندران:
رئیس دیوان عدالت اداری: دریافت سالانه ۳۰۰ هزار شکایت مردمی از مدیران دولتی
رئیس دیوان عدالت اداری در سفر دو روزه به مازندران، امروز در جمع مدیران این استان اعلام کرد: سالانه ۳۰۰ هزار شکایت از دستگاه‌های اجرایی به دیوان ارسال می‌شود و این نشانه آن است که قانون به درستی و دقیق اجرا نمی‌شود.
زهرا شریفی - آوای خزر: نشست شورای اداری آبان‌ماه، امروز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رییس دیوان عدالت اداری در سالن شهید رجایی استانداری مازندران برگزار شد.

وی با بیان اینکه نشانه کارایی و مقبولیت نظام اداری هر کشوری عنایت به قانون است، گفت: از شاخص‌های حکمرانی مطلوب اجرای دقیق قانون است و باعث شفافیت و از بین رفتن شکاف بین مسئولان و مردم و کارگزاران می‌شود.

حجت‌الاسلام مظفری با بیان اینکه التزام به قانون ابزار کنترل قدرت و جلوگیری از اعمال سلایق شخصی است، ادامه داد: اجرای قانون بر همه واجب و بر کارگزاران قانون واجب‌تر است.

وی افزود: باهمه احترام و خدمات مدیران کشوری و با توجه به شرایط کشور در خصوص منابع، باید تلاش مضاعف انجام شود تا کار‌های عقب افتاده و آرمان‌ها و اهداف امام به طور شایسته قابل دسترس شود.

حجت‌الاسلام مظفری به قانون تبدیل وضعیت کارکنان اشاره کرد و گفت: تبدیل وضعیت حق طبیعی افراد است، یا قانون نباید نوشت و یا اگر نوشته شد باید به آن عمل شود.

وی ادامه داد: البته مدیران باید ریسک‌پذیر باشند و در بسیاری از مواقع باید آتش به اختیار با نظر کارشناسان اقدام کنند.

فرصت یکماهه به مدیران برای تعیین تکلیف پرونده‌های دیوان

رئیس دیوان عدالت اداری کشور تاکید کرد: تبدیل وضعیت نیرو‌های مشغول به کار در آموزش و پرورش و شهرداری ساری که دارای پرونده‌های قطعی هستند تا یک ماه آینده باید تمامی مدیران نسبت به تعیین و تکلیف آن اقدام کند.

حجت الاسلام مظفری افزود: سالانه ۳۰۰ هزار شکایت از دستگاه‌های اجرایی به دیوان ارسال می‌شود و این نشانه آن است که قانون به درستی و دقیق اجرا نمی‌شود.

 وی ادامه داد: متاسفانه برای برخی از پرونده‌ها رای قطعی صادر شد، اما هنوز اجرای احکام آنان محقق نشده است که می‌توان سنوات ارفاقی، فوق‌العاده شغل مناطق محروم و تبدیل وضعیت‌ها اشاره کرد.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه در قانون حداکثر زمان رسیدگی به درخواست‌ها سه ماه تعیین شده است از دستگاه‌های اجرایی خواست تا به درخواست‌های مردم توجه بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام مظفری افزود: به دلیل محدودیت منابع زحمات مدیران دو چندان می‌شود، اما باید تلاش مضاعف شود تا کار‌های عقب‌مانده جبران شود.

وی افزود: با وجود گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی هنوز نتوانستیم بسیاری از اهداف و آرمان‌ها را محقق و به وعده‌ها عمل کنیم؛ برخی از آن مربوط به فشار‌های خارجی و برخی هم کوتاهی ادوار گذشته بوده است، جبران آن نیاز به گام‌های استوارتر است.
 
رئیس دیوان عدالت اداری: دریافت سالانه ۳۰۰ هزار شکایت مردمی از دستگاه‎های اجرایی/آموزش و پرورش در صدر محکومان دیوان
تاسیس کشتیرانی مازندران

در ادامه، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران با اشاره به هفته مازندران، اظهار داشت: اولین حکومت علویان به عنوان نماد بزرگ اعتقادی در استان مازندران شکل گرفت.

وی افزود: مازندران پایگاه اصلی مجاهدان در تاریخ اسلام و تاریخ معاصر بوده است و در پیروزی انقلاب اسلامی و حضور در هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت نقش مهمی داشته است و همین امر موجب شد و همواره مورد هجوم جریانات ضد انقلاب قرار بگیرد.

استاندار مازندران به پتانسیل‌های مازندران در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مازندران در یک منطقه ژئوپولتیک قرار دارد و نقش منحصر به فرد در کریدور شمال و جنوب دارد.

حسینی‌پور از راه‌اندازی شرکت کشتیرانی مازندران و به آب‌اندازی کشتی کانتینری در مازندران خبر داد که توسط شرکت صدرا انجام شد.

وی شرکت صدرا را از افتخارات مازندران دانست و افزود: تمام کشتی‌ها در این شرکت تعمیر می‌شوند و ساخت ۴ کشتی نیز در دستور کار صدرا قرار دارد.

حسینی‌پور به ظرفیت‌های گردشگری استان مازندران اشاره کرد و افزود: سالانه ۴۰ میلیون جمعیت از اقصی نقاط کشور وارد این استان می‌شوند که با امکانات استانی میزبانی می‌شوند.

استاندار مازندران به ۳ هزار و۶۰۰ روستای مازندران اشاره کرد که در تولید کشور نقش موثری دارند، ادامه داد: مازندرانی‌ها در بخش صنعت، مرغ، آبزیان و مرکبات نقش مهمی دارند.

حسینی‌پور به حوزه کشاورزی استان مازندران پرداخت و ادامه داد: کشاورزی اولویت اول استان است و مردم مازندران با توجه به شرایط سخت اقتصادی، کاربری اراضی کشاورزی را تغییر ندادند تا در امنیت غذایی نقش داشته باشند؛ البته با واردات بی‌رویه برخی محصولات مشکلاتی پیش آمد، اما تلاش داریم آن را رفع کنیم.

وی به ورود برنج مازندران در بورس کشور خبر داد و گفت: تنظیم بازار و ارتقای برنج از اهداف مهم این اقدام است.

حسینی‌پور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات اشاره کرد که همواره در کشور بسیار مهم بوده است، ادامه داد: دشمنان به‌دنبال تخریب انتخابات هستند؛ انتخابات مستندات خوبی برای دنیاست و مردم با حضور در انتخابات حمایت خود را از نظام اسلامی اعلام می‌کنند.

وی انتخابات را امانت مردم دانست و افزود: سلامت و امنیت انتخابات بسیار مهم بوده و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است.

استاندار مازندران گفت: تلاش داریم با رقابت سالم و رعایت اخلاق اسلامی و حضور حداکثری مردم بهترین انتخابات را در این دوره داشته باشیم.

رد پای حق‌الناس در سیل مازندران

حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: دیوان عدالت اداری در قانون اساسی از جایگاه رفیعی برخوردار است و برگرفته از جایگاه رفیع قضاوت در اسلام است.

وی افزود: در اصل ۱۵۶ قانون اساسی وظایف قوه قضائیه در چند بند بیان شده یکی از بخش‌هایی که طرف شکایت واقع می‌شود؛ حاکمیت است و در اصل ۱۷۳ قانون اساسی به این بخش توجه ویژه‌ای شده است و بر این اساس دیوان عدالت اداری تشکیل شد تا به نظام‌خواهی افراد از بخش حاکمیت رسیدگی کند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در استان مازندران تعامل سازنده‌ای میان دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، دستگاه اجرایی و سایر مسئولان وجود دارد و خدمت به مردم ثمره این اتحاد و همدلی است.

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به قانون اصلاحی دیوان عدالت اداری، افزود: در این اصلاحیه مقرر شد مسوولان به مراجعان خود پاسخ دهند و هیچ مراجعه کننده‌ای بی‌پاسخ نماند.

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری مکلف به توجه ویژه حقوق عامه است که در این استان حقوق عامه جنگل، ساحل، معادن و اراضی کشاورزی محسوب می‌شود؛ مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دستگاه‌های مرتبط نسبت به احیاء و حفظ حقوق عامه به عنوان فریضه و تکلیف قانونی توجه کنند و آنچه که موجب تعدی به حقوق عامه شده و آن را تضییع می‌کند، واکنش نشان دهند.
 
رئیس دیوان عدالت اداری: دریافت سالانه ۳۰۰ هزار شکایت مردمی از دستگاه‎های اجرایی/آموزش و پرورش در صدر محکومان دیوان
حجت‌الاسلام اکبری ساخت و ساز‌های غیرمجاز، قطع درختان، تعدی به جنگل و آسفالت نقاط مرتفع را عامل جاری شدن سیلاب در استان عنوان کرد و گفت: همین موضوعات مربوطه که جزء حقوق عامه محسوب می‌شود تکلیف مسئولان اجرایی و مسئولان را افزون می‌کند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: دستگاه قضایی مازندران در اجرای درست قوانین و پیشگیری از جرم با فعال کردن کارگروه‌ها و شورای پیشگیری فعالیت‌های خوبی دارد.

حجت‌الاسلام اکبری گفت: دستگاه قضایی استان این آمادگی را دارد تا با همراهی استاندار مازندران جلسات آموزشی برای همه مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار کند.

برگزاری ۹ هزار و ۵۰۰ برنامه در هفته بسیج ۱۴۰۲

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران نیز در این نشست ضمن محکوم کردن حرکت ددمنشانه رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل، به در پیش بودن چهل و چهارمین سالگرد بسیج مستضعفین اشاره کرد و گفت: بسیج شبکه فرهنگی، اجتماعی و نظامی در همه دنیا محسوب می‌شود.

وی افزود: مدیران همه تلاش خود را به کار گرفتند تا گرهی از مشکلات مردم را باز کنند، امروز بزرگ‌ترین راه مقابله با استکبار حل مشکل مردم است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اعلام کرد: در هفته بسیج ۵۸ عنوان برنامه به عنوان سرفصل با ۹ هزار و ۵۰۰ برنامه در استان مازندران اجرا می‌شود.

سردار مسلمی با بیان اینکه طرح‌هایی با صرف۲۹۰ میلیارد تومان هزینه در هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: ۲۰ پروژه راه به طول ۳۵ کیلومتر، ۱۲ راه روستایی، ۳۹ پروژه آبرسانی و لوله‌گذاری، لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها از دیگر پروژه‌ها است.

وی با اعلام اینکه ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکن محرومان در دستور کار بسیج سازندگی سپاه کربلا قرار دارد از بهره‌برداری ۶۵ خانه محروم در این هفته خبر داد.

مسلمی با بیان اینکه ۱۰۰ گلزار شهدا در هفته بسیج ساماندهی می‌شوند، از بهره‌برداری و ساخت دو پل روستایی و افتتاح ۱۱۰ کارگاه اشتغال‌زایی خبر داد و گفت: در نیمه اول امسال ۲ هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار توزیع شد و در سه ماهه سوم سال نیز ۱۰۰۰ سری جهیزیه دیگر توزیع می‌شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران از مدیران استان خواست تا در هفته بسیج فضاسازی مناسب و در شأن استان انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ما، حجت‌الاسلام مظفری در سفر دو روزه به مازندران که روز نخست آن به پایان رسید، دیداری با نماینده، ولی فقیه در استان داشت، دیداری هم با مردم استان داشت و به بیش از ۲۰۰ پرونده رسیدگی کرد، در جلسه شورای اداری حضور یافت.

برای فردا پنج‌شنبه نیز سه نشست تخصصی در سفر دو روزه ایشان به مازندران در حوزه کار و امور اجتماعی، امور اداری و استخدامی و امور اراضی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها