دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
معاون وزیر صمت در گفتگو با آوای خزر خبرداد + فیلم
دستیابی چوب و کاغذ مازندران به تولید کاغذ پوز بانکی
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: کارخانه چوب و کاغذ مازندران در راستای تکمیل زنجیره ارزش به تکنولوژی تولید کاغذ پوز بانکی دست یافته است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: محمد مهدی برادران در حاشیه جشن خودکفایی کاغذ مورد نیاز کتاب‌های درسی که در کارخانه چوب و کاغذ مازندران برگزار شد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آوای خزر، یادآور شد: بیش از ۳۵۰ واحد چوب و کاغذ و صنایع وابسته به آن در سراسر کشور داریم که برخی‌ها تعطیل بودند و احیا کردیم، برخی خطوط را توسعه دادیم و در برخی نیز سرمایه‌گذاری‌های جدید صورت گرفته است.
 
او با بیان اینکه قبلاً دولت به تولید کاغذ تحریرکم‌اعتنا بود و نهایتاً ۵ هزار تن کاغذ تحریر داشتیم، از نگاه دولت فعلی گفت به‌طوری که این رقم را به ۸۰ هزار تن رسانده است و سهم عمده آن را چوب و کاغذ مازندران تأمین می‌کند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر خوشی هم داشت و آن اینکه برنامه‌ریزی شده است تا در یک‌سال آینده، ۸۰ هزار تن دیگر به آمار تولید کاغذ تحریر در کشور اضافه شود که بتوانیم درصد بالایی از نیاز کشور را تأمین کنیم.

برادران با بیان اینکه ما امروز خودکفایی کاغذ در کتاب‌های درسی را جشن گرفتیم، اما در دو سوم دیگر کتاب‌های حوزه تحریر هنوز وابستگی‌هایی داریم، رفع این وابستگی را منوط به پایان‌یافتن پروژه‌های در حال تکمیل و توسعه دانست.

او اعلام کرد: در استان هرمزگان بحث کشت درخت از آب شور را دنبال کردیم که باید به نوعی بومی‌سازی شود، شاید این طرح ۵ سال زمان ببرد، اما اقدامی است که بر اساس تأکید رهبری در دیدار با صنعتگران در سال قبل، شکل گرفت.

معاون وزیر صمت ادامه داد: در همان دیدار نیز گزارشی در خصوص کاغذ مدارس را به ایشان تقدیم کردم که مورد اقبال و تأیید قرار گرفت و امروز عملیاتی شد.

برادران البته به دغدغه‌هایی در مورد کیفی‌سازی، ایجاد زنجیره ارزش و ایجاد شهرک تخصصی – که پیشنهاد چوب و کاغذ مازندران بوده- اشاره داشت که در صنعت چوب و کاغذ مورد انتظار است.

او در همین زمینه از پیگیری همکارانش در استان مازندران در خصوص ایجاد شهرک چوب و کاغذ گفت و اینکه مجوز آن صادر شده است و در پی آن نیز زنجیره سلولزی و کاغذ به زنجیره نوشت‌افزار متصل می‌شود.

برادران به خبرنگار ما این را هم گفت که اقدامات دیگری در سایر کاغذ‌هایی که با قیمت پایین نمی‌توانیم تأمین کنیم صورت گرفته است که به سمت تجاری‌سازی برود.

معاون وزیر صمت یکی از محصولات قابل توجه در کشور را در کاغذ‌های پوز بانکی اعلام کرد که کارخانه چوب و کاغذ مازندران نیز در کنار چند استان دیگر توانسته است به این تکنولوژی دست پیدا کند و زنجیره ارزش تکمیل شود.

برادران با اشاره به تلاش بخش خصوصی در استان مازندران، از وجود ۱۰ (ده) واحد سلولزی در این استان خبرداد که فعالیت‌های ۶ واحد آن جدید است؛ و همین امروز (جمعه دهم آذرماه این مصاحبه انجام شد) بازدیدی از یکی از واحد‌ها داشتیم که تولید آزمایشی آن انجام شد و به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.

او بیان کرد: این واحد‌ها کمک خواهند کرد تا کشور از واردکننده کاغذ در حوزه‌های مختلف به صادرکننده کاغذ تا پایان دولت سیزدهم تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ما، امید نیک‌نژاد مدیرعامل کارخانه چوب و کاغذ مازندران گفته است که امسال تولیدات کارخانه را از ۴۲ هزار تن کاغذ به ۵۵ هزار تن افزایش می‌دهد و به این ترتیب نگرانی کشور از بابت کمبود کاغذ ویژه کتاب‌های درسی به صفر می‌رسد و این آغازی است برای خودکفایی در تولید انواع کاغذ.
 
انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها