دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران:
بودجه امسال شهرداری‌های مازندران با ۱۲ هزار میلیارد تومان بسته‌شد
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اعلام اینکه شهرداری‌های مازندران بودجه امسال خود را با عدد ۱۲ هزار میلیارد تومان بستند، گفت: این عدد در سال آینده به ۲۰ میلیارد تومان برسد.
زهرا شریفی - آوای خزر: احمد توکلی در همایش شهرداران مازندران که به میزبانی شهرداری بهنمیر برگزار شد، سرمایه‌گذاری، درآمد پایدار را از اولویت‌های مهم شهرداری دانست و با اشاره به گستره خدمات شهرداری‌ها، اظهار کرد: شهردار باید به عنوان یک مدیر درآمد زا، درآمد کسب و سپس برای هزینه‌ها تدابیری اندیشه کند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران به اوراق مشارکت اشاره کرد و گفت: با وجود اهمیت این موضوع این ظرفیت در استان استفاده نشده است.

توکلی با بیان اینکه شهرداران کلید داران شهر هستند، افزود: شهرداران باید به درجه‌ای از توانمندی و قدرت چانه‌زنی بالا برسند که در جذب و حفظ سرمایه‌گذار موفق عمل کنند.

وی با بیان اینکه قانون یک ابزار مهم در شهرداری‌ها محسوب می‌شود، افزود: اگر شهرداری‌ها قانون را ملاک کار‌های خود قرار دهند، موفق خواهند شد.

توکلی افزود: جنس دولت سیزدهم مردمی بودن است و خدمت رسانی ما به مردم باید متفاوت‌تر از گذشته باشد.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها باید با استفاده از فناوری‌های نوین به سمت توسعه حرکت کنند اگر برای آینده شهر خود دغدغه داریم باید در حوزه فناوری و شهر هوشمند شهر را متحول کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: انگلستان یکی از خشن‌ترین کشور‌های دنیاست، اما در ورزشگاه‌های آن‌ها تماشاگران کوچک‌ترین تحرکی انجام نمی‌دهند؛ چرا که با استفاده از فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی چهره تمامی تماشاگران اسکن شده و کوچک‌ترین حرکت ثبت و جریمه به دم در منزلشان ارسال می‌شود.

وی افزود: شهرداری‌ها نیرو‌های مازاد زیادی دارند و باید از این نیرو‌ها در امنیت شهری و حفظ تاسیسات استفاده لازم را ببرند.

توکلی متذکر شد: در مدیریت شهرداری، شهرداران باید از کارکنان خود برای خدمات رسانی بهینه به شهروندان کار تعریف کنند اینطور نباشد که فقط شهردار پای کار باشد.

وی افزود: تا چند ماه دیگر عید نوروز فرا خواهد رسید و شهرداران باید از همین الان برای حضور مسافران در شهر‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: شهرداری‌ها باید آمادگی کامل برای هرگونه مخاطرات داشته باشند و اینکه در تدوین بودجه نیز به درآمد پایدار توجه بیشتر داشته باشند.
 
بودجه امسال شهرداری‌های مازندران با ۱۲ هزار میلیارد تومان بسته‌شد

وی افزود: مطمئنم که اگر قانون درآمد پایدار و قانون ارزش افزوده تلفیق شود؛ شهرداری‌ها می‌توانند برنامه‌های خوبی را اتخاذ کنند، اما دولت نمی‌تواند درآمد عمومی خود را با درآمد اختصاصی شهرداری ادغام کند.

توکلی یادآور شد: امسال بودجه شهرداری‌های مازندران حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بسته شد باید این میزان را سال دیگر به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم؛ حداقل ۸ هزار میلیارد تومان از درآمد شهرداری‌ها باید از محل سرمایه‌گذاری باشد.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها در هفته دولت گذشته فقیرترین دستگاه‌ها در افتتاح پروژه‌ها بودند، افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها در هفته دولت سال آینده پروژه‌های چشمگیر برای افتتاح داشته باشند.

توکلی  به موضوع پسماند اشاره کرد و افزود: سازمان مدیریت پسماند باید درآمدزایی داشته باشد و نظافت شهری هم مورد توجه شهرداری‌ها باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هدایت آب‌های سطحی در اولویت فعالیت‌های شهرداری‌ها باشد، افزود: شهرداران استان نسبت به جمع‌آوری، هدایت و دفع آب‌های سطحی توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها