دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:
اهالی تئاتر در جهت رشد فکری و فرهنگی جامعه می‌کوشند
مدیرکل فرهنگ و هنر مازندران معتقد است که خانواده بزرگ و متعهد تئاتر با همگرایی در صدد خلق و ارائه آثاری برخاسته از فرهنگ ایرانی و اسلامی برای رشد فکری و فرهنگی جامعه می‌کوشد.
آوای خزر – آزاده بابانژاد: سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران سه‌شنبه شب در سالن سلمان هراتی مرکز مازندران با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

احسان آهنگر مدیرکل جوان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران در این رویداد فرهنگی هنری گفت: «قرابت جشن و تئاتر در ضرورت حضور همگان است، حضوری که سازنده اجتماع انسانی است با محور اندیشه و کرامت انسانی و البته در هیأت نیکوی هنر و فرهنگ».

او ادامه داد: «همین کافی است تا تئاتر ما را در سلامت و صلح گرد هم آورد، دقایقی که دور از هیاهو و فارغ از هر تفاوت و تمایزی در کنار هم بر صحنه‌های نمایش خیره می‌شویم و جهانی در حضور ما خلق می‌شود».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران را به عنوان ویترین تئاتر استان نام برد که با حضور پر شور هنرمندان برتر هنر‌های نمایشی پس از سالها، روز‌هایی درخشان در هنر ریشه‌دار نمایش استان را نوید می‌دهد.

آهنگر جشنواره سی و پنجم را دارای چند ویژگی مهم و قابل ذکر دانست و تصریح کرد: اضافه‌شدن بخش نمایش‌های خیابانی در کنار نمایش‌های صحنه‌ای بر غنای این دوره از جشنواره افزود، ثبت نام بیش از ۳۲ گروه نمایشی از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین شهر استان برای شرکت در جشنواره سی و پنجم تئاتر مسرت‌بخش و امیدآفرین است.

او ادامه داد: انتخاب بهترین نمایش‌ها از بین ۲۸ گروه مستعد، با انگیزه و پر تلاش شرکت‌کننده مرحله نخست؛ تنها با حضور، همراهی و دقت نظر داوران این مرحله متشکل از ضیا فضل‌الله پور، رضا عموزاد و محبوبه ارمیانی ممکن شد.

دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران گفت: انتخاب ۶ نمایش صحنه‌ای و ۴ نمایش خیابانی از شهر‌های چالوس، نوشهر، نور، محمودآباد، آمل، بابل، بابلسر، ساری و بهشهر برای حضور در مرحله نهایی گواهی است بر اهمیت کیفیت بر کمیت، حضور گروه‌ها و هنرمندان با تجربه و پر افتخار در کنار فعالان پر شور و جوان نشان از پویایی و همدلی خانواده پر افتخار هنر نمایش استان در این دوره از جشنواره دارد.

آهنگر معتقد است که خانواده بزرگ و متعهد تئاتر با همگرایی در صدد خلق و ارائه آثاری برخاسته از فرهنگ ایرانی و اسلامی برای رشد فکری و فرهنگی جامعه می‌کوشد.

او بیان کرد: ایجاد بستری مناسب برای حضور متکثر هنرمندان هنر‌های نمایشی برای رشد و تعالی فرهنگ و هنر ایران اسلامی از اهداف و رسالت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در پی آن هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران معتقد است: برنامه‌ریزی، هدایتگری، آموزش و ایجاد وفاق بین همه گروه‌های نمایشی توسط انجمن هنر‌های نمایشی در کنار سیاستگذاری، نظارت و تدوین ساختار مناسب برای فعالیت‌های نمایشی؛ دو بال حرکتی این هنر دیر پای و جریان‌ساز استان مازندران خواهد شد.

او مراتب قدردانی خود را از دست‌اندرکاران برگزاری شایسته جشنواره سی و پنجم تئاتر مازندران اعلام کرد و امیدوار است که با عنایت الهی، با کمک و همراهی هنرمندان متعهد، دغدغه‌مند و دلسوز در مسیر توسعه و تعالی هنر نمایش استان تلاش بیشتری صورت بگیرد.

آهنگر از حضور داوران باسابقه و ارجمند سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران آقایان هوشنگ توکلی، علی ایزدی و غلامرضا یاری، همچنین از حضور مدیر و اعضای انجمن هنر‌های نمایشی مازندران قدردانی کرد.

او همچنین از حضو خبرنگاران، همکاران پر تلاش خود در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معاونت‌های هنری و سینمایی، و توسعه مدیریت و منابع و همکارانشان، رئیس و همکاران اداره حراست، مدیر و همکاران موسسه فرهنگی و هنری پژواک ققنوس خانم محمدپور، مدیر و همکارانش در مجموعه فرهنگی ورزشی کاسپین آبی رفاه، گروه‌های شرکت کننده و مخاطبین پر شور این دوره از جشنواره که سبب شکوه جشنواره شدند؛ قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار ما، براساس نظر هیات داوران جشنواره، نمایش‌های صحنه‌ای خواب‌نامه از شهرستان بابل و نمایش بندار بیدخش از شهرستان بابلسر همچنین نمایش‌های خیابانی مغز‌های کادو پیچ شده از شهرستان نور و پوتین از شهرستان چالوس جهت شرکت به جشنواره تئاتر مناطق بدون اولویت به اداره‌کل هنر‌های نمایشی معرفی شدند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: