دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
تکرار حماسه حضور
شکوه جشن انقلاب در دیار علویان
مردم بابصیرت و ولایتمدار مازندران دیار علویان، در صبح روشن و پر امید چهل و پنجمین سالگرد تولد انقلاب اسلامی، با شکوه هر چه تمام‌تر این رویداد بزرگ تاریخی را کنار هم جشن گرفتند.
آوای خزر - آزاده بابانژاد: امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، انقلابی که به پشتوانه ملت راه‌های سخت و ناهموار را پشت سر گذاشته است و امروز بر قله‌های عزت و علم و شرافت ایستاده است.

مردم همیشه در صحنه مازندران که ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید را به نظام مقدس اسلامی تقدیم کرده‌اند، این‌بار با شور و حال وصف‌ناپذیری در ۶۸ نقطه از این استان همگام با مردم سراسر کشور در جشن انقلاب خود شرکت کردند.

ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح است، یک ساعت مانده به آغاز راهپیمایی، مردم یکی یکی خود را به میدان ساعت ساری می‌رسانند، از همه اقشار با سنین مختلف، هستند. هوا انگار بهاری است، پرچم‌ها در باد ملایم که هنوز ته مانده‌ی زمستانی دارد می‌رقصند.

نیرو‌های پلیس، اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی، بر و بچه‌های بسیجی مثل همیشه پای کار هستند، دانش‌آموزان با پرچم‌های رنگارنگ، زیبایی خاصی را به میدان مرکزی شهر بخشیده‌اند.

ساعت ۹ صبح است، میدان کمی شلوغ‌تر شده است. برعکس سال‌های قبل، این ساعت‌ها حضور خانم‌ها و دختربچه‌ها بیشتر به چشم می‌آید. دختران دانش‌آموز شیطنت‌های خاص دوران تحصیل را دارند، آن‌ها زیرگوشی با دوستانشان صحبت می‌کنند و می‌خندند. دیدن شادی بچه‌های دهه هشتاد و نودی شادی‌بخش است.

پسر‌ها هنوز راهپیمایی شروع نشده فریاد الله اکبر و مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و شوخی‌هایشان تمامی ندارد. ذوق و شوق در چهره‌هایشان پیداست.

برخی از حاضران خانوادگی آمده‌اند، بچه‌ها پرچم به‌دست ذوق دارند. کالسکه‌های رنگی بچه‌ها که بزرگتر‌ها پرچم ایران را روی آن قرار داده‌اند هم زیباست، اسکیت‌سواران در امنیت خیابان بدجوری سر حال آمده‌اند و چرخ می‌زنند. نوجوان‌های بسیجی موتور سوار گوشه‌ای ایستاده‌اند و مانور حضورشان زیباست.

صدای "الله‌اکبر" فضا را پر کرد. ساعت ۹:۳۰ دقیقه است، میدان ساعت غلغله است. همکارم تماس گرفت و گفت بیا سمت میدان شهید قاسمی، انگار جمعیت تا آنجا رسیده است. در میان صدای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" قدم‌هایم را تند و تند کردم و چند دقیقه بعد به ابتدای صف راهپیمایی رسیدم.

ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه است، بالای پل عابر پیاده در میدان با همکارانم مشغول عکسبرداری و فیلمبرداری هستیم، جمعیت خیره‌کننده‌ای در مسیر راهپیمایی حضور دارند، چیزی که سال گذشته اینطور نبود.

"حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست"، "جنایت منطقه زیر سر آمریکاست"، "شعار هر مسلمان، فریاد ملت ما، شعار رهبر ما، وصیت امام است، این امت الهی، فریاد مازندران؛ مرگ بر آمریکا"، این‌ها بخشی از شعار‌های مردمی است.

دیدن پرچم سه رنگ ایران از بالا چه لذتی دارد، چه شوری دارند آن‌ها که گوشه‌ای از پرچم را گرفته‌اند، انگار جمعیت تمام‌شدنی نبود، انبوهی از مردم مرکز مازندران در جشن انقلاب شرکت کردند.

در مسیر میدان شهید قاسمی تا میدان امام خمینی (ره)، بسیاری از ادارت کل ایستگاه پذیرایی برپا کرده بودند، ایستگاه‌های نقاشی و صلواتی زیبایی خاص خود را داشت، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری نیز همانند سال‌های گذشته نهال‌هایی را در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت به راهپیمایان هدیه داد.

غرفه‌های هلال احمر و انتقال خون هم فعال بودند، تلاش کارکنان بانک ملی در خیابان فردوسی برای پذیرایی از راهپیمایان هم دیدنی بود.

ساعت ۱۰:۳۵ دقیقه است، جمعیت پیشتاز به میدان امام خمینی (ره) رسیده است. فریاد‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل از دور شنیده می‌شود، برنامه‌های پایانی آغاز شده است. قرائت قرآن و سرود ملی، سرود انقلاب توسط دختران و بعد یک سرود توسط پسران انقلاب، و شیرینی کیک تولد چهل و پنج سالگی انقلاب که خیلی به بچه‌ها چسبید.

پرچم آمریکا و اسراییل به آتش کشیده شد. صدای مرگ بر آمریکا بلندتر می‌شود، جوان‌ها و نوجوان‌ها دست می‌زنند و جیغ می‌کشند و جمعیت پرچم‌های بزرگ و کوچک رنگی را روی دست می‌چرخانند، یک طرف پرچم کفر می‌سوزد و در سراسر راهپیمایی پرچم حق بالاست، مثل پرچم ایران و پرچم‌های رنگی منقش به یا امام حسین (ع)، یا ابوالفضل (ع)، و هیهات من‌الذله.
 


ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه است، سخنران مراسم محمد دهقان معاون حقوقی مجلس است، او در سخنانی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مردم همیشه در صحنه، از روز‌هایی گفت که کشور در خفقان به‎سر می‌برد و استقلال نداشت و اکنون در اوج پیشرفت ایستاده است.

دهقان یادآور شد: ما کشوری بودیم که نفت می‌دادیم و اسلحه می‌گرفتیم، اکنون به جایی رسیدیم که بسیاری از کشور‌ها در صف تأمین اسلحه از ما هستند و دشمنان مترصد این هستند که ما اسلحه‌ها را به کشور‌هایی که می‌خواهیم صادر نکنیم.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز در همه حوزه‌ها اعم از نظامی و اقتصادی، صنعتی و کشاورزی، و علم و فناوری نانو در حال پیشرفت است و دشمنی دشمنان نتوانسته است جلوی پیشرفت کشور را بگیرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور خطاب به راهپیمان بیان کرد: امروز با حضور پرشور خود پایه‌های نظام و اسلام را بیش از پیش استحکام بخشیدید و انشاالله با حضور خود در پای صندوق‌های رأی مشت محکم دیگری را به دشمن خواهید زد و دوستان را خشنود خواهید کرد.

در پایان مراسم، بیانیه دفاع از حق و عدالت و مبارزه با استکباری جهانی با فریاد‌های الله‌اکبر مردم قرائت شد.

راهپیمایی تمام شد. خیابان هنوز شور و حال فریاد عدالتخواهی دارد، عکس‌های خانوادگی در بازگشت هم زیباست، دختری پرچم به‌دست ایستاده و پدر از او عکس می‌گیرد و به او افتخار می‌کند، پدری دیگر از خود و خانواده‌اش سلفی می‌گیرد. پیرمرد‌هایی که روی صندلی پارک آفتاب و شهرداری نشسته‌اند و با هم گپ دوستانه می‌زنند.

جمع دوستان، همسایه‌ها، فامیل، هم‌دانشگاهی، همکار، هم مدرسه‌ای، و هم‌محلی گرم است. از چند همکار در شهر‌های دیگر پرسیدم که آنجا چه خبر؟ آن‌ها هم گفتند حضور مردم باشکوه و بیشتر از سال قبل است.

انقلاب اسلامی وارد چهل و ششمین سال زندگی خود شده است. درختی که ثمره رهبری امام راحل، وحدت کلمه، و خون شهدای انقلاب است و میوه‌های آن عزت و سربلندی و پیشرفت است.

مردم ما باز هم به وظیفه خود عمل کردند و پای آرمان‌های انقلابشان ایستادند. در میدان امام خمینی چیزی که بالاتر از همه ایستاده، پرچم ایران است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها