دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
مدیرکل راهداری مازندران در گفتگو با آوای خزر:
نوسازی و ارتقای راه‌های مازندران ۳ هزار همت اعتبار می‌خواهد/ فرسودگی در نیمی از راه‌های مازندران
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: حدود ۵۰ درصد از راه‌های استان نیاز به نوسازی و تکمیل ارتقای سطح سرویس دارد و برای اجرای آن نیز نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.
زهرا شریفیآوای خزر: حسن جهانیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آوای خزر اظهار داشت: مازندران با دارا بودن بیش از ۷۰۰ دستگاه پل‌های بزرگ و همچنین تونل‌ها و راهدارخانه‌ها و هشت و نیم درصد سهم تردد از کشور و ۳.۱ درصد از سهم راه‌های شهری، خدمات‎رسانی شبانه‌روزی دارد.

وی به فعالیت ۸۰۰ نفر از کارکنان راهداری در حوزه‌های خدمات رسانی راه‌های استان اشاره کرد و گفت: این اداره کل بر ۶ هزار دستگاه مسافربری و ۱۸ هزار دستگاه ناوگان باری نظارت می‌کند.

مدیر کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای مازندران، ارزش ریالی راه‌های استان را بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای نگهداشت راه‌ها هزینه می‌شود که متاسفانه اعتبارات ما کمتر از یک پنجم این رقم است.

جهانیان ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از راه‌های استان نیاز به نوسازی و تکمیل ارتقای سطح سرویس دارد و برای اجرای آن نیز نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه‌های این اداره کل بر اساس آنالیز انجام شده اولویت‌بندی و در مرحله اجرا قرار می‌گیرد. درحوزه‌های راه‌های فرعی نیز شرایط به همین گونه است.

جهانیان تکمیل پروژه‌های سنواتی و نیمه تمام را هدف‌گذاری اصلی این اداره‌کل عنوان کرد و گفت: اجرا و تکمیل بیش از ۳۰۰ راه روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی از تجهیز دوربین تخلف سرعت در راه‌های استان با هدف رفع نقاط حادثه‌خیز خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای مازندران، روکش آسفالت ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان و ۹۰ کیلومتر روکش حفاظتی راه‌ها را از اقدامات این دستگاه خدمات رسان اعلام کرد و گفت: در دو سال اخیر با هدف محرومیت زدایی روستا‌های مازندران ۳۷۲ درصد افزایش نسبت به مشابه سال‌های گذشته در حوزه راه‌های روستایی داشتیم.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل ۳۲ تن جابجایی کالا داشتیم توزیع عادلانه بار را از اقدامات مهم این اداره کل برشمرد.
 
نوسازی و ارتقای راه‌های مازندران ۳ هزار همت اعتبار می‌خواهد/ فرسودگی در نیمی از راه‌های مازندران
جهانیان با اشاره به رونمایی سامانه جامع مدیریت روشنایی در راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، گفت: این سامانه علاوه بر این که ردیابی عواملی که انفال عمومی را به یغما می‌برند را انجام می‌دهد، تهدیدات و آسیب‌ها را نیز به موقع اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی راه‌اندازی سامانه مدیریت سوخت مخازن خودرو‌ها و تجهیزات راهداری با هدف کنترل و مدیریت مصرف و سامانه راهبردی و دانش بنیان هوشمند راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران مدیریت و کنترل طرح‌ها از دیگر اقدامات این اداره کل عنوان کرد.

جهانیان به راه‌اندازی سامانه جامع آمار و اطلاعات اشاره کرد و گفت: بر اساس این سامانه علاوه بر رصد همه آمار و اطلاعات طرح‌ها، اعتبارات و عملکرد کارکنان نیز رصد می‌شود.

وی افزود: این اداره کل متولی ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان است.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار