دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
وزیر اقتصاد در ساری:
استمهال ۸۰ درصد بدهی‌های معوق کشاورزان مازندرانی در بانک کشاورزی
وزیر اقتصاد گفت: با توجه به گلایه‌های برنجکاران و باغداران استان مازندران نسبت به ناتوانی بازپرداخت تسهیلات؛ بانک کشاورزی تا ابتدای هفته آینده در خصوص استمهال ۸۰ درصد بدهی‌های معوق استان مازندران بخش‌نامه‌ای را به بانک کشاورزی استان صادر خواهد کرد.
زهرا شریفی- آوای خزر: سید احسان خاندوزی بعدازظهر امروز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در ساری به سقف محدودیت روزانه تعاملات ارزی تجار مازندران با کشور روسیه اشاره کرد و گفت: مقرر شد بانک مرکزی هفته آینده اصلاحیه‌ای را نسبت به این سقف صادر کنند تا تجار با فراغ‌بال بیشتری فعالیت‌های تجاری خود را انجام دهند.

وی به تامین مالی نیروگاه اشاره کرد و افزود: ۱۷۵ یورو ال‌سی مربوط به نیروگاه با طرف چینی گشایش یافت و این نیروگاه نیز پس از اولین بازدید‌ها وارد فعالیت اجرایی خود خواهد شد.

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به گلایه‌های برنجکاران و باغداران استان مازندران نسبت به ناتوانی بازپرداخت تسهیلات؛ بانک کشاورزی تا ابتدای هفته آینده در خصوص استمهال ۸۰ درصد بدهی‌های معوق استان مازندران بخش‌نامه‌ای را به بانک کشاورزی استان صادر خواهد کرد.

وی به مولدسازی در استان اشاره کرد و افزود: این‌موضوع به استانداران تفویض اختیار شده است تا از ظرفیت‌های مولد سازی برای پروژه‌های عقب افتاده استان تامین مالی شود ضمن اینکه پیاده‌سازی این موضوع در دولت سیزدهم بسیار جدی است.

خاندوزی گفت: نگرانی‌هایی هم در مورد واردات برنج وجود داشت که با وزیر جهاد نیز این موضوع را مطرح می‌کنم، اما سیاست قطعی جهاد کشاورزی در حال حاضر اجازه هیچ‌گونه واردات برنج نیست.

وی به تامین مالی پروژه آزادراه ساری- قائمشهر اشاره کرد و افزود: این پروژه از پروژه‌های ترانزیتی و آینده‌دار استان خواهد بود با توجه به اینکه ۳۵ درصد سهم آن به بانک ملی متعلق است با مدیر عامل بانک ملی هم مذاکره شد و هفته آینده نیز تفاهم‌نامه امضا خواهد شد و بلا فاصله هم مصوبه اقتصاد که کمسیون اقتصادی دولت باید صادر کند برای اینکه بانک ملی مجوز دهد آن‌هم توسط کمسیون اقتصادی دولت مصوب خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی به سامانه هوشمند سازی آرد و نان اشاره کرد و ادامه داد: هر میزانی که استان متقاضی باشد باید آرد مورد نیاز تامین و تخصیص داده شود، اکنون برخی استان‌ها با آرد مازاد و برخی هم دارای کسری هستند؛ کسری و مازاد‌ها تراز خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها