دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی مازندران:

حل مشکلات حاشیه‌نشینی با مشارکت مردم

حل مشکلات حاشیه‌نشینی با مشارکت مردم
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: اجرای طرح‌های اجتماعی با مشارکت مردمی قابل است که یکی از آن‌ها رسیدگی به مشکلات حاشیه‌نشینی است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست کارگروه حاشیه‌نشینی استان مازندران امروز با حضور ابراهیم نورمحمد رئیس کارگروه حاشیه‌نشینی و مناطق حاد و بحرانی کشور در استانداری برگزار شد.

در این نشست، قاسم عزیززاده گرجی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اهمیت برگزاری منظم کارگروه حاشیه‌نشینی در استان برای رسیدن به فهم مشترک، هماهنگی‌های بین‌دستگاهی و انجام کار قرارگاهی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که اگر بناست مسایل و مشکلات کشور را حل کنیم باید ریل را عوض کنیم و از ریل اداری به ریل مردمی برگردیم، هر وقت مردم را در هر صحنه داشتیم در آنجا مسئله را خود مردم تمام کردند.

او ادامه داد: نگاه دولت سیزدهم نیز همین است که اگر قرار گذاشتیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی نظام‌مسائل را حل کنیم، باید مشارکت مردم را داشته باشیم و این تا حدی مهم است که رییس جمهور فردی را به عنوان دستیار مردمی‌سازی دولت انتخاب می‌کنند، این یعنی باید ساز و کار مردمی‌شدن در همه‌ی مسایل و حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مورد توجه باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران بیان کرد: دستگاه‌های دولتی نقشی جز تسهیل‌گری ندارند و اگر این مهم صورت بگیرد در بخش اجرایی خود مردم پای کار می‌آیند و این به مراتب ارزش بیشتری دارد.

عزیززاده گرجی تصریح کرد: مطمئناً اگر فردی با اراده‌ی خودش، با دل خودش و با انگیزه وارد کار شود، نتیجه برای او مهم است و نتیجه هم خواهد گرفت.
 
او با اشاره به اینکه مردم هر منطقه آگاهی بهتری از محلات خود دارند و ما مسوولان به عنوان سیاست‌گذاران و تسهیلگران باید از آن‌ها کمک بگیریم که چه مسائل و موضوعاتی اولویت است تا اقدام کنیم، خواستار هماهنگی به تمام معنا بین دستگاه‌های دولتی مربوطه برای رفع مشکلات مناطق حاشیه‌نشین شد.
 
حل مشکلات حاشیه‌نشینی با مشارکت مردم
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تأکید کرد که "به‌هیچ عنوان نمی‌پذیریم مدیری خطا کند؛ اینکه اعتبار در بخش آسیب‌های اجتماعی در جای دیگری هزینه شود و سندسازی کنیم، به هیچ عنوان قابل دفاع نیست".

او ادامه داد: باید این جلسات، پیگیری‌ها و تخصیص اعتبارات تغییر ایجاد کند؛ تحولات مبتنی بر عقل،  اندیشه و تفکر باشد و مردم نیز این تغییرات را احساس و در اجرای سایر برنامه‌های تحولی به مسوولان اعتماد کنند.

عزیززاده گرجی در پایان سخنان خود اظهار داشت: اعضای کارگروه حاشیه‌نشینی استان مازندران و کمیته‌های ذیل آن، در کنار هم می‌توانیم مسائل را حل کنیم و نتیجه حل مسئله نیز به نفع نظام خواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
خبرنگار: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها