دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:
حذف منکر با همکاری مردم محقق می‌شود
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه حذف منکر در جامعه باید با همکاری مردم باشد، افزود: نخستین گام برای امر به معروف و نهی از منکر شناخت صحیح معروفات و منکرات است.
زهرا شریفیآوای خزر: جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران عصر امروز دوشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در دفتر آیت الله لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

طاهری آکردی با اشاره به ضرورت تبلیغ و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: باید این فریضه الهی را به جایی برسانیم که همگان نسبت به مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت نباشند.

وی افزود: ۱۷ مجموعه مرتبط با نظام ذیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه حذف منکر در جامعه باید با همکاری مردم باشد، افزود: نخستین گام برای امر به معروف و نهی از منکر شناخت صحیح معروفات و منکرات است.

وی به تدوین «سند جامع امر به معروف» اشاره کرد و‌گفت: با این سند می‌توان در استاد بالادستی در کشور حضور داشته باشد.

حجت‌الاسلام طاهری مشارکت مردمی در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مهم دانست و افزود: اگر مردم خودشان مطالبه‌گر باشند ما در کارمان موفق هستیم.
 
حذف منکر با همکاری مردم محقق می‌شود
 
وی با بیان اینکه نشست‌های علمی و کرسی‌های آزاداندیشی در بیش از  ۳۰ دانشگاه کشور برگزار خواهد شد، گفت: تلاش داریم دانشجویان در بحث امر به معروف و نهی منکر اظهار نظر کنند تا زمینه عمومی شدن این فریضه دینی فراهم شود.
 
حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید توسط هوش مصنوعی در جامعه ترویج شود، افزود: انعکاس درست اهداف و سیاست‌های ستاد امر به معروف در اذهان مردم و نهاد‌ها و دستگاه‌های نظارتی و اجرایی با استفاده از زبان فرهنگ، هنر و رسانه هدف جشنواره معروف است.

وی با بیان اینکه تذکر لسانی دارای بالاترین قدرت اقناع‌سازی است، ادامه داد: فریضه امر به معروف باید با کمک تشکل‌های مردمی و حمایت دستگاه‌ها در استان پیاده‌سازی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور یادآور شد: استان مازندران به دلیل گردشگرپذیر بودن تحت تاثیر ناهنجاری‌ها قرار می‌گیرد؛ باید تدابیری اتخاذ شود تا فرهنگ بیگانه بر فرهنگ علوی مازندران غالب نشود.

وی با تاکید بر آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: برای دوره آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از مدل و روش‌های آموزشی روز  و محتوای این دوره بهره‌گیری می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بر تولید محتوای عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر توسط گروه‌های جهادی در فضای مجازی تاکید کرد.
 
حذف منکر با همکاری مردم محقق می‌شود
وی به اهمیت جلسات ستاد امر به معروف پرداخت و گفت: ستاد باید بازنگری و همه اعضا باید در آن حضور داشته باشند در صورت عدم حضور ترک فعل محسوب می‌شود.

گروه‌های مطالبه‌گر باید قانونمند شوند

به گزارش آوای خزر، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران نیز در این جلسه به شناسایی ۲۰۰ گروه مطالبه‌گر در استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه گروه‌های مطالبه گر مراحل قانونی را طی نکردند و در حال تجدید نظر در اعطای مجوز‌ها هستیم؛ تلاش داریم تمامی گروه‌های مطالبه گر سازماندهی شوند.

غلامرضا عبدی به مقوله آموزش در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: هدفمان این است  کههمه آحاد جامعه از آموزش در این حوزه برخوردار شوند.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: اجرای ماموریت‌های عفاف و حجاب به صورت هماهنگ باید در دستگاه‌ها، جامعه و اماکن عمومی الزامی است.
 
حذف منکر با همکاری مردم محقق می‌شود
عبدی به پیامد‌های حضور گردشگران در حوزه عفاف و حجاب در سواحل، تفرجگاه‌ها و مراکز گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: اثرات این ناهنجاری مردم استان را در بر می‌گیرد؛ مردم استان از اثراتی که هنجارشکنان دارند، نگران هستند.

وی با اشاره به ۱۶۰ تفرجگاه و ۶ هزار مرکز گردشگری در مازندران که نظارت جدی در آن وجود ندارد خواستار مدیریت دستگاه‌های مربوطه در این اماکن شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران یادآور شد: قبل از این در ۱۰۳ دستگاه اجرایی استان شورای امر به معروف تشکیل شد هم‌اکنون به‌دنبال بازنگری هستیم که تاکنون ۶۵ دستگاه بازنگری و مابقی در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار ما، در پایان این جلسه با حضور قاسم عزیززاده گرجی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از پوستر فراخوان نخستین جشنواره "معروف" در کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها