دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
اعلام حمایت آیت‌الله لاریجانی در جهت تکمیل موزه دفاع مقدس مازندران
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت تکمیل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس مازندران تاکید کرد و از اعلام آمادگی برای حمایت جهت تکمیل این پروژه فرهنگی خبر داد.
 زهرا شریفی- آوای خزر: آیت‌الله صادق آملی لاریجانی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران و ادای احترام به هشت شهید گمنام ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها و گرامیداشت هفته بسیج گفت: شهادت و جهاد در راه خدا برای خود شهید و مجاهد یک تعالی و عروج نیست بلکه یک فرهنگ سازی و تمدن سازی عمیق را همراه دارد.

وی افزود: دشمنان با به راه انداختن شبیخون فرهنگی، قصد دارند که تمدن نوین اسلامی که جمهوری اسلامی ایران آن را پایه‌گذاری کرده است را از بین ببرند غافل از اینکه این درخت تنومند که ریشه در اعماق زمین و دل‌های ما دارد، با خون پاک شهدا آبیاری، شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موزه دفاع مقدس تجلی فرهنگ ایثار و شهادت و یادآور مجاهدت‌های افرادی است که برای استقلال و تعالی کشور از جان خود گذشتند.

آیت‌الله لاریجانی اظهار کرد: مقاومت غزه، لبنان و عراق متاثر از این جریان عظیم فرهنگی و تمدن اسلامی است که اساس آن بر شهادت بنا شده‌است و رنجی که هم‌اکنون آن‌ها متحمل می‌شوند در مسیر جهاد فی سبیل‌الله است. وی بر ضرورت تکمیل مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس مازندران تاکید کرد و از اعلام آمادگی برای حمایت جهت تکمیل این پروژه فرهنگی خبر داد.

آیت‌الله لاریجانی به تاکید مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز تداوم نگاه و نظر امام راحل را با قوت مورد توجه دارند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بزرگ‌ترین نعمت خداوند به ملت این بود که شهدایی در میان این ملت پیدا شدند که راه را برای خودشناسی باز کردند و امام راحل نخستین فردی بود که راه را برای کسب فهم کرامت انسانی رواج دادند.

وی افزود: ما خدا را بر نعمت رزمندگان، جهادگران شاکریم و خدواند به همه توفیق دهد تا قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار