دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
با حضور مدیرکل محیطزیست مازندران
همیاران محیط‌بان مازندران کارت شناسایی دریافت کردند + تصاویر
در مراسمی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، کارت شناسایی "همیار محیط بان" به تعدادی از آنها تقدیم شد.

به گزارش آوای خزر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، دکتر عطاله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا، دولتها به تنهایی نمی توانند محیط زیست را حفظ کنند، افزود: با پیگیری این اداره کل در دو سال گذشته،کارت شناسایی " همیار محیط بان" در استان صادر شد و 190 نفر بصورت رسمی همیار محیط زیست شدند و کارت شناسایی خود را دریافت کردند.

وی بیان کرد: همیاران محیط زیست در راستای تحقق اهداف اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند "د" ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و بند "خ" ماده 6 قانون شکار و صید، به منظور مشارکت مردمی و بهره گیری از ظرفیت عمومی در امر حفاظت محیط زیست و توسعه فرهنگ زیست محیطی از طریق افتخاری با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: همیاران محیط زیست از میان اقشار مختلف، اعم از اساتید دانشگاهها، معلمین، ورزشکاران، اصحاب رسانه و افراد بومی و محلی هستند که در امر حفاظت محیط زیست به این اداره کل کمک می کنند.

کاویان، فضای کاری همیاران محیط زیست را سرشار از عشق الهی و عشق به طبیعت و محیط زیست دانست و گفت: با روشهای نوین علمی با الهام از طبیعت و بهره گیری از دانش بومی، می توان به حفظ بیشتر محیط زیست کمک کرد.

وی از همه همیاران محیط زیست خواست تا در انجام سرشماری گونه های حیات وحش، به کارشناسان و محیط بانان استان کمک کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان داشت: عوامل انسانی و شرایط طبیعی مانند آتش سوزی ها و افزایش درجه حرارت، موجب تغییر مسیر حیات وحش در زیستگاههایشان شده که همیاران محیط زیست و افراد بومی، می توانند در این حوزه نیز به محموعه محیط زیست استان کمک کنند.

کاویان با اشاره به گستره آلودگی ها در حوزه محیط زیست انسانی بدلیل گسترش بی ضابطه واحدهای صنعتی و افزایش قیمت و کمبود زمین و عرصه برای فعالیت این واحدها و همچنین نبود شهرک های صنعتی استاندارد در استان، از همیاران محیط زیست خواست در این حوزه نیز یاریگر کارشناسان و مدیران محیط زیست استان باشند.

وی با اشاره به انتظار عمومی جامعه از سازمان حفاظت محیط زیست در مقابل آلودگی ها و تخریب ها افزود: سازمان حفاظت محیط زیست دستگاهی نظارتی است و باید با پیگیری شرح وظایف دستگاهها را به آنها یادآور شویم.

وی در پایان از گروه بندی همیاران محیط زیست در حوزه های تخصصی خبرداد و گفت: این اداره کل آمادگی دارد، دوره ها و آموزشهای تخصصی زیست محیطی را برای همیاران محیط زیست برگزار نماید.

در این جلسه دکتر مرجان خراط صادقی عضو هیئت علمی دانشگاه، دکتر بهرنگ اکرامی عضو هیئت علمی دانشگاه و دامپزشک معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، نسترن ربیع پور فعال محیط زیست و تیمارگر حیات وحش و بشیر پاشازانوسی از فعالین محیط زیست غرب استان، به بیان مسائل و مشکلاتی از قبیل: نبود چاه جذبی و کاشت درختان مثمر در آرامستان ها، درخواست از دامپزشکان بخش خصوصی به عنوان همیاران محیط زیست، شکار بی رویه غیر قانونی و تلف شدن گونه های نایاب و در حال انقراض و کمبود نیروی محیط بان در سطح استان پرداختند.

در پایان جلسه کارت شناسایی همیار محیط بان به صورت رسمی به فعالین این حوزه اهداء شد.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها