دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
در هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر ساری با حضور آیت‌الله لائینی عنوان شد
شهرداری مرکز مازندران و بدهی انباشته‌ی ۱۵۰۰ میلیاردی
شهردار و اعضای شورای شهر ساری در جلسه‌ای که با حضور آیت‌الله لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران برگزار شد، به بیان مسائل مهم این مجموعه به ویژه بدهی‌های شهرداری از سنوات قبل پرداختند به طوری که بدهی انباشته‌ی شهرداری به ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
آوای خزرزهرا شریفی: هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری عصر یک‌شنبه با حضور آیت‌الله لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران، اعضای شورا، شهردار ساری، معاونان شهردار، شهرداران مناطق و روسای سازمان‌های تابعه در صحن شورا برگزار شد.

آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی در این جلسه خدمت‌رسانی به مردم را توفیق دانست و گفت: خداوند می‌فرماید: به‌گونه‌ای عمل کنیم که نسل‌های آینده از ما به نیکی یاد کنند.

وی عمل نیک و خدمت به دیگران را ذخیره آخرت دانست و افزود: در دنیا به گونه‌ای خدمت کنید تا در آخرت از عملکرد خود راضی باشید.

نماینده، ولی فقیه در مازندران به مشکلات شهر ساری اشاره کرد و خطاب به مدیران شهری گفت: نظام‌مسائل شهر را احصاء کرده و برای رضایتمندی مردم تلاش کنید.

آیت‌الله لائینی با بیان اینکه ساری در مرکز استان باید الگوی دیگر شهر‌ها شود، افزود: شهرسازی، شهربانی و شهرداری از خصایص مهم یک شهر خوب است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی بر نظارت ساخت ساز‌های شهری تاکید کرد و گفت: شهرداری به‌عنوان متولی شهر می‌تواند در تحقق این مهم اثر گذار باشد.

آیت‌الله لائینی به مشکلات پسماند شهری اشاره کرد و افزود: آن روزی که زباله‌سوز افتتاح شود ما همچنان ۵۰ سال از جوامع پیشرفته عقب هستیم.

وی مناسب‌سازی معابر را مورد توجه قرار داد و گفت: حجم نیرو‌ها در شهرداری باعث می‌شود که تقریبا وقتی برای پروژه‌ها نماند، زیرا بخشی از دغدغه مدیریت شهری صرف حقوق کارکنان می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: بهتر است فعالیت شورا و شهرداری معطوف کار‌های بزرگ شود و از کار‌های کوچک پرهیز شود.

آیت‌الله لائینی بر دانش‌بنیان کردن فعالیت‌های شهرداری تاکید کرد و افزود: با دانش بنیان کردن مدیریت می‌توان سریع‌تر به اهداف مورد نظر رسید.

وی افزود: در کنار معضلات و مشکلات خدمات خوبی هم صورت گرفت و مردم نیز مطالبات به حق از شهرداری و شورا دارند امیدواریم مسئولان فعلی بتوانند با همت بالای خود این دغدغه‌ها را رفع کنند.

امام جمعه ساری تاکید کرد: مسئولان با راهکار‌های مناسب به دنبال اقدام عملی باشند.

پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری با گرامیداشت و یاد و خاطره شهدا و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، به حماسه نهم دی ماه اشاره کرد و گفت: مردم ولایت مدار ایران اسلامی در راهپیمایی باشکوه ۹ دی، باری دیگر به فرامین رهبری لبیک گفتند.

وی به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و با تاکید بر مشارکت حداکثری، افزود: حضور در انتخابات به کاهش مشکلات و پیشرفت کشور منتهی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: اعضای دوره ششم شهر تلاش کردند ضمن انجام وظایف خود به‌گونه‌ای عمل کنند که اعتماد از دست رفته را احیا کنند.

شعبانی ادامه داد: شورای اسلامی شهر با در نظر گرفتن دو اصل نظارت و تصمیم‌گیری و با همکاری و همدلی تیم مدیریت شهری توانست تا حدودی بر مشکلات فائق آید.

وی از آیت الله لائینی نماینده، ولی فقیه در استان به واسطه حمایت از تیم مدیریت شهری قدردانی کرد و خواستار حمایت افزون‌تر نماینده، ولی فقیه از شهرداری شد.

شعبانی همچنین از تعامل استاندار ولایی، فرماندار جهادی و نمایندگان مردم ساری در خانه ملت و همراهی همشهریان فهیم و فکور قدردانی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری، خدمات رسانی به شهروندان را مهم‌ترین وظیفه شورا و شهرداری دانست و یادآور شد: با توجه به حجم نیرو‌های انسانی در شهرداری بخش عمده‌ای از درآمد این شهرداری صرف حقوق کارکنان می‌شود.

وی به مشکلات مدیریت شهری اشاره و نیروگاه زباله‌سوز را مهم‌ترین دغدغه عنوان کرد و گفت: ماهانه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای حمل زباله هزینه می‌شود.

شعبانی با بیان اینکه شهروندان مرکز استان مستلزم دریافت خدمات افزون‌تر در حوزه‌های مختلف هستند، افزود: توسعه فضای سبز، اصلاح هندسی، جمع‌آوری زباله و کنترل ترافیک را از جمله مطالباتی است که شهروندان انتظار انجام آن را دارند.

وی از پروژه «پل تا پل» به‌عنوان پروژه مهم شهری نام برد که علاوه بر کاهش ترافیک جاده ترانزیتی در مسیر ساری محسوب می‌شود که قرار است در سفر ریاست جمهوری اعتبار ملی برای آن در نظر گرفته شود.
 
شهرداری مرکز مازندران و بدهی انباشته‌ی ۱۵۰۰ میلیاردی
رئیس شورای ششم شهر ساری به پروژه ملی سه راه جویبار اشاره کرد و افزود: اگر اعتبار این پروژه به شهرداری ساری واگذار شود، روند احداث این پل تسریع می‌شود و در صورت احداث، بار ترافیکی این منطقه را کاهش می‌دهد.

شعبانی به پارک جنگلی ۱۲۰۰ هکتاری شهید نوبخت اشاره کرد که هم‌اکنون با پیگیری‌های شهردار ساری عملیات عمرانی راه دسترسی به این پارک در حال انجام است.

وی از نیرو‌های انسانی به عنوان سرمایه اجتماعی یاد کرد که با مدیریت درست می‌توان از ظرفیت‌های آنان در پیشبرد امور شهری و خدمت رسانی به شهروندان بهره‌برد.

شعبانی افزود: با وجود مشکلات زیاد در شهرداری، اما شهردار ساری در پرداخت حقوق گام‌های خوبی را برداشته و در برخی از فعالیت‌های شهری از جمله آسفالت اقدامات خوبی را انجام داده است.

محمد حسین قبادی شهردار مرکز مازندران نیز در ادامه با گرامیداشت نهم دی، این روز را مهر تایید دوباره به نظام جمهوری اسلامی و ماندگاری انقلاب عنوان کرد از حمایت نماینده، ولی فقیه در مازندران در انجام فعالیت‌های مختلف شهری قدردانی کرد.

وی با اشاره به بدهی‌های سنوات گذشته شهرداری ساری از جمله بدهی ۴۵۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران گفت: بدهی به بیمه کارکنان شهرداری ۸۵ میلیارد تومان، بدهی به اداره دارایی ۱۷۰ میلیارد تومان و بدهی به سازمان تامین اجتماعی تا قبل از ۱۴۰۱، ۴۸۵ میلیارد تومان، بدهی به پرونده حقوقی ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است.

شهردار ساری میزان بدهی انباشته شهرداری را ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با همه این مشکلات امسال ۱۷۰ میلیارد تومان از بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کردیم.

قبادی با بیان اینکه تاکنون ۴۵ میلیارد تومان برای ساماندهی زباله پرداخت کردیم میزان پرداختی شهرداری در ۱۰ ماه گذشته برای اجرای احکام را ۶۱ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: با وجود این مشکلات و بدهی‌ها حقوق را به موقع پرداخت و سعی کردیم مزایا را به روز نگه داریم.

قبادی به عملکرد شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و مناسبتی اشاره کرد و اجرای تور‌های رایگان گردشگری، برپایی جشن بانوان تمدن‌ساز، جشن دهه کرامت، سوگواره حسینی، عزاداری ایام فاطمیه و همکاری برای تشییع شهدای گمنام را از جمله اقدامات برشمرد.

وی توضیح داد: ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری جذب شد که ۲۵ میلیارد تومان به صورت نقدی در ۷۲ ساعت گذشته دریافت کردیم و ۱۵۰ میلیارد تومان به‌صورت اوراق دریافت خواهیم کرد تا بتوانیم در  ماه‌های آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار ساری در پایان تاکید کرد: ۸۶ هزار متر مربع معادل ۳۰ میلیارد تومان در ۱۸۶ موقعیت مکانی عملیات آسفالت انجام شده است و ۴۵ هزار متر مربع زیرسازی آسفالت در ۶۱ موقعیت مکانی در سطح شهر اجرایی شد؛ همچنین لایروبی رودخانه تجن پس از ۶ سال با کمترین هزینه عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار ما؛ در این جلسه سید ذوالفقار شریفی، سید حسین یوسفی و سید رحمان میرشجاعی نیز با تشریح برخی از اقدامات شهرداری و بیان مشکلات این حوزه خواستار حمایت ویژه نماینده، ولی فقیه به مدیریت شهری شدند.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها