دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
در یک نشست مشترک
سفیر زیمباوه خواستار همکاری دارویی، آموزشی و درمانی با مازندران شد
سفیر زیمباوه در ایران با همراهی دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بخش‌های مختلف این مرکز آموزش عالی و چند مرکز درمانی و آموزشی دیگر در استان بازدید و خواستار کمک دارویی، آموزشی و درمانی از این دانشگاه شد.
به گزارش آوای خزر از ساری، "برایت کوپمبا" سفیر جمهوری زیمباوه در دیدار با دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هیأت رئیسه دانشگاه و تعدادی از اعضای هیأت علمی، اعلام کرد: تا سال ۲۰۱۴ به راحتی ۳ هزار پرسنل ما از کشور‌های استرالیا و کانادا بودند و کشور ما دارای کمبود نیروی پزشکی است.

او هدف از سفر خود به مازندران را استفاده از کمک ایران برای رفع مشکلات خدمات پزشکی و دارویی، تربیت پزشکان مجرب، دارو ساز و خدمات پزشکی مطلوب عنوان کرد.

"برایت کوپمبا" اظهار داشت: به روزرسانی درمان و دارو در زیمباوه و بهینه‌سازی آن در گرو تبادل این اطلاعات میان دو کشور است و همکاری داروسازی، جابجایی دانشجو و پزشک و نیز بورسیه می‌تواند از جمله موارد مورد توافق در جلسات ما باشد.

سفیر جمهوری زیمباوه گفت: در کشور ما دو دانشگاه داروسازی و علوم پزشکی فعالیت دارد و واقعا ظرفیت کافی برای تولید دانش را نداریم و در فوق تخصص به کمک شما نیاز مبرم داریم به همین دلیل راغب هستیم که به‌زودی هیات دیپلماتیک دیگری از زیمباوه به ایران بیایند.

"برایت کوپمبا" با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص راه‌اندازی دفاتر در کشور زیمباوه برای ادامه ارائه خدمات پزشکی پس از درمان بیماران در ایران، موافقت کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با برشمردن ظرفیت‌های نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات پزشکی در استان، بیان کرد: همکاری ما با زیمباوه می‌تواند در حوزه بهداشت، درمان، تبادل پزشک و دانشجو و همچنین ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک باشد.
 
سفیر زیمباوه خواستار همکاری دارویی، آموزشی و درمانی با مازندران شد
دکتر فرهاد غلامی با اشاره به طبیعت زیبا در استان که زمینه را برای توریسم درمانی و توریسم سلامت کاملا فراهم آورده است، اظهار امیدواری کرد که حضور آقای سفیر در مازندران آغازی برای یک همکاری مشترک باشد.

دکتر محمد آزادبخت مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی در امور آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و رئیس بنیاد نخبگان مازندران اظهار داشت: دانشگاه‌های ایران از لحاظ رشد علمی در دنیا جزو کشور‌های برتر هستند و در حوزه فناوری نیز رشد بسیاری داشتند.

وی ادامه داد: حضور دانشجویان زیمباوه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران می‌تواند نقش بسیاری در کسب تجارب علمی و دانش برای آن‌ها داشته باشد.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران همچنین گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جراحی قلب و اطفال آمادگی پذیرش بیماران از کشور زیمباوه را دارد.
 
دکتر کاظم محمودی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز با اشاره به فعالیت بیمارستان‌های بسیار پیشرفته تخصصی و فوق تخصصی در استان، اظهار داشت: استان مازندران امکانات فراوانی برای درمان اطفال و بزرگسالان دارد و  می‌توانیم بیماران معرفی شده را در زمینه چشم، قلب، اطفال و بیماری‌های پیشرفته، درمان کنیم.
 
او پیشنهاد داد که در کشور زیمباوه یک دفتر اختصاصی جهت ارتباط با مازندران برقرار کنند.

گفتنی است سفیر زیمباوه در ایران و هیئت همراه، امروز در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) حضور یافتند و پس از ادای احترام به شهید گمنام، از امکانات آموزشی دانشکده‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی و خوابگاه مجتمع به صورت میدانی بازدید کردند.
 
سفیر زیمباوه خواستار همکاری دارویی، آموزشی و درمانی با مازندران شد
این هیأت در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری نیز حضور یافت و از امکانات و تجهیزات آموزشی و توانمندی‌های پزشکی در بخش‌های مختلف این مرکز درمانی بازدید کرد.

بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی، امکانات آموزشی و تجهیزات پزشکی در بیمارستان رازی نیز از برنامه‌های سفیر زیمباوه است که در نهایت منتج به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از ۱۰ دانشگاه برتر علوم پزشکی و مرکز کلان منطقه‌ای یک آمایشی سلامت کشور است. حدود ۶۰۰ هیات علمی، و ۸ هزار دانشجو در ۱۳۰ رشته تحصیلی دارد. در این دانشگاه ۵ بیمارستان آموزشی و ۲۵ بیمارستان درمانی مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
0
0
مردم ایران در فقر و بدبختی هستند و اینها دنبال بلند پروازی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها