دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
در کمیته قرآنی و روستایی ستاد دهه فجر اعلام شد
افزایش ۲.۵ برابری حافظان و قاریان قرآن در روستا‌های مازندران/ فعالیت ۱۲ هزار نوآموز قرآنی در مازندران
افزایش حافظان و قاریان قرآن در روستا‌ها و عشایر مازندران در کنار فعالیت ۱۲ هزار نوآموز قرآنی در موسسات و خانه‌های قرآنی شهر و روستا نویدبخش تحول فعالیت‌ها و احیای فرهنگ قرآنی در این استان علوی‌تبار است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: نشست مسوولان کمیته‌های ستاد دهه فجر مازندران در جمع خبرنگاران به ابتکار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این کمیته‌ها در تبیین دستاورد‌های انقلاب اختصاص دارد.

در کمیته قرآن، "حجت الاسلام اسماعیل رمضانی" مسوول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی و مسوول این کمیته اظهار داشت: مردمی‌سازی یکی از اهدافی است که پس از گذشت چند دهه از انقلاب در برخی حوزه‌ها به آن دست پیدا کردیم و در حوزه قرآن نیز انتقال آموزه‌های قرآنی به طور ویژه به دهه نودی‌ها حائز اهمیت است.

او با اشاره به فعالیت ۹۰۰ مرکز قرآنی در استان مازندران در قالب موسسات قرآنی در شهر‌ها و یا خانه‌های قرآن در روستاها، اعلام کرد که ۱۲ هزار نوآموز قرآنی در این مراکز فعالیت دارند.

مسوول کمیته قرآنی ستاد دهه فجر مازندران از برنامه‌ریزی برای برگزاری ۳۰۰ برنامه قرآنی ویژه فجر ۱۴۰۲ در قالب ۶۰ عنوان در سراسر استان، از مهمترین آن‌ها دیدار پیشکسوتان قرآنی، زنگ انقلاب، جشنواره قرآنی، نمایشگاه قرآنی، نشست‌های تبیینی و بصیرتی در حوزه قرآن و محافل انس با قرآن را نام برد.

حجت‌الاسلام رمضانی همچنین اعلام کرد که ۱۴۴ شهید قرآنی در استان مازندران داریم که مایه افتخار و عزت ساحت قرآن در جامعه اسلامی هستند.
 
افزایش ۲.۵ برابری حافظان و قاریان قرآن در روستا‌های مازندران/ فعالیت ۱۲ هزار نوآموز قرآنی در مازندران
رشد قاریان و حافظان در روستا‌ها و عشایر مازندران

به گزارش آوای خزر، در کمیته روستایی و عشایری نیز "حجت الاسلام رضاپور" به عنوان مسوول این کمیته و البته نماینده، ولی فقیه در اداره‌کل جهاد کشاورزی، به خبرنگاران گفت: ۲۷ دستگاه عضو این کمیته هستند و ۵ هزار برنامه قرآنی، مذهبی، فرهنگی و ورزشی را در سطح روستا‌ها برنامه‌ریزی کردیم.

او با اشاره به تعطیلی مدارس در روز آغازین دهه فجر، اعلام کرد که روز چهارشنبه ۱۱ بهمن زنگ انقلاب در مدارس استان همزمان با ساعت ورود تاریخی امام خمینی به ایران زده می‌شود و در بخش روستایی نیز به طور نمادین این رویداد را در یکی از مدارس روستای "دازمیرکنده" فرح‌آباد در رودپی شمالی ساری خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام رضاپور بیان کرد: علاوه بر فضاسازی در روستاها، میز خدمت با حضور مدیران به ویژه جهاد کشاورزی را خواهیم داشت، همچنین برپایی نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب و تجلیل از نمونه‌های کشاورزی، برگزاری مسابقات قرآنی و پویش فضای مجازی با عنوان "پیشرفت" را خواهیم داشت.

او تصریح کرد: در پویش مجازی، هر فرد روستایی می‌تواند با گوشی همراهش خود از پیشرفت‌های محل زندگی خود بگوید و در این رویداد شرکت کند که پیش از این فراخوان مسابقه اعلام شده بود.

مسوول نمایندگی، ولی فقیه در جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: در راستای ترویج فرزندآوری نیز در هر روستا به پنج نفر از خانواده‌هایی که در سال ۱۴۰۲ خداوند به آن‌ها فرزندی عطا کرده است، جوایزی اهدا می‌شود.
 
افزایش ۲.۵ برابری حافظان و قاریان قرآن در روستا‌های مازندران/ فعالیت ۱۲ هزار نوآموز قرآنی در مازندران
حجت‌الاسلام رضاپور با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی از افزایش رغبت به سمت قرائت، ترتیل و حفظ قرآن در روستا‌ها اشاره و اظهار داشت: در بین روستاییان و عشایر مازندران ۲۶۴ فعال قرآنی داریم که ۱۱۸ خواهر و ۱۴۶ برادر هستند و از این تعداد، ۷۴ نفر حافظ چند جزء تا کل قرآن هستند. (۱۷ نفر حافظ کل قرآن)

او ادامه داد: در سال گذشته، کمتر از ۱۰۰ قاری و حافظ قرآن در سطح روستا‌ها و عشایر استان داشتیم و اکنون به لطف خدا و رویکرد قرآنی خانواده‎ها، شاهد رشد ۲.۵ برابری هستیم.

مسوول کمیته قرآنی ستاد دهه مبارکه فجر مازندران اظهار داشت: هر ساله یک میعاد قرآنی را در سطح روستا‌ها و عشایر استان داریم و امسال نیز در روز ۱۲ بهمن‌ماه، شاهد برگزاری این رویداد معنوی در اداره‌کل جهاد کشاورزی مازندران خواهیم بود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها