دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:
خسارت ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومانی به کشور با هر بی‌توجهی نسبت به ساخت‌وساز‌ها در بستر و حریم رودخانه‌ها
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: هر بی‌توجهی و بی‌مسئولیتی نسبت به ساخت‌وساز در بستر و حریم رودخانه‌ها خسارت ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومانی روی دست دولت می‌گذارد.
آزاده بابانژادآوای خزر: سردار محمدحسن نامی که برای بازدید از مناطق سیل‌زده در غرب مازندران سفری سه روزه به این استان داشت، صبح امروز در جمع اعضای ستاد مدیریت بحران نگاهی به برخی از ابعاد این حادثه و خسارت‌های آن داشت.

وی با بیان اینکه مشاهدات میدانی حاکی از وسعت سیل بوده است، افزود: وقتی در بستر رودخانه منزل ساخته شد این می‌شود که با وقوع سیلاب‌های مخرب از بین برود لذا در کل کشور خانه‌هایی که در شهر یا روستا در بستر و حریم غیرقانونی رودخانه‌ها قرار دارند باید رهاسازی شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با اشاره به وقوع سالانه ۱۵ هزار زلزله در کشور، اعلام کرد: روز گذشته ۵ مورد زلزله در کشور داشتیم و تا دیروز به جز آن سالی که در سر پل ذهاب زلزله آمد، ۱۲ زمین‌لرزه بالای هفت ریشتر داشتیم.

این مسوول ادامه داد: مصالح و سازه‌ها در شهر‌ها و روستا‌های کشور باید طوری باشد که ما زلزله‌های تا هشت ریشتری را یک پدیده در نظر بگیریم و نه یک بحران.  

وی ادامه داد: مدیران باید دقت کنند که از همان ابتدای ساخت و ساز‌ها نباید خلاف قانون صورت بگیرد، در رودخانه چالوس – کرج بیشتر ساخت و ساز‌ها در بستر هستند؛ برخی‌ها رفتند و خلاف را دیدند، اما توجهی نکردند و اکنون هر کدام از آن بی‌توجهی‌ها ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان خسارت ایجاد کرده است.

نامی همچنین اشاره‌ای به ترکیبات به کار رفته در میلگرد‌ها اشاره و اعلام کرد: خیلی از میلگرد‌ها ترکیب آلیاژی مناسبی ندارند و در آزمایشی که انجام دادیم به وضوح این مسئله را دیدیم لذا وظیفه مدیران کنترل است و حتما مسئولیت داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه حفظ جنگل‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، به این موضوع اشاره داشت که باید طی چهار سال و سالانه ۲۵۰ میلیون درخت در کشور کاشته شود و سهم مازندران در این مدت برای سال نخست ۱۱ میلیون و برای سال‌های بعد بیشتر است تا به ۷۰ میلیون در چهار سال برسد.

این مسئول حفظ خاک به ویژه برای مازندران به دلیل کم‌بودن اراضی جلگه‌ای و حفظ آب به عنوان بزرگترین سرمایه برای این استان را حائز اهمیت بالا دانست.
 
خسارت ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومانی به کشور با هر بی‌توجهی نسبت به ساخت‌وساز‌ها در بستر و حریم رودخانه‌ها
نامی با بیان اینکه در مازندران به دلیل شرایط خاص توپوگرافی باید برنامه ویژه‌ای که تهیه شده است، به سرعت اجرا شود، بر اجرای عملیات آبخیزداری در بالادست که از مخاطرات زیادی جلوگیری می‌کند، تأکید کرد.
 
وی ادامه داد: حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر از رودخانه‌هایی که از مسیر شهری و روستایی مازندران می‌گذرند نیاز به توجه دولت دارد.

رئیس سازمان مدیریت کشور، استان مازندران را به عنوان یکی از قرارگاه‌های مرکزی در بخش مدیریت بحران عنوان کرد که علاوه بر این استان، از استان‌های همجوار نیز پشتیبانی می‌کند فلذا سهم این استان از بودجه‌های حوزه بحران باید بیشتر باشد.

نامی با اشاره به وجود ۳۲ رادار هواشناسی در کشور، اعلام کرد: تلاش این است که برای پیشگیری از خسارت‌ها، گزارشات هواشناسی به صورت نقطه‌ای اعلام شود.

وی در پایان تأکید کرد که حتما پیش از ساماندهی دیواره رودخانه‌ها و ساخت پل، «برید بندی» قبل و بعد از پل انجام بگیرد تا در آینده مشکل ایجاد نشود.
 
به گزارش خبرنگار ما، در این نشست هیچ آماری از خسارت در غرب استان از سوی سردار نامی و حسینی‌پور اعلام نشد و اعلام آن را به پس از بررسی دقیق موکول کردند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها